- Waardering
- 8.812
Ja
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wie of wat zal hem wel kennen of waarnemen?
En ik denk idd dat de waarnemer co-creator is, maar dan kom je weer bij quantum mechanica terecht.
Iedereen die in een god gelooft is radicaal achterlijk.
![]()

Ik geloof dat alles god is, ben ik nu extreem radicaal achterlijk.![]()
god is dood
alles is god
alles is dood
maar ik leef gewoon
pleurklaat 1
virusje 0

En daarom heeft de mens meetinstrumenten ontwikkeld die dingen kunnen meten die niet waarneembaar zijn door menselijke zintuigen.
Wat heeft dat te maken met het feit dat er gebeurtenissen buiten ons om plaatsvinden? Denk je dat er voordat er leven was op aarde er geen gebeurtenissen hebben plaatsgevonden die het leven mogelijk hebben gemaakt?
Hoe rijm je dat met je vorige bewering dat alleen subjectieve realiteit bestaat...
En
Leven = het ontbreken van dood?
Of
Leven bevat dood
Dood bevat leven
Objectieve realiteit bestaat imo niet, alleen subjectieve.
Dit rijmt niet als er geen objectieve realiteit bestaat waarin gebeurtenissen plaatsvinden. Ongeacht of dit nou wordt ervaren of niet. Het maakt niet uit of een lichtgolf als zodoende als kleur of lichtgolf wordt geïnterpreteerd. Het punt is dat er iets is waarin wat gebeurd of er nou leven is of niet. Maar misschien zie ik iets over het hoofd waardoor je me kan overtuigen dat er geen objectieve realiteit bestaat. Ik ben benieuwd naar je argumenten.