XXL Nutrition

Wat werkt voor jou niet ?

  • Topic starter 3XL
  • Startdatum
  • Reacties 61
  • Weergaven 5K
  • Volgers 21

Bezoekers in dit topic

3XL

Senior Moderator
Super Mod
20 jaar lid
Lid geworden
7 okt 2002
Berichten
22.009
Waardering
3.621
Ik heb de vraag een paar jaar terug ook al eens gesteld, maar ondertussen veel nieuwe gezichten dus waarschijnlijk ook nieuwe ervaringen


In plaats van een discussie over wat wel werk, geef eens aan wat je geprobeerd heb en wat voor jou niet werkt wat massa aangaat.

Ik ga er dan wel vanuit dat je het een eerlijke kans gegeven heb, dus niet na 1 week al zegt "dit is niets"


Voor mij

- Standaard High volume training (standaard BB schemas met veel reps/oefeningen)
- German Volume Training (GVT) aka 10*10
- Slo-Mo
- Pre-ex.
- Super-, tri-, giantsets
- EDT
- 100rep training
- 6-7dgn/week training
- 6-7dgn/week dubbelsplit training
- Borst/rug combinatie's
- Rug/hamstring combinatie's

(mischien dat ik nog wat vergeet, maar dit zijn de eerste die in me op komen die ik een eerlijke kans gegeven heb en die voor mij niet werken
 
Spilt schema
Low reps (5 of lager voor bovenlichaam en 7 of lager voor onderlichaam)
High carbs
Standaard High volume training (standaard BB schemas met veel reps/oefeningen)
Te snelle uitvoering
slechte techniek/ cheaten
Tot failure trainen
te hoog boven onderhoud eten (300 - 400 kcal er boven is echt de max)

volgens mij was het dat
 
Laatst bewerkt:
Heb niet veel geprobeerd, ben vrij consistent qua trainen, echter heb ik wel super sets uitgeprobeerd en dat vond ik echt triple niks.
 
- super sets
- hoge reps

ik moet zeggen dat ik ook gewoon heel veel niet eens probeer, ben net een autist met trainen
 
Nog niet veel bijzonders uitgeprobeerd. Maar schouders na benen trainen, zoals in veel splitschema's, dat vind ik dus echt niet te doen.
 
6 sets per oefening, zoveel mogelijk reps op een redelijk laag tempo.

**** die 12-8-6 crap :o
 
Op percentages van je 1RM trainen werkt niet voor mij:D
 
HST-training, ik werkt zwakker en vetter, op hetzelfde gewicht
wide-grip benchen: 2 maal geprobeert, 2 maal onstoken schouder en paar weken lay-off
hoge reps: heb ik de concentratie niet voor(+10), ik ben mijn tel altijd kwijt.
low-carb: kan ik geen gesprek meer voeren of volgen, doe ik de ene flater na de andere, voel me zeer rottig.
 
Voor mij

- Standaard High volume training (standaard BB schemas met veel reps/oefeningen)
- German Volume Training (GVT) aka 10*10

3XL, werkten zulke schema's de laatste jaren niet, op jouw niveau? Denk je dat het wel had gewerkt als je net een paar jaar bezig was? Of had je ook dan iets beters met je tijd kunnen doen?


Kunnen anderen ook zeggen op welk niveau ze zitten, anders is het nogal lastig beoordelen.
 
HST, Deed niks voor mij. Werk sets boven De 8HH doen ook vrij wijnig voor mij.
 
Borst/rug combinatie's
tri-, giantsets
hoge reps (10+)
lage reps (-5)
1x in de week kuittraining
 
Laatst bewerkt:
veel trainen, en te intensief trainen. En dat is voor mij meer als 3 dagen. 3x 50 min in de week KT is zat.
 
3XL, een double 6-7d split schema zou dus kunnen werken als natural ? (ala Arnold stijl dus :p)
 
Laatst bewerkt:
ik heb 4 schema's en ik wissel af met de schema's in het jaar .
nog geen dingen gevonden die niet werken bij mij
 
1-6 principe voor Bench Press.
 
- Onder de 6 reps komen
- meer dan 4x p/w krachttraining
- beentrainingen zonder squatten
- buikspieroefeningen zonder weerstand
- trainingen zonder compound oefeningen
- te veel gewicht gebruiken ten koste van vorm
- niet opwarmen
 
Wat zeker niet werkt:

-te veel isolatie en te weinig zware compounds. Triceps deed ik altijd alleen maar isolatie en die waren mss wel het meest weak. Nu ik veel zware dips, close grip benches doe zijn mijn triceps echt belachelijk veel sterker.

-2a3x per week fullbody. Leuk voor het begin in een gevorderd stadium voor mij te weinig werk per spiergroep en te weinig totaalherstel tussen de trainingen.

-Te strict trainen op sommige oefeningen. Barbell rows mss wel een jaar ultra strict gedaan en een 5kg gain. Toen gezegd **** em en meer cheaten op de hogere gewichten. Nu is mijn cheat max 50kg meer en mijn strict ging ook gewoon 50kg mee.

-Te langzaam trainen. Sinds ik explosiever ben gaan liften zijn mijn schouders bv een heel stuk voller.
 
Wat zeker niet werkt:

-te veel isolatie en te weinig zware compounds. Triceps deed ik altijd alleen maar isolatie en die waren mss wel het meest weak. Nu ik veel zware dips, close grip benches doe zijn mijn triceps echt belachelijk veel sterker.

-2a3x per week fullbody. Leuk voor het begin in een gevorderd stadium voor mij te weinig werk per spiergroep en te weinig totaalherstel tussen de trainingen.

-Te strict trainen op sommige oefeningen. Barbell rows mss wel een jaar ultra strict gedaan en een 5kg gain. Toen gezegd **** em en meer cheaten op de hogere gewichten. Nu is mijn cheat max 50kg meer en mijn strict ging ook gewoon 50kg mee.

-Te langzaam trainen. Sinds ik explosiever ben gaan liften zijn mijn schouders bv een heel stuk voller.

Ik wilde zo ongeveer hetzelfde zeggen, alleen fullbody, rippetoe werkte bij mij namelijk erg goed. Maar dat geef je hier dus al aan, ik ben nog beginner (<2 jaar)

Met name je BOR verhaal kan ik beamen, binnen 1 maand met cheaten van 5x70 naar 5x 90, echt belachelijk!

Schouder verhaal ook, isolatie helpt daar voor geen meter.
 
Back
Naar boven