Fitness Seller

We zijn eruit: Partijen willen minderheidskabinet VVD en CDA

Nou, dat wordt 'em wel. :D Geen hypotheekrenteaftrek beperking, geen kilometer heffing, geen belasting verhoging, en al die SP speerpunten van de PVV die belooft zijn aan al die provincialen waardoor Zion groot in ons parlement vertegenwoordigt is.

Ik ga er dus vanuit dat Geert koffers geld vanuit Israël hierin laat sturen. Wordt het toch nog feest. :banana:

Wat een belachelijk idee eigenlijk, zo'n minderheidskabinet. Het zaagt aan de stoelpoten van de 'democratie'. Ja, laten we de grootste verliezer nemen en die stoppen we dan samen met de winnaar in een kabinet. Maar het maakt niet uit hoor dat ze geen meerderheid hebben, nee we luisteren gewoon niet naar het volk, we doen gewoon ons eigen ding, want "er moet toch geregeerd worden". Wat een idioot plan.
Dan laat ik het nog even buiten beschouwing dat er het regeren gewoon niet te doen is, er zal nooit een wet doorheen komen.
Maar goed, we kunnen wel even goed lachen, en daar gaat het natuurlijk om.

Gedeeltelijk mee eens. Alleen de ''grote winnaar en grote verliezer'' praat vind ik belachelijk. Het gaat er niet om hoeveel zetels ze hebben verloren, maar hoeveel ze er nog hebben. Als ze van 50 naar 35 zetels waren gegaan waren ze ook de grote verliezer, horen ze er dan ook per definitie niet in? Dat is pas ondemocratisch.

Bullshit, als jouw partij de helft van hun stemmers verloren heeft dan heeft het volk duidelijk iets laten blijken. Als je daarbij ook pas de vierde partij wordt dan heb je gewoon geen recht van spreken. En al helemaal niet om in een ****ing minderheidskabinet te gaan zitten. Een minderheidskabinet, kom nou, hoe verzin je het ook:roflol:

De grote winnaar kiest het kabinet waar die het meest vertrouwen in heeft vrij logisch allemaal hoor.

Het volk heeft inderdaad iets laten blijken door massaal op de VVD te stemmen.

Wat een belachelijk idee eigenlijk, zo'n minderheidskabinet. Het zaagt aan de stoelpoten van de 'democratie'. Ja, laten we de grootste verliezer nemen en die stoppen we dan samen met de winnaar in een kabinet. Maar het maakt niet uit hoor dat ze geen meerderheid hebben, nee we luisteren gewoon niet naar het volk, we doen gewoon ons eigen ding, want "er moet toch geregeerd worden". Wat een idioot plan.
Dan laat ik het nog even buiten beschouwing dat er het regeren gewoon niet te doen is, er zal nooit een wet doorheen komen.
Maar goed, we kunnen wel even goed lachen, en daar gaat het natuurlijk om.

+1 Dat heb je goed geschreven Beginnerbb.

---------- Toegevoegd om 11:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:27 ----------

Bullshit, als jouw partij de helft van hun stemmers verloren heeft dan heeft het volk duidelijk iets laten blijken. Als je daarbij ook pas de vierde partij wordt dan heb je gewoon geen recht van spreken. En al helemaal niet om in een ****ing minderheidskabinet te gaan zitten. Een minderheidskabinet, kom nou, hoe verzin je het ook:roflol:

Nog een keer +1

De grote winnaar kiest het kabinet waar die het meest vertrouwen in heeft vrij logisch allemaal hoor.

Het volk heeft inderdaad iets laten blijken door massaal op de VVD te stemmen.

Dezelfde VVD die maar 1 zetel meer heeft dan het PvdA. Nu vind ik ook dat de winnaar wel het eerste aan zet is maar verder moet er vooral gekeken worden naar verhoudingen. Dit kabinet heeft ten eerste maar 55 zetels en ten tweede met gedoogsteun maar 76 zetels. Waarbij in absolute zin er zelfs niet eens sprake is van een meerderheid.

Maar goed ze zoeken het maar lekker uit, dit wordt een amusant schouwspel.

Dezelfde VVD die maar 1 zetel meer heeft dan het PvdA. Nu vind ik ook dat de winnaar wel het eerste aan zet is maar verder moet er vooral gekeken worden naar verhoudingen. Dit kabinet heeft ten eerste maar 55 zetels en ten tweede met gedoogsteun maar 76 zetels. Waarbij in absolute zin er zelfs niet eens sprake is van een meerderheid.

Inderdaad heel goed verwoord EricR. Ze zoeken het maar lekker uit.
Zal mij nenieuwen hoelang dit te vormen kabinet stand houd.

[/B]

Inderdaad heel goed verwoord EricR. Ze zoeken het maar lekker uit.
Zal mij nenieuwen hoelang dit te vormen kabinet stand houd.

Ze hebben niet zoals in Denemarken maar een beperkte oppositie die uit enkele partijen bestaan, als de PVV niet op ieder punt meestemt dan schat ik in dat ze het maar enkele maanden volhouden. Ze hebben in feite constant het PvdA nodig als de PVV niet wil meestemmen. D66 en GL zullen het aantal stemmen op 75 brengen, niet voldoende dus. SP zal programmatisch vaak te ver verwijderd zijn van een kabinet VVD/CDA en dus niet snel meestemmen bij heikele issues.

Ik gok dat ze het er op wagen dat de AOW en andere sociaal-economische zaken afgehandeld kunnen worden met een groot gedeelte van de oppositie. Maar als 1 van de oppositiepartijen gaat dwarsliggen hebben ze in feite al een probleem of de PVV moet een groot gedeelte van zijn programma willen inleveren ten faveure van die gedoogsteun.

Tsjah, paars zou ook niet opschieten, dan heb je weer linkse narigheid en wat heeft de VVD dan nog te zeggen.

Niet echt voordelig voor hun dus en dan lijkt dit toch een betere optie voor de VVD.

Zonder allochtonen had de pvda -15 zetels.

Zonder allochtonen had de pvda -15 zetels.

Zo moeilijk is het niet om terug te zoeken hoeveel 1 zetel vertegenwoordigd, hoeveel allochtonen er zijn en hoeveel daarvan politiek actief zijn. Het kost wel even wat moeite hoor, dat ben ik wel met je eens. Ik zie je het ook zo snel niet doen.

9.600.000x0,11/65000 Klaaswitz, zo ongeveer is 16 zetels.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven