AndroidHealthClinic

We zijn eruit: Partijen willen minderheidskabinet VVD en CDA

Bullshit, als jouw partij de helft van hun stemmers verloren heeft dan heeft het volk duidelijk iets laten blijken. Als je daarbij ook pas de vierde partij wordt dan heb je gewoon geen recht van spreken. En al helemaal niet om in een ****ing minderheidskabinet te gaan zitten. Een minderheidskabinet, kom nou, hoe verzin je het ook:roflol:

Heeft ''het volk'' duidelijk iets laten blijken. Ja leuk, de beruchte ''het volk'' praatjes, maar inhoudelijk heb je eigenlijk niets neergezet. Maar ga eens in op mijn vraag, als het CDA nou 50 zetels had en er 15 had verloren. Hadden ze dan per definitie ook niet mogen meedoen? Bovendien kwamen de andere partijen er niet uit met elkaar, zodoende komt het balletje vanzelf een keer bij het CDA en waarom zouden zij als 4de partij dan niet mogen meeregeren en 7de partij D66 wel...?
Verder vind ik het minderheidskabinet ook geen geweldige optie, maar het zij nu eenmaal zo, we mogen blij zijn dat er eindelijk een kabinet aan zit te komen en dat het CDA zijn verantwoordelijkheid neemt.

Laatst bewerkt:
Paars is zo'n beetje het beste wat het land is overkomen in de afgelopen decennia.

Daar zet ik mijn vraagtekens bij, en als dat echt zo is is het droevig gesteld met de politiek in NL.

Wat ik bedoelde was eigenlijk dat paars niet interessant is voor de VVD, dus alleen daarom zou het al niet opschieten.

Heeft ''het volk'' duidelijk iets laten blijken. Ja leuk, de beruchte ''het volk'' praatjes, maar inhoudelijk heb je eigenlijk niets neergezet. Maar ga eens in op mijn vraag, als het CDA nou 50 zetels had en er 15 had verloren. Hadden ze dan per definitie ook niet mogen meedoen? Bovendien kwamen de andere partijen er niet uit met elkaar, zodoende komt het balletje vanzelf een keer bij het CDA en waarom zouden zij als 4de partij dan niet mogen meeregeren en 7de partij D66 wel...?
Verder vind ik het minderheidskabinet ook geen geweldige optie, maar het zij nu eenmaal zo, we mogen blij zijn dat er eindelijk een kabinet aan zit te komen en dat het CDA zijn verantwoordelijkheid neemt.

Tuurlijk zou het een ander verhaal zijn als een partij 15 zetels verliest, maar toch de grootste partij zou blijven, in jouw hypothetische verhaal. Maar dat is nou eenmaal niet wat er gebeurd is. Een partij heeft de helft van zijn kiezers verloren en is daarmee de 4e! partij van Nederland geworden.
Het is ondemocratisch om een gehele politieke linie buiten snpel te zetten, omdat er toevallig een liberale partij met een paar duizend stemmen de verkiezingen heeft gewonnen.
Dat er dan een rechts minderheidskabinet wordt verkozen boven een gemengd meerderheidskabinet is mijns inziens totaal ridicuul en doet geen recht aan de uitkomst van de verkiezingen.

Edit: mijn eerste post was trouwens al gewoon inhoudelijk, ik ga niet bezig blijven natuurlijk. Daarna komen de roflolletjes gewoon weer te voorschijn hoor.

Laatst bewerkt:
Edit: mijn eerste post was trouwens al gewoon inhoudelijk, ik ga niet bezig blijven natuurlijk. Daarna komen de roflolletjes gewoon weer te voorschijn hoor.

Hoeft ook niet, want VVD heeft gewonnen en wilt nu dit minderheidskabinet en daar kan jij niks aan veranderen. :D:D:D

:roflol:

Het grote stoken kan beginnen en het PvdA heeft daarbij wel een aardige troefkaart in handen. Nu zijn er programmatische verschillen tussen een VVD en PvdA maar de verschillen met de PVV zijn op veel punten nog groter. Als het PvdA een motie indient die aansluit bij het verkiezingsprogramma van CDA en VVD maar tegelijkertijd contra het PVV-programma is moet je nog maar afwachten of de PVV deze constructie nou zo leuk vindt.

