AndroidHealthClinic

Wat zijn de gevolgen van te veel sporten op jongere leeftijd?

wilwil

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Hallo,

ik ben een jongen van bijna 16 jaar, ik heb thuis een soort van gym dus ik sport ongeveer 5 keer per week. maar ik vraag me zelf af of dit wel goed voor me lichaam is.

de oefeningen waar over ik me zorgen maak over me lichaam zijn squaten, bankpushen en deadliften.

ook heb ik natuurlijk wel me dagen ingedeeld, bijv. maandag armspieren, dinsdag beenspieren.

en weet mischien iemand ook of het slecht is voor me als ik te veel kilo bankpush of squat.

bedankt,
wil

Tja wat is veel ?, Als je nu al 200 bankdrukt dan zou ik je nog wel even laten nakijken maar anders zou het denk wel reuze meevallen.

Bedoel als je techniek goed is, je niks forceert oid. Dan zal het toch geen kwaad kunnen.

Laatst bewerkt:
Zolang je de techniek maar goed uitvoert is er niets aan de hand.

Gevolgen kunnen zijn dat je al op jonge leeftijd gespierd en sterk wordt. Mits je het goed doet. Maar 16 vind ik niet echt jong.

Ik wou dat ik op m'n 16e was begonnen... :(

14 is eerder jong inderdaad.

Of 13 :eek:

• Topic Starter Topic Starter
oke bedankt:P

maar als je veel traint stop je toch ook met groeien?

Laatst bewerkt:
kon k maar op me 12 beginne :(

Je kan nooit tevroeg beginnen !
Let wel op je uitvoering..

Was die mythe maar waar, dan was ik nu tenminste ietsje kleiner :fuu:

Als je begint met trainen stopt je derde been met groeien.

De gevolgen? De puberende tienertjes lopen achter je aan ofzo xD

Even serieus; negatieve gevolgen zijn er niet geloof ik.

Je groei gaat ook in de ontwikkeling van je spieren zitten, niet alleen in de lengte.
Dat is iig wat ik ervan begrepen heb:D

Laatst bewerkt:
ik sport al vanaf mijn zevende, en ben nu 31. dus geen negatieve dingen als je jong begint

ik sport al vanaf mijn zevende, en ben nu 31. dus geen negatieve dingen als je jong begint

Wat deed je dan van je 7e tot je pakweg 14/15 de? Want 'sporten' is wel wat anders als aan het zware ijzer met de grote 3 vanaf jonge leeftijd... Bijna iedereen zal wel iets van sport hebben gedaan toen ze jong waren, denk niet dat dat te vergelijken is :P

Terug
Naar boven