Fitness Seller

Nieuws Weer dopingcontrole fitnesszaal België

toont maar weer hoe één europa is, zelfs binnen hetzelfde land is er maar 1 gewest dat zo mongolisch doet...

Ik woon in belgie, maar ben een Nederlander (staat ook op mn ''pas'' (ID in Nederland:p) dus kan Het direct tonen) mag ik dan beschikken bij dergelijke controle?

kijk dit vraag ik me dus ook al jaren af en zou ik ook eigenlijk wel eens willen weten ...

Mogen ze eigenlijk iedereen controleren in de Gym ook al ben je er niet lid?
En wat zijn de kosten in BE wanneer je geen ID bij je hebt?

En als Nederlander mag je ook weigeren toch? Mits je je kunt identificeren?

Wanneer neemt er nu eens iemand eindelijk een goede advocaat die de duidelijke discriminatie aankaart tussen de trancoïtusuelen die hun AS terugbetaald krijgen van de ziekenkas en de normale sporter die gewoon wat mannelijker wil zijn.
(ps. ik ben een natural die na jarenlang sporten kampt met een onbehandelbare hoge bloeddruk, m.a.w. ik had evengoed kunnen gebruiken)

Ik woon in belgie, maar ben een Nederlander (staat ook op mn ''pas'' (ID in Nederland:p) dus kan Het direct tonen) mag ik dan beschikken bij dergelijke controle?
kijk dit vraag ik me dus ook al jaren af en zou ik ook eigenlijk wel eens willen weten ...
Natuurlijk niet, je begeeft je in België, waar je je aan de regels moet houden van dat land. Een Amerikaan met een wapenvergunning in de VS mag hier ook niet met een pistool rondlopen he.

Natuurlijk niet, je begeeft je in België, waar je je aan de regels moet houden van dat land. Een Amerikaan met een wapenvergunning in de VS mag hier ook niet met een pistool rondlopen he.
Het is al eens voorbij gekomen hier. Nederlander die in Belgische gym aan het trainen was tijdens controle. Hij mocht gewoon beschikken aangezien hij wel in Nederland woonde. Weet niet hoe het zit als je officeel in België verblijft, denk dat ze het gewoon laten vanwege de hele procedure...

Ik woon officieël in België dus ik denk eigenlijk dat ik ook gewoon de sjaak zou zijn ....

Als ze mij ooit komen controleren dan ga ik principieel weigeren. Misschien niet de verstandigste keuze, maar dat maakt me niet uit.

Ze hebben liever dat ik zoals vroeger lekker op de bank hang met een zak chips bij me? Zodat ik een echte vetz*k kan worden die te dik is om te gaan werken.

Nee, als ik er gewoon maar aan denk welke praktijken hier door de beugel kunnen in België dan begint m'n bloed te koken.

Ik zal dan ook een advocaat onder de arm nemen.

Controle is zeer zeker wettelijk. Ze zijn er dan ook al een hele tijd mee bezig. En als ik mij niet vergis was er hier op het forum al iemand die betrapt was op winstrol dus niet enkel test wordt gedetecteerd
Hij heeft zich slecht uitgedrukt. Met test bedoelt hij alle anabole steroïden.

Advocaat kost veel geld dus bijna niemand zal er een nemen voor dit. Ben ook wel benieuwd of je er iets tegen kan doen.

In het vorige topic zei iemand dat controles gebeuren op vraag van de uitbater. Dit lijkt ook alleen in Oost en West-vlaanderen te gebeuren?

Dat de uitbaters laten controleren lijkt me niet correct, als er leden wegblijven kost hem dit ook geld (drank etc) .. Een boer ploegt zijn eigen gewassen toch ook niet de grond in ???

Dat de uitbaters laten controleren lijkt me niet correct, als er leden wegblijven kost hem dit ook geld (drank etc) .. Een boer ploegt zijn eigen gewassen toch ook niet de grond in ???

Niet iedereen is pro aas. Sommige uitbaters hebben liever die mensen niet in de gym.

denk dat ze idd getipt zijn en zo zijn binnengevallen. vind het zonde als ik lees dat harde sporters die constant bezig zijn zo worden aangepakt, lopen genoeg junkies rond pak hun aan.
ze hebben gewoon geld nodig en dit is even een snelle manier.

Na het lezen van dit bericht heb ik eigenlijk een vraag over homegyms in Belgie.

Stel je hebt een leuke schuur/garage ingericht als homegym (als voorbeeld nemen we de RAW PowerBaarn van Gijs) en je traint er met een 10-tal mensen. Zou de politie dan ook een 'inval' kunnen doen en eisen dat er in een potje gepist wordt?

Of pakken ze alleen de officiële gyms?

Na het lezen van dit bericht heb ik eigenlijk een vraag over homegyms in Belgie.

Stel je hebt een leuke schuur/garage ingericht als homegym (als voorbeeld nemen we de RAW PowerBaarn van Gijs) en je traint er met een 10-tal mensen. Zou de politie dan ook een 'inval' kunnen doen en eisen dat er in een potje gepist wordt?

Alleen de officiële gyms, politie heeft niks te zoeken op privé terrein waar jij regelmatig samenkomt met enkele kenissen om te trainen. Bovendien zullen ze daar ook nooit komen tenzij iemand van het clubje zelf een tip geeft. Ze hebben trouwens altijd de toestemming nodig van gym eigenaar, weigert die en is er een sterk vermoeden van handel in AAS dan is er een huiszoekingsbevel nodig, wat alleen kan tussen 5 uur 's morgens en 10 uur 's avonds.

ik blijf het zeggen: De mensen die die deze waanzin in belgie regelen zijn voornamelijk zwakke mannen die bang zijn dat hun vrouw met een alpha BB'er van door gaat die op test zit en helemaal los gaat op de vrouw. en die gene zelf heeft niet de balle om naar de gym te gaan en fatsoenlijk te trainen, maar wel de bevoegdheid om serieuze sporters lastig te vallen. het is zo een verhaal van als ik het niet kan dan zij ook niet.

Voor de Nederlanders: Belgisch strafrecht is toepasselijk op het Belgisch grondgebied (en in sommige gevallen er buiten, maar dat doet hier nu niet ter zake).

Bij een controle in België kan je dus als Nederlander zeker gecontroleerd en bestraft worden. Onafhankelijk of je in België woont. Kans bestaat natuurlijk wel dat ze geen administratieve moeite willen doen, en daarom inderdaad zeggen dat je "mag beschikken", maar dat is puur een praktische overweging.

Niet mogelijk. Die inval is dan eigenlijk een huiszoeking zonder bevelschrift, en dat is enkel mogelijk bij betrappig op heterdaad, roep om hulp,...

Laatst bewerkt:
Voor de Nederlanders: Belgisch strafrecht is toepasselijk op het Belgisch grondgebied (en in sommige gevallen er buiten, maar dat doet hier nu niet ter zake).

Bij een controle in België kan je dus als Nederlander zeker gecontroleerd en bestraft worden. Onafhankelijk of je in België woont. Kans bestaat natuurlijk wel dat ze geen administratieve moeite willen doen, en daarom inderdaad zeggen dat je "mag beschikken", maar dat is puur een praktische overweging.

Niet mogelijk. Die inval is dan eigenlijk een huiszoeking zonder bevelschrift, en dat is enkel mogelijk bij betrappig op heterdaad, roep om hulp,...

Je valt idd als Nederander onder de Belgische wetgeving, maar als je de boete niet betaalt kunnen ze daar geen ruk aan doen. (op voorwaarde dat je niet in Belgie woont uiteraard) Lekker van profiteren in dat geval zou ik zo zeggen en per ongeluk "struikelen" bij het overhandigen van je potje :-)

Je valt idd als Nederander onder de Belgische wetgeving, maar als je de boete niet betaalt kunnen ze daar geen ruk aan doen. (op voorwaarde dat je niet in Belgie woont uiteraard) Lekker van profiteren in dat geval zou ik zo zeggen en per ongeluk "struikelen" bij het overhandigen van je potje :-)

Nee voilà. Zoals ik het al zei gaat het eerder om praktische bezwaren die het de moeite niet waard maken om daadwerkelijk te gaan vervolgen.

Terug
Naar boven