Fitness Seller

Wat zijn voor jou de gevolgen van de hoger energiekosten?

Veel mensen snappen/snapten het al niet dat een kabinet demissionair aanbleef, terwijl ze ontslagen waren. Nu zit het grote deel ervan weer in nieuw kabinet.
Niet gek dat mensen het geloof/vertrouwen kwijt zijn. Als Henk of Annie ontslagen wordt, zijn ze de komende maandag niet ineens weer op het werk

Een coupe? Moeten alleen genoeg medestanders zien te vinden, bij voorkeur in het leger.

Geluk hebben is soms wel lekker. Ik vind trouwens wel dat er nu wel iets gebeuren moet. Veel mensen komen te diep in de problemen en hiervoor betalen we belasting. We hebben ook bedrijven Corona steun gegeven.

Open Groningen maar en lever Nederlandse huishoudens maar voor een lage prijs gas. Verkoop nog een beetje voor de hoofdprijs aan België en Duitsland en versterk de Groningse huizen.

Corona steun voor bedrijven was zodat ze hun werknemers door konden betalen ipv moeten ontslaan.

Voor de boterham of energierekening van de ondernemer zelf was toch echt geen pakketje, die moest het echt zelf maar uitzoeken.

Corona steun voor bedrijven was zodat ze hun werknemers door konden betalen ipv moeten ontslaan.

Voor de boterham of energierekening van de ondernemer zelf was toch echt geen pakketje, die moest het echt zelf maar uitzoeken.
Ik zeg niet dat het verkeerd was. Maar het is niet zo of er helemaal niet naar ondernemers is omgekeken. Het ondernemersrisico is niet voor niets een risico. Kan ook heel positief werken.

Bovendien is er 60 miljard aan steun gegeven. Waaronder ook aan ondernemers.

• Topic Starter Topic Starter
Ik zeg niet dat het verkeerd was. Maar het is niet zo of er helemaal niet naar ondernemers is omgekeken. Het ondernemersrisico is niet voor niets een risico. Kan ook heel positief werken.
Te positief mag ook weer niet als je nu kijkt naar de ondernemingen die buitensporig veel verdienen aan de gasprijzen.

Te positief mag ook weer niet als je nu kijkt naar de ondernemingen die buitensporig veel verdienen aan de gasprijzen.

Terwijl de belastingdienst hetzelfde doet, haar marge van (meer dan de helft?) toevoegen op de prijs.

Terwijl de belastingdienst hetzelfde doet, haar marge van (meer dan de helft?) toevoegen op de prijs.
Ik denk dat het goed is dat er altijd sceptisch gekeken wordt naar belasting, maar deze vergelijking is wel echt zo krom als een hoepel.

Belasting wordt uiteindelijk weer uitgegeven aan het ouderhouden van de sociale staat en maatschappij, recordwinsten gaan naar offshore rekeningen van rijke aandeelhouders waar je nooit meer een cent voor terug ziet.

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk dat het goed is dat er altijd sceptisch gekeken wordt naar belasting, maar deze vergelijking is wel echt zo krom als een hoepel.

Belasting wordt uiteindelijk weer uitgegeven aan het ouderhouden van de sociale staat en maatschappij, recordwinsten gaan naar offshore rekeningen van rijke aandeelhouders waar je nooit meer een cent voor terug ziet.
Ja, maar moet er het zelfde percentage btw aan energie gekoppeld blijven als de kale prijs vertienvoudigd?

Ja, maar moet er het zelfde percentage btw aan energie gekoppeld blijven als de kale prijs vertienvoudigd?
Oh nee aboluut niet, de mega belasting op gas is in de huidige situatie volkomen debiel.

Nu ga je mensen de schulden in helpen met hoge belasting op gas en dan speficiek mensen met hoge schulden door gas hun schulden kwijtschelden.

Ik denk dat er weinig mensen zijn die dit een handig systeem vinden.

Ik ga er van uit dat die belasting er (tijdelijk) grotendeels vanaf gaat.
Zolang Rob Jetten er wat over te zeggen heeft lijkt me dat wel lastig.

Miliue is echt enorm belangrijk maar deze gast lijkt alles op alles te zetten om zijn doel te behalen door alles gewoon onbetaalbaar te maken.

Bovendien is er 60 miljard aan steun gegeven. Waaronder ook aan ondernemers.
Ja want lockdowns zijn ook echt een risico dat men als ondernemer normaliter de afgelopen 50 jaar heeft ingecalculeerd.

Ik ga er van uit dat die belasting er (tijdelijk) grotendeels vanaf gaat.
1657582380000.jpg

Terug
Naar boven