MuscleMeat

We zijn eruit: Partijen willen minderheidskabinet VVD en CDA

Dit zou wel eens de inleiding kunnen zijn van de verdwijning of in ieder geval de marginalisering van het CDA, alleen daarom zijn dit wel aardige ontwikkelingen.

---------- Toegevoegd om 15:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:41 ----------

Ok,

Datzelfde negativisme zag je toch ook aangaande paars? Maar dan uit de andere hoek. Zo gaat dat nou eenmaal en hier wordt dan ook nog eens gekozen voor een gedrocht genaamd minderheidskabinet. Dat terwijl andere opties nog niet volledig zijn verkend.

Wat heb je aan een PVV als ze al hun kroonjuwelen moeten inleveren, ook al mogen ze natuurlijk wel debiel voorstel na debiel voorstel blijven indienen. Maar ergens onderweg zullen ze toch wel verwachten dat enkele van die voorstellen wel steun krijgen van de regeringspartijen. Anders is die hele gedoogsteun wel erg eenzijdig. Er komt waarschijnlijk een akkoord dat buiten het regeerakkoord valt maar is gericht op de PVV-deelname. In dat akkoord je kroonjuwelen volledig inleveren laat een PVV over die gewoon niet meer is dan een VVD in iets andere vorm.

Overigens is er nog steeds maar 1 persoon nodig om deze hele variant op te blazen, dat maakt het vrij listig om de dissidenten binnen een partij aan te pakken.
Paars was dan ook gedoemd om te mislukken voor zover ik het kon zien. VVD kon het zich niet permitteren om weer af te wijken van de rechtervleugel en met de hete adem van Wilders in de nek. Er is duidelijk een aanzienlijk deel van de bevolking dat het niet ziet zitten om links te varen in deze tijden. Bij het verkennen van die opties hebben de peilingen dat wel aangeven.

En tja dat PVV met 100% van hun radicale standpunten nooit in een regering zou komen was in de sterren geschreven. Wilders kon winnen d.m.v. hard populisme maar wist zelf ook wel dat als hij iets zou willen veranderen dat alleen kan wanneer er bij centrum-rechts een soort van samenwerking zou ontstaan, wat automatisch betekend dat je programma gaat afzwakken. Ik heb begrepen dat zijn achterban dat niet TE erg vindt zolang er op bepaalde punten niet te sterk afgeweken wordt van het oorspronkelijk standpunt.

Het feit dat er maar 1 persoon nodig is om het te doen mislukken kan je ook zien als een sterke verantwoordelijkheid die men zal willen nemen om in elk geval te kunnen blijven regeren. Het alternatief is voor de coalitiepartners niet beter. Zelfs Wilders wil volgens mij nu liever iets gedaan krijgen dan weer naar verkiezingen.

Maar misschien zie ik het wel weer te positief ;)

Wilders garandeert die meerderheid op vrijwel alle vlakken met uitzondering van zaken die de Islam aangaan. Ik vraag me alleen af in hoeverre hij geen misbruik zal maken van die bevoegdheden. Een kabinet laten klappen kan voor hem op bepaalde momenten heel erg gunstig uitpakken. Aan de andere kant moet hij dat dan wel op zo'n manier doen dat er dan achteraf nog partijen zijn die met hem in zee willen gaan.

Er zijn al bijna geen partijen die met Wilders verder willen, hij kan dus maar beter aantonen dat er met hem wel een stabiel kabinet mogelijk is.
De boel laten klappen is dan absoluut geen optie.

---------- Toegevoegd om 16:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:18 ----------

CDA zal ook niet een kabinet willen laten klappen, dan zou het de 5e keer zijn geloof ik.

Mocht dit kabinet er dus komen, zie ik toch geen grote kans op een val, gezien alle partijen er gebaat bij zijn niet te vallen.

VVD zou dan veel macht hebben.

En hij krijgt het weer lekker voor mekaar. Altijd dat gemekker over die vent en wie staat er voorlopig heel erg goed voor, ja die "droeft**ter".

Deze zou zo als tegenargument gebruikt kunnen worden in het topic: Democratie, echt de beste optie?
Laat maar weer zien dat veel mensen er niet veel van snappen.