Blijf het in ieder geval een gedrocht vinden zo'n minderheidsregering, zeker omdat Nederland qua politiek landschap en zetelverdeling niet op Denemarken lijkt.

Laatst bewerkt:
Het grote stoken kan beginnen en het PvdA heeft daarbij wel een aardige troefkaart in handen. Nu zijn er programmatische verschillen tussen een VVD en PvdA maar de verschillen met de PVV zijn op veel punten nog groter. Als het PvdA een motie indient die aansluit bij het verkiezingsprogramma van CDA en VVD maar tegelijkertijd contra het PVV-programma is moet je nog maar afwachten of de PVV deze constructie nou zo leuk vindt.

Blijf het in ieder geval een gedrocht vinden zo'n minderheidsregering, zeker omdat Nederland qua politiek landschap en zetelverdeling niet op Denemarken leidt.

Daarom geloof ik er nog steeds weinig van dat dit werkelijk van de grond gaat komen. Die Wilders kan dan ook nog even eigenhandig zo'n beetje bepalen wanneer we weer naar de stembussen mogen.

Laatst bewerkt:
Ik hoop het zo:D

Daarom geloof ik er nog steeds weinig van dat dit werkelijk van de grond gaat komen. Die Wilders kan dan ook nog even eigenhandig zo'n beetje bepalen wanneer we weer naar de stembussen mogen.

En hij krijgt het weer lekker voor mekaar. Altijd dat gemekker over die vent en wie staat er voorlopig heel erg goed voor, ja die "droeft**ter".

Ondanks dat ik het een gedrocht vind zou ik wel graag een minderheidskabinet willen zien. Hebben we dat ook maar gehad, zeker die rat van een Verhagen wil ik nog wel eens op de smoel zien gaan. Als VVD en CDA er niet uit komen tijdens formatie of bij het regeren is de kans op een middenkabinet ook nihil.

Mooi woord, dat droeft**ter.

En hij krijgt het weer lekker voor mekaar. Altijd dat gemekker over die vent en wie staat er voorlopig heel erg goed voor, ja die "droeft**ter".

Ja, want dat is het allerbelangrijkste voor een land en het landsbestuur. Dat er iemand staat 'die het allemaal lekker voor elkaar krijgt'. droeft**ter indeed.

---------- Toegevoegd om 15:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:19 ----------

Ondanks dat ik het een gedrocht vind zou ik wel graag een minderheidskabinet willen zien. Hebben we dat ook maar gehad, zeker die rat van een Verhagen wil ik nog wel eens op de smoel zien gaan. Als VVD en CDA er niet uit komen tijdens formatie of bij het regeren is de kans op een middenkabinet ook nihil.

Oh zeker, dit gaat prachtig media spektakel opleveren.

Ja, want dat is het allerbelangrijkste voor een land en het landsbestuur. Dat er iemand staat 'die het allemaal lekker voor elkaar krijgt'. droeft**ter indeed.

---------- Toegevoegd om 15:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:19 ----------

Oh zeker, dit gaat prachtig media spektakel opleveren.

Ja want de media is sowieso al gekleurd, vraag me af hoe de berichtgeving nu gaat worden.

Overigens, voor de aanhangers van rechts. Is het CDA nu opeens wel een rechtse partij nu ze willen regeren met de VVD? Heb toch vaak genoeg gelezen dat het CDA een linkse partij was, ook al is hun programma overwegend rechts.

Vanwaar toch dat negativisme, gewoon omdat het voor sommigen te rechts wordt, of zijn er andere redenen? Wilders wil zeker niet dat het mislukt, hij zal geen roet in het eten gooien als hij een kans krijgt om te wegen op het beleid. Dat zo'n regering snel valt wil ik ook wel eens onderbouwd zien. Hoe minder partijen, en hoe dichter je op vlak van ideologie tegen elkaar zit, hoe kleiner juist de kans dat een regering valt. Wilders' scherpe kantjes gaan eraf, anders komt er niet eens een samenwerking, wat er overblijft zit niet eens zo ver van elkaar op vlak van programmapunten. Dit heeft meer slaagkansen dan paars-plus.

de regering zal vallen omdat ze totaal niks gedaan krijgen. Zonder meerderheid zal er geen besluit gevormd kunnen worden.

