AndroidHealthClinic

Weerwolfgame 32: The Deadly Duo

Startverhaal

De twee rivaliserende sambascholen, Porta de Pedra en Beija-Floris zijn ieder op hun eigen manier bezig met de voorbereidingen voor het carnaval. De laatste handen worden gelegd aan de kostuums en zoals ieder jaar overtreffen de kosten weer de verwachtingen. Gelukkig hebben de financierders, Goldberg voor Porta de Pedra en Alley Cat voor Beija-Floris, daar al op gerekend. Zij kennen de klappen van de zweep inmiddels.

Achter de schermen heeft de vredespolitie het er dan ook druk mee. LM en Sanca gaan met hun escader door de favela’s. Jaja, vrouwelijke politieagenten worden ingezet om de Braziliaanse machocultuur proberen te verbreken. Voordat ze überhaupt naar binnengaan worden ze al opgewacht door RockofAges. Tremendes, FabulaActaEst, LLoydatoni, Origineel en Sanca zijn inmiddels al lang weer verdwenen uit de favela, maar niet zonder onderling te ruziën over wie de brute moord veroorzaakt zou hebben.

RockofAges had de vredespolitie al van verre zien aankomen en je kunt wel raden waarom hij LM en Sanca opvangt. Hij wijst hen op de gevonden halve man waar net over gestruikeld was. LM en Sanca knikken, ze weten dat de daders allang gevlucht zijn en dat ze van de favelabewoners geen informatie hoeven te verwachten……wie zou hen toch kunnen helpen?

Als ze klaar zijn met het voor de vorm verzamelen van bewijsmateriaal en aanwijzingen en vermoeid de favela weer naar buiten stappen, worden ze argwanend bekeken door Wauter, Alley Cat en Punjab. De vredesagenten lopen de zanderige straten van Rio op richting het centrum als plots Jimboo schichtig voorbij schiet. Hij duwt met tegenzin een briefje in de hand van LM met daarop de tekst: ”de kolibrie, de kolibrie, wij zorgen dat hij niet vliegen kan”.

Quoted for next page ;)

Let's go

Eerste wat opvalt is de dubbelrol van Sanca. Zal wel een foutje zijn, maar weet je nooit zeker.

En uiteraard de slotzin, maar daar kan ik nog geen wijs uit.

Morgen pas stemmen toch?

yes dit is het verhaal van maandag ;) jullie hebben tot 22.00 uur om te stemmen

De kolibrie is het teken van het diabetes fonds, en diabetes mellitus.
Beija-Floris wordt door Google aangeraden als 'Beija-Flores' waardoor je weer uitkomt bij de kolibrie

En de rivaliserende sambascholen weet ik niet precies wat je daarin moet zien? Zouden dit het cultistenkamp en het burgerkamp moeten voorstellen?

In !!!!!!!

Niet stiekem potje beginnen zonder mij :cool:

Vroeg me al af wanneer de link zou komen in oude game, maar bedankt voor de PM !

De kolibrie is het teken van het diabetes fonds, en diabetes mellitus.
Beija-Floris wordt door Google aangeraden als 'Beija-Flores' waardoor je weer uitkomt bij de kolibrie

En de rivaliserende sambascholen weet ik niet precies wat je daarin moet zien? Zouden dit het cultistenkamp en het burgerkamp moeten voorstellen?

En misschien kunnen we ook wel meer uit de afbeelding halen. De afgebeelde vrouw is Fernanda Abrahao, een "muze" van porto da pedra (de andere sambaschool).

Zou het antwoord op het kolibrie-raadsel regen kunnen zijn? Vogels vliegen niet in de regen.

Edit: kolibries doen dat blijkbaar wel maar ze kunnen erdoor wel minder voedsel opnemen.

misschien dat de kolibrie te maken heeft met de dansschool beija floris?

los vertaald is beija 'kus' en floris = flores = bloemen? oftewel kus bloemen. kolibrie ''kust'' bloemen. dussss

'Tremendes, FabulaActaEst, LLoydatoni, Origineel en Sanca zijn inmiddels al lang weer verdwenen uit de favela, '
' ze weten dat de daders allang gevlucht zijn '

Zal dus één van deze vier worden neem ik aan?

---------- Toegevoegd om 16:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:30 ----------

los vertaald is beija 'kus' en floris = flores = bloemen? oftewel kus bloemen. kolibrie ''kust'' bloemen. dussss

Je zou er dus van kunnen uitgaan dat als het regent Porta de Pedra daar baat bij heeft.
Nu nog uitzoeken hoe dat bij de cults of wolf past..

Beija Flor is de letterlijke vertaling van kolibrie. Zorgen dat de kolibrie niet meer kan vliegen = zorgen dat sambaschool Beija Floris niet meer kan dansen/werken...

Ben er ook.
Kan er maar weinig van maken. Hopen dat die kolibrie hint geen fake hint is zodat we daar onze tanden op stuk zitten te bijten :p Maar ik ga er voorlopig van uit dat het echt een hint is.

Jimboo is dus van Porta del Pedro, wat dus een cultistenkamp kan zijn.
Of jimboo is iemand die PdP probeert op te naaien tegenover BF, wat hem ook cult maakt.
Of jimboo is goed, en PdP is goed en BF is slecht

2 van de 3 zou jimboo slecht maken, dus vooralsnog jimboo

Jimboo is dus van Porta del Pedro, wat dus een cultistenkamp kan zijn.
Of jimboo is iemand die PdP probeert op te naaien tegenover BF, wat hem ook cult maakt.
Of jimboo is goed, en PdP is goed en BF is slecht

2 van de 3 zou jimboo slecht maken, dus vooralsnog jimboo

Ik zat ook die richting op te denken. Maar hij geeft het briefje met tegenzin. Kan dus beide kanten op.

Zou wel erg makkelijk zijn als er zo simpel in het eerste verhaal hints staan naar een cult.

Ongetwijfeld gaat er nu iemand roepen dat ik het voor Jimboo opneem...

Ik snap er geen k*t van

Als je porta de Pedra zoekt op google --> afbeeldingen, zie je wel een dooie n*ger als je iets naar beneden scrollt..
Tevens, als je nog verder scrollt, zie je mensen met zwarte balken voor hun ogen --> misdadiger, dus PdP is slecht?

Was jimbooo geen cult in dat wit versus zwart spel? (waarbij we de opperneger moest pakken?)

Terug
Naar boven