mesoectosaurus
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 589
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 82kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
O.a.
Dit is quote van Einstein
''The belief in an external world independent of the perceiving subject is the basis of all natural science. Since, however, sense perception only gives information of this external world or of "physical reality" indirectly, we can only grasp the latter by speculative means. It follows from this that our notions of physical reality can never be final. We must always be ready to change these notions-that is to say, the axiomatic basis of physics-in order to do justice to perceived facts in the most perfect way logically. Actually a glance at the development of physics shows that it has undergone far-reaching changes in the course of time. ''
Maar nog steeds ziet de rest in zijn/haar subjectieve realiteit geen kleur.
Als 99% geen kleur ziet en 1% wel, dan heeft de objectieve realiteit geen kleur?

Waar wil je heen met dit punt?
Zonder kleurwaarneming bestaat er nog steeds een lichtgolf. En zoals genoemd kun je dit makkelijk testen omdat de waarneming van zo iemand consistent is. Hij zal niet als gek versleten worden, integendeel, hij zal zelf iets mee over de realiteit kunnen zeggen dan de rest van de mensheid. Er bestaan vast veel meer qualia (en vast ook kleuren) die we ons niet voor kunnen stellen. Maar dan moeten er wel reacties plaatsvinden tussen omgevingen en organismen. En dat is redelijk makkelijk aan te tonen met experimenten. Het mooie van de natuur is dat er zekere consistentie in zit. Uitspraken over substanties en werkelijkheden waar we geen interactie mee kunnen hebben is nogal zinloos. Misschien niet individueel maar wel met betrekking tot een vrije en tolerante maatschappij. Individueel is het natuurlijk geen probleem om te geloven wat je wilt zolang iedereen maar verdraagzaam is. Volgens mij is intolerant tegen intolerantie zijn een minder schadelijke oplossing![]()
Het ging om die quote van een stuk terug.
Objectieve realiteit bestaat imo niet, alleen subjectieve.[/QUOTE ]
Wat zeg je nu eigenlijk?
Dus jij gelooft niet dat er iets bestaat als er geen bewustzijn meer is.... Jij gelooft niet dat er lichtgolven zijn als ze niet waargenomen worden.... Dus jij bent veroorzaakt door een natuur die niet objectief bestond. Hoe kan het dan dat je interactie hebt? Of heb je alleen interactie met jezelf en zijn wij jou verzinsels? Dat er zonder waarnemingen geen dingen, concepten, kleuren oid zijn wil niet zeggen dat er niks gebeurd en er niks is. Een objectieve realiteit moet noodzakelijk bestaan alleen zullen wij hem nooit kennen.
In educatie zal een grote oplossing liggen.
Op mijn basisschool werd ik simpelweg geïndoctrineerd door mijn meester, 1 van zijn uitspraken:
"Als je niet geloofd ben je lichamelijk levend, maar geestelijk dood"
O.a.
Dit is quote van Einstein
''The belief in an external world independent of the perceiving subject is the basis of all natural science. Since, however, sense perception only gives information of this external world or of "physical reality" indirectly, we can only grasp the latter by speculative means. It follows from this that our notions of physical reality can never be final. We must always be ready to change these notions-that is to say, the axiomatic basis of physics-in order to do justice to perceived facts in the most perfect way logically. Actually a glance at the development of physics shows that it has undergone far-reaching changes in the course of time. ''
In educatie zal een grote oplossing liggen. Op mijn basisschool werd ik simpelweg geïndoctrineerd door mijn meester, 1 van zijn uitspraken: "Als je niet geloofd ben je lichamelijk levend, maar geestelijk dood" In zekere zin kan je mensen alles laten denken wat je maar wil, simpel voorbeeld hiervan is de Hitlerjugend. Als je niets anders te horen krijgt, dan weet je simpelweg niet beter. Uiteraard nu lastiger nu iedereen op het wereldwijde web kan.
Hoe noem je de houten vloerbedekking in een moskee?
Islaminaat

Een objectieve realiteit moet noodzakelijk bestaan alleen zullen wij hem nooit kennen.
2de keer dat deze quote voorbijkomt in 2 dagen, 2de keer dat iemand die misinterpreteert alsof Einstein een idealist was.
naief realisme =/= wetenschappelijk realisme.
https://forum.bodybuilding.nl/attachments/was-20einstein-20really-20a-20realist-pdf.662065/

Begin die moslims discussies stilaan zat te worden.. Kunnen we niet een paar skippen en nu al ww3 tegen al die zandratten beginnen.
Opzich heb je gelijk maar het kan toch wel verschillen per individu. Kan me herinneren dat ik in groep 7 ofzo al flinke discussies had tijdens godsdienstles met de pastoor toen hij over het universum ging praten, waar ik toevallig al t een en ander vanaf wist en ik ben altijd sceptisch gebleven daarna. Maar als je een simpele ziel bent en/of je ouders er ook aan meedoen gaat t sowieso veel sneller ja
Het was slechts een simpel voorbeeld. Wat als iedereen kleurenblind is(als in zwart/wit) en alleen jij ziet kleur, dan word je dus voor gek verklaard en kleuren bestaan niet. Wat als de aarde eigenlijk een bol is, maar door de grote afstand zien we dat niet? oh wait.Probleem blijft ook dat wij de realiteit waarnemen met de beperkende factor van onze zintuigen.