Geen enkel kabinet is er bij gebaat om te vallen, geschiedenis leert echt dat maar zeer weinig kabinetten het einde halen. 6 op de 25 of zo, dat is niet veel.

Verder is het op zijn minst vreemd te noemen dat een volledig gedecimeerd CDA straks nog meer bewindslieden mag aanbrengen dan in de vorige coalities. Nederland straft het CDA af maar krijgt dan wel ongeveer voor de helft CDA-beleid in de maag geschoven. PVV/VVD kabinet was dan logischer geweest.

Geen enkel kabinet is er bij gebaat om te vallen, geschiedenis leert echt dat maar zeer weinig kabinetten het einde halen. 6 op de 25 of zo, dat is niet veel.

Verder is het op zijn minst vreemd te noemen dat een volledig gedecimeerd CDA straks nog meer bewindslieden mag aanbrengen dan in de vorige coalities. Nederland straft het CDA af maar krijgt dan wel ongeveer voor de helft CDA-beleid in de maag geschoven. PVV/VVD kabinet was dan logischer geweest.

Ik denk dus dat de VVD dit niet wilde waardoor het zo lang duurde en nu dit rare kabinet komt.

Dat zie ik wel, maar je moet begrijpen het is niet echt. Het is geblondeerd.

vreemde vorm van humor heb jij. Geert Wilders heeft iedereen perfect bespeeld, daar kan je niet over twijfelen. Iets waar de andere politici nog een puntje aan kunnen zuigen.

vreemde vorm van humor heb jij. Geert Wilders heeft iedereen perfect bespeeld, daar kan je niet over twijfelen. Iets waar de andere politici nog een puntje aan kunnen zuigen.

HardcoreNL je snapt iets niet. Er is niemand met verstand die vindt dat Geert Wilders geen goede politicus is en er is niemand die niet vindt dat Wilders goed mensen kan bespelen. Alleen jammer van zijn ideeën.

Edit: Weet je wie bovenstaande kwaliteiten ook had..? Hint: Hij is zo'n 65 jaar dood.

Topic stervende, Godwin gesignaleerd.

HardcoreNL je snapt iets niet. Er is niemand met verstand die vindt dat Geert Wilders geen goede politicus is en er is niemand die niet vindt dat Wilders goed mensen kan bespelen. Alleen jammer van zijn ideeën.

Edit: Weet je wie bovenstaande kwaliteiten ook had..? Hint: Hij is zo'n 65 jaar dood.

Ga je schamen moraalridder, ga je schamen. Deze uitspraak is echt een van de slechtste die ik ooit van jou heb mogen lezen. 'triest' is de juiste benaming.

Hoezo, omdat ik een vergelijking maak met Roosevelt????

Nee je kan jezelf niet meer verdedigen. Al jou uitspraken zijn, iedergeval voorlopig, niets meer waard. 'triest' moraalridder, diep triest. een historisch dieptepunt in jou carrière als poster hier op dbb.

Zo, dat is een uitspraak die eigenlijk in mijn handtekening moet.

Het is maar waar je trots op bent. Eigenlijk ben ik wel redelijk teleurgesteld in jou, ik dacht die moraalridder is wel een redelijk 'normaal' en 'goed' persoon, maar nu blijkt juist het tegendeel waard te zijn.

Heb jij zelf ook niet een beetje het gevoel van dat je 'verkeerd' was?

Het is maar waar je trots op bent. Eigenlijk ben ik wel redelijk teleurgesteld in jou, ik dacht die moraalridder is wel een redelijk 'normaal' en 'goed' persoon, maar nu blijkt juist het tegendeel waard te zijn.

:roflol: waar gaat dit over.

Sorry. Maar zou je voor een keertje het uit kunnen leggen? Is dit nou echt om dat Hitler-grapje, want dan zou ik erg teleurgesteld zijn.

Sorry. Maar zou je voor een keertje het uit kunnen leggen? Is dit nou echt om dat Hitler-grapje, want dan zou ik erg teleurgesteld zijn.

Het maakt niet uit wat jij bent of voelt op dit moment Moraalridder. Het gaat om de kern, en bij jou is die blijkbaar rot op het moment. Maar wees niet bang, misschien kan je het tij nog keren, wie weet. Maar in mijn ogen, ben je voorlopig een flinke cilindervormige worst.

Terug
Naar boven