MuscleMeat

Weerwolfgame 32: The Deadly Duo

Eerste wat opvalt is de dubbelrol van Sanca. Zal wel een foutje zijn, maar weet je nooit zeker.

En uiteraard de slotzin, maar daar kan ik nog geen wijs uit.

Ja precies, dat valt mij dus ook al op... De naam van Sanca komt maar liefst 4 keer in het stuk voor en dan ook nog in een dubbelrol. Er zijn blijkbaar 2 sanca's, maar dat kan helemaal niet... Het kan natuurlijk dat het een foutje in het verhaal is, maar dan had Jorgyboy het al lang al aangepast, aangezien hij na het verhaal nog gepost heeft en het dus al lang al opgevallen had moeten zijn. Mocht dit dus echt geen fout zijn, dan kan het er op wijzen dat 1 van de 2 Sanca's de echte Sanca niet is, en dus een oplichter/leugenaar is: De leugenaar ;).

Wil de echte Sanca opstaan?

Laatst bewerkt:
Ja precies, dat valt mij dus ook al op... De naam van Sanca komt maar liefst 4 keer in het stuk voor en dan ook nog in een dubbelrol. Er zijn blijkbaar 2 sanca's, maar dat kan helemaal niet... Het kan natuurlijk dat het een foutje in het verhaal is, maar dan had Jorgyboy het al lang al aangepast, aangezien hij na