MuscleMeat

Aankondiging Weerwolfgame 28: American Honey [Liquor]

De volledige tekst van het elfenlied:

Latin:
Os iusti meditabitur sapientiam,
Et lingua eius loquetur indicium.

Beatus vir qui suffert tentationem,
Quoniqm cum probates fuerit accipient coronam vitae.

Kyrie, fons bonitatis.
Kyrie, ignis divine, eleison.

O quam sancta, quam serena,
Quam benigma, quam amoena esse Virgo creditur.
Quam benigma, quam amoena,
O castitatis lilium.

Kyrie, fons bonitatis.
Kyrie, ignis divine, eleison.

Quam benigma, quam amoena,
O castitatis lilium.

English:
The mouth of the just shall meditate wisdom
And his language shall be spoken in judgment
Blessed is he who suffers temptation
Since he, with approval, shall receive the crown of life
Lord, fire divine, have mercy
Oh how holy
How serene
How kind
How pleasant
Oh, lily of chastity!
Lord, fire by divine, have mercy
Oh how sacred
Oh, How serene
How benevolent
How lovely
Oh! Lily of chastity

Valt me op dat unknown net het stukje eruit heeft genomen met de kroon. Misschien zit daarin de verwijzing in?

Vanmiddav na werk ff hints speuren

It's on

---------- Toegevoegd om 09:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:08 ----------

Ik mis iets over een baard en een kat in een steegje trouwens

Door zijn donkere karakter is een plaats midden in het dorp niet aan hem besteed en begeeft hij zich liever ietwat afgelegen aan de rand van het bos.

“muhahah, muhaha”

“Muahaha daar is het, daar is het”.

Ik denk dat dit wel eens hints kunnen zijn naar cults.
Donkere karakters wonen niet midden in het dorp, maar aan de rand.
Als ik naar de spelerslijst kijk verwacht ik dat er bij de eerste 2 en laatste 2 allicht een cult zit.

Jammer dat Rob G en Rob P niet samen meespelen.
2x 'Muhaha' + 2x 'daar is het' zou op dubbelrol kunnen wijzen.

De volledige tekst van het elfenlied:

Valt me op dat unknown net het stukje eruit heeft genomen met de kroon. Misschien zit daarin de verwijzing in?

Geen idee, zal hier eens naar kijken.

---------- Toegevoegd om 09:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:11 ----------

Vanmiddav na werk ff hints speuren

It's on

---------- Toegevoegd om 09:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:08 ----------

Ik mis iets over een baard en een kat in een steegje trouwens

Verkapte ik doe inactief mee, maar post toch maar wat om niet op te vallen, en toch karma te vergaren post.

Ik hou je in de gaten.

Wacht maar tkt ik hints bespeurd heb, gekke imba

Ik hou JOU in de gaten

Haha imba

Ik ga mijn best doen alles een beetje te volgen overdag en sowieso doordeweeks. Weekend meer tijd.

We hebben in ieder geval een joker die we kunnen gebruiken doordat Woopy erbij staat terwijl die eigenlijk geen tijd heeft. Dus als we het niet weten stel ik voor dat we dat gewoon doen.

Een soort clown. Hij zit ook in het kaarspel. Bij het nobele pest-spel moet je vijf kaarten trekken als de persoon voor je de joker opgooit.

In dit geval bedoel ik ermee dat we iemand wegstemmen die eigenlijk niet meedoet (Woopy dus). Zodat we niet het risico lopen er een goede rol uit te stemmen.

Woopy ze haar lijkt op een kroon? Verder vind ik de verwijzing naar de spelers lijst mbt donkere personen wel aardig :)

---------- Toegevoegd om 10:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:37 ----------

Die man die gebeten werd is nu de wolf geworden of...?

Ja maar die van Woopy is erop getekend (kroon zet je ook op je hoofd), Wauter heeft gewoon Sayan haar :p

Pff ik ga serieus m'n best moeten doen om mee te kunnen met jullie en tips ontcijferen enzo. :eek:

Denk dat ik maar save voor Woopy ga de eerste ronde.

Ik heb me wat ingelezen over het elvenlied en de groep lilium en niets gevonden. Google search op elf en cult ook niet.

Elven zijn wel kwaadaardige wezens dus volgens mij is dit een link naar de cults en moeten we in die richting verder zoeken.

Die "muahaha" en "muhaha" is ook wat mij meteen opviel, dus ik ben geneigd het ook in die richting te zoeken, al blijft de kans ook groot dat Remi gewoon moe was en niet meer oplette over hoe hij zijn 'muahaha' ging schrijven.

Door zijn shitload aan andere grammaticale fouten zou me dat niet verwonderen :trollface:

Die elfenshit ga ik sebiet eens na mijn ontbijt bekijken.

En oja, as always, moet ik deze discussie starten:

Y THE **** zouden we nu een inactieve eruit stemmen en pas vanaf morgen op zoek gaan naar cults?
Zo verspelen we gewoon een dag...

Is er een naam die iets te maken heeft met een kruid? Lelie is een kruidachtige plant...

enkele fakkels in een stervormige opstelling (een iets te mooi gekozen woord nietwaar?)

En oja, as always, moet ik deze discussie starten:

Y THE **** zouden we nu een inactieve eruit stemmen en pas vanaf morgen op zoek gaan naar cults?
Zo verspelen we gewoon een dag...
Deze discussie hebben we inderdaad elke keer :)

Maar as always vind ik het gewoon beter om een inactieve eruit te stemmen dan een blinde gok te doen met het risico dat we een actieve burger of zelfs een belangrijke goede rol eruit stemmen.

Aan Woopy gaan we niks hebben want hij doet eigenlijk niet eens mee, stem je hem weg krijg je twee verhalen voor de stemming van morgen. Dan weet je misschien meer.

Ik wil wel meedoen maar kan alleen in de avonduren meespelen en dan is mijn tijd nog beperkt,

Ik heb helaas nog steeds werk, dus vrees dat ik moet gaan overslaan. Zeker met die extra strenge regel over niet-actief spel.
(

Maar as always vind ik het gewoon beter om een inactieve eruit te stemmen dan een blinde gok te doen met het risico dat we een actieve burger of zelfs een belangrijke goede rol eruit stemmen.

Aan Woopy gaan we niks hebben want hij doet eigenlijk niet eens mee, stem je hem weg krijg je twee verhalen voor de stemming van morgen. Dan weet je misschien meer.

sanca zei ook inactief te zijn, waarom wijs je niet naar hem?
jij hebt zelf ook gezegd veel werk te hebben, waarom verwijzen we niet naar jouw?

ik ben sowieso tegen het eruit stemmen van inactieven omdat dat 99% van de tijd een burger is. de cults kiezen iemand die niet bij hun zit en gezegd heeft dat hij mogelijk inactief gaat zijn, iedereen vindt dat wel mooi en stemt maar.

het is half 1, we hebben tot 21u, waarom nu al speculeren over blind gokken. er kunnen nog heel de dag discussies volgen :)

Terug
Naar boven