Vanwaar toch dat negativisme, gewoon omdat het voor sommigen te rechts wordt, of zijn er andere redenen? Wilders wil zeker niet dat het mislukt, hij zal geen roet in het eten gooien als hij een kans krijgt om te wegen op het beleid. Dat zo'n regering snel valt wil ik ook wel eens onderbouwd zien. Hoe minder partijen, en hoe dichter je op vlak van ideologie tegen elkaar zit, hoe kleiner juist de kans dat een regering valt. Wilders' scherpe kantjes gaan eraf, anders komt er niet eens een samenwerking, wat er overblijft zit niet eens zo ver van elkaar op vlak van programmapunten.

Jij omschrijft exact de reden waarom het volgens mij wel meevalt met dat negativisme. Aan de andere kant blijft het natuurlijk een merkwaardige samenstelling, zo'n minderheidskabinet. Te meer gezien de verloop van gedachtesprongen vanuit vooral het CDA kamp. Persoonlijk zie ik dit liever dan de midden optie van CDA/VVD/PvdA die waarschijnlijk overwogen gaat worden als dit alsnog klapt.

---------- Toegevoegd om 15:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:29 ----------

de regering zal vallen omdat ze totaal niks gedaan krijgen. Zonder meerderheid zal er geen besluit gevormd kunnen worden.

Wilders garandeert die meerderheid op vrijwel alle vlakken met uitzondering van zaken die de Islam aangaan. Ik vraag me alleen af in hoeverre hij geen misbruik zal maken van die bevoegdheden. Een kabinet laten klappen kan voor hem op bepaalde momenten heel erg gunstig uitpakken. Aan de andere kant moet hij dat dan wel op zo'n manier doen dat er dan achteraf nog partijen zijn die met hem in zee willen gaan.

Een meerderheid van 1 zetel is ook erg breekbaar en dan hebben we altijd de 1e kamer nog.
Nee, ik zie het niet gebeuren, maar een mooi schouwspel gaat het worden.

Vanwaar toch dat negativisme, gewoon omdat het voor sommigen te rechts wordt, of zijn er andere redenen? Wilders wil zeker niet dat het mislukt, hij zal geen roet in het eten gooien als hij een kans krijgt om te wegen op het beleid. Dat zo'n regering snel valt wil ik ook wel eens onderbouwd zien. Hoe minder partijen, en hoe dichter je op vlak van ideologie tegen elkaar zit, hoe kleiner juist de kans dat een regering valt. Wilders' scherpe kantjes gaan eraf, anders komt er niet eens een samenwerking, wat er overblijft zit niet eens zo ver van elkaar op vlak van programmapunten.

Datzelfde negativisme zag je toch ook aangaande paars? Maar dan uit de andere hoek. Zo gaat dat nou eenmaal en hier wordt dan ook nog eens gekozen voor een gedrocht genaamd minderheidskabinet. Dat terwijl andere opties nog niet volledig zijn verkend.

Wat heb je aan een PVV als ze al hun kroonjuwelen moeten inleveren, ook al mogen ze natuurlijk wel debiel voorstel na debiel voorstel blijven indienen. Maar ergens onderweg zullen ze toch wel verwachten dat enkele van die voorstellen wel steun krijgen van de regeringspartijen. Anders is die hele gedoogsteun wel erg eenzijdig. Er komt waarschijnlijk een akkoord dat buiten het regeerakkoord valt maar is gericht op de PVV-deelname. In dat akkoord je kroonjuwelen volledig inleveren laat een PVV over die gewoon niet meer is dan een VVD in iets andere vorm.

Overigens is er nog steeds maar 1 persoon nodig om deze hele variant op te blazen, dat maakt het vrij listig om de dissidenten binnen een partij aan te pakken.

Vraag me overigens af hoe het zit met dat democratiseringsproces binnen de PVV. Wilders zou het in ieder geval na de verkiezingen willen bekijken had hij aangegeven.

Rechts of links is mij verder om het even, als ik uitga van persoonlijk motieven. Maak geen gebruik van overheidsgelden qua toeslagen of uitkeringen en zal dus zelf niet geraakt worden. Eigen risico zorg gaat bij bijna iedere partij omhoog, dat valt ook nog wel te overleven.

Enige waar ik mee zit is de bedilzucht van het CDA, wederom die christelijke invloed op het beleid zit ik niet op te wachten.

Terug
Naar boven