XXL Nutrition

Weerwolf Game 5 : Special Edition

Gaat wel heel druk worden als we straks met 30 actieve deelnemers zitten

6u offline= 6u bijlezen

• Like
Waarderingen: Lork
remi remi remi.

elk woord wat ik neertikte was met voorbedachte rade. ik heb in mijn eentje feitelijke de hele eerste game gedragen. je zou kunnen zeggen dat zonder mij de overige delen nooit plaats hadden gevonden. ik was, ben en zal altijd een cruciaal element van de weerwolf game op dbb zijn. mijn invloeden zijn terug te zien in de posts van alle sterspelers uit voorgaande reeksen, tevens in de vurige gedrevenheid van vele modern time helden, bijv; Agassi, Schumacher, Messi, Coleman, Wilders, Piet Veerman, Van Barneveld en Armstrong.

haha zo inderdaad, ik kan me die eerste ronde nog herinneren. iedereen zat op het verkeerde spoor, prachtig om te mogen aanschouwen. ik hoop dat je er deze ronde weer zo'n bazenronde van maakt.

• Like
Gaat wel heel druk worden als we straks met 30 actieve deelnemers zitten

6u offline= 6u bijlezen

Op zich zal het overdag en 's nachts wel meevallen.
Maar net voor de eliminatie en daarna gaat het altijd erg snel met pagina's vol info en bullshit :)

Heb er wel weer zin in, bring it on !

• Topic Starter Topic Starter
haha zo inderdaad, ik kan me die eerste ronde nog herinneren. iedereen zat op het verkeerde spoor, prachtig om te mogen aanschouwen. ik hoop dat je er deze ronde weer zo'n bazenronde van maakt.

:roflol: kerel..... Heb je er moeite mee dat je niet erkend word ? ;)

---------- Post toegevoegd Tue 5 Jun 2012 om 12:58 ----------

Ow shit:D. EN kwarkvarken back EN een vrouw die meedoet...

vanwaar al die spelers opeens

Misschien interessant gezien het grote aantal deelnemers om 2 wolven te hebben die per PM samen één slachtoffer uitkiezen, en een cultist minder? Just like the real game?

Kan wel... Ik zal er over nadenken...:), .. Denk nog na over een nieuwe rol & zal morgen alles aanpassen.. zodat alles in 1x aangepast is ... Anders blijf ik alles steeds aanpassen en das best verwarrend voor iedereen...

---------- Post toegevoegd Tue 5 Jun 2012 om 13:03 ----------

vanwaar al die spelers opeens

Grotendeels door de Whey die je kan winnen & omdat ik leid :rolleyes:

• Like
Ja, ik ben ook heel nerveus opeens. Hihihi.:o

heb je het kaartenspel al gespeeld dat je gekocht hebt?

op wikipedia lees ik dat over deze rol:

Cupido: schiet zijn beroemde liefdespijlen in twee mensen gedurende de eerste nacht (na de eerste nacht wordt hij burger). Deze twee mensen zullen elkaar kennen en hebben een alternatief doel in het spel, namelijk samen het spel overleven (ook als een van de twee geliefden weerwolf is). Zij moeten elkaar dus zoveel mogelijk verdedigen. Indien de ene geliefde sterft dan sterft de ander van liefdesverdriet.

en dit:

Enkele nieuwe rollen die op diverse fora worden gebruikt:

Beschermengel - kan iedere nacht een burger beschermen;
Beul - mag overdag één persoon doden zonder opgaaf van reden;
Dorpsgek - kan elke dag 3 rollen opvragen maar hij is zo gek dat hij ze wel onthoudt maar niet in de juiste volgorde
Dorpoudste - Kan een wolvenmoord overleven
Priester - mag wijwater over een te lynchen persoon gooien, de heks en de weerwolven sterven hiervan, andere burgers, zandmannetje en sjamaan blijken onschuldig;
Weerwolf met Conversie - mag eenmalig een burger tot weerwolf maken (converteren);
Zandmannetje - is immuun voor de Priester en bij conversie van het Zandmannetje mogen er twee burgers worden opgegeten;
Zielsverwanten - twee of meer burgers die immuun zijn voor conversie en dat van elkaar weten;
Apostaat - kan een weerwolf beschermen tegen de ziener en/of de beschermengel onschadelijk maken;
Leugenwolf - kan zijn stem in PM veranderen; (Alleen in Forum)
Psychopaat / Vreemdeling - kan elke nacht, na de weerwolven, iemand vermoorden, zijn doel is om alleen over te blijven;
Grafdelver - kan iemand terug tot leven wekken, op sommige fora wordt er dan gesproken van een lijk;
Hacker - kan na de 3de nacht van 3 mensen hun kaarten verwisselen zodat hun gave wordt gewisseld maar niet of ze goed of slecht zijn (zo kunnen weerwolf zieners worden, Burger sjamaan of weerwolf heks)
sl*t - brengt elke nacht bij een ander persoon door en is dus niet thuis als de weerwolven langs komen. Als de weerwolven echter bij de betreffende persoon op bezoek gaan, dan gaat ook de sl*t dood.
Jonge wolf - De Jonge Wolf weet tot dag 5 niet wie z’n medewolven zijn, maar de wolven weten dan ook nog niet wie de Jonge Wolf is.
Propagandist - kan 's nachts het doelwit van een speler (weerwolf, ziener of wat dan ook) wijzigen in een doelwit van zijn keuze
Journalist - kan 's nachts een speler 'bezoeken' en zien welke spelers deze persoon targetten.
Francofoob - de Francofoob is er heilig van overtuigd dat een aantal spelers (meestal 3) Frans zijn. Zijn doel is dezen dood te krijgen en hij wint zodra dat gelukt is. Echter, hij heeft zelf geen krachten om dat te bewerkstelligen.
Magistraat - kan een speler 'opsluiten.' Deze speler kan overdag niet gelyncht worden, maar verder wel deelnemen aan het spel.

heb je het kaartenspel al gespeeld dat je gekocht hebt?

op wikipedia lees ik dat over deze rol:

Cupido: schiet zijn beroemde liefdespijlen in twee mensen gedurende de eerste nacht (na de eerste nacht wordt hij burger). Deze twee mensen zullen elkaar kennen en hebben een alternatief doel in het spel, namelijk samen het spel overleven (ook als een van de twee geliefden weerwolf is). Zij moeten elkaar dus zoveel mogelijk verdedigen. Indien de ene geliefde sterft dan sterft de ander van liefdesverdriet.

en dit:

Enkele nieuwe rollen die op diverse fora worden gebruikt:

Beschermengel - kan iedere nacht een burger beschermen;
Beul - mag overdag één persoon doden zonder opgaaf van reden;
Dorpsgek - kan elke dag 3 rollen opvragen maar hij is zo gek dat hij ze wel onthoudt maar niet in de juiste volgorde
Dorpoudste - Kan een wolvenmoord overleven
Priester - mag wijwater over een te lynchen persoon gooien, de heks en de weerwolven sterven hiervan, andere burgers, zandmannetje en sjamaan blijken onschuldig;
Weerwolf met Conversie - mag eenmalig een burger tot weerwolf maken (converteren);
Zandmannetje - is immuun voor de Priester en bij conversie van het Zandmannetje mogen er twee burgers worden opgegeten;
Zielsverwanten - twee of meer burgers die immuun zijn voor conversie en dat van elkaar weten;
Apostaat - kan een weerwolf beschermen tegen de ziener en/of de beschermengel onschadelijk maken;
Leugenwolf - kan zijn stem in PM veranderen; (Alleen in Forum)
Psychopaat / Vreemdeling - kan elke nacht, na de weerwolven, iemand vermoorden, zijn doel is om alleen over te blijven;
Grafdelver - kan iemand terug tot leven wekken, op sommige fora wordt er dan gesproken van een lijk;
Hacker - kan na de 3de nacht van 3 mensen hun kaarten verwisselen zodat hun gave wordt gewisseld maar niet of ze goed of slecht zijn (zo kunnen weerwolf zieners worden, Burger sjamaan of weerwolf heks)
sl*t - brengt elke nacht bij een ander persoon door en is dus niet thuis als de weerwolven langs komen. Als de weerwolven echter bij de betreffende persoon op bezoek gaan, dan gaat ook de sl*t dood.
Jonge wolf - De Jonge Wolf weet tot dag 5 niet wie z’n medewolven zijn, maar de wolven weten dan ook nog niet wie de Jonge Wolf is.
Propagandist - kan 's nachts het doelwit van een speler (weerwolf, ziener of wat dan ook) wijzigen in een doelwit van zijn keuze
Journalist - kan 's nachts een speler 'bezoeken' en zien welke spelers deze persoon targetten.
Francofoob - de Francofoob is er heilig van overtuigd dat een aantal spelers (meestal 3) Frans zijn. Zijn doel is dezen dood te krijgen en hij wint zodra dat gelukt is. Echter, hij heeft zelf geen krachten om dat te bewerkstelligen.
Magistraat - kan een speler 'opsluiten.' Deze speler kan overdag niet gelyncht worden, maar verder wel deelnemen aan het spel.

Best ingewikkeld imo, h& dit voor t kaartenspel h& niet online lijkt me.. Al passen sommige er wel in... beschermengel is gewoon de jager trouwens.. morgen voeg ik zonodig nieuwe rollen toe.. hou t dus in de gaten.

:roflol: kerel..... Heb je er moeite mee dat je niet erkend word ? ;)

---------- Post toegevoegd Tue 5 Jun 2012 om 12:58 ----------

Ow shit:D. EN kwarkvarken back EN een vrouw die meedoet...

Wel een beetje makkelijk om te weten wie het meisje is nu.. :(

Wel een beetje makkelijk om te weten wie het meisje is nu.. :(

:roflol: ... Maak der zoiezo geen meisje.. & denk dat t niet veel uitmaakt wat ze word.. denk dat er toch weer een paar gaan White Knighte.... Das ook wel een goede rol.. een White Knight.. iemand die met t meisje mag pm'en .:roflol:

Andere rol: de infiltrant. Iemand die meespeelt met de cultisten, maar er moet voor zorgen dat ze verliezen. Zonder op het forum namen te gaan noemen natuurlijk.

Dacht ik aan toen ik in het vorige spelletje met mijn mede cultisten overlegde waarom ik op mijn mede cultist Rob wou stemmen en zij het er niet mee eens waren :p

Mssn kunnen we eens ergens op een centrale plaats (in een café op de grens belgië NL) een dbb meet organiseren en het kaartspel spelen? :)

---------- Post toegevoegd Tue 5 Jun 2012 om 13:39 ----------

:roflol: ... Maak der zoiezo geen meisje.. & denk dat t niet veel uitmaakt wat ze word.. denk dat er toch weer een paar gaan White Knighte.... Das ook wel een goede rol.. een White Knight.. iemand die met t meisje mag pm'en .:roflol:

Als er ook maar één iemand begint te white knighten in dit spelletje zoek ik de dbb-servers op en slaag ik de boel kort en klein. (brotip: sta niet toe dat grosje meedoet, mocht hij zich aanmelden).

Terug
Naar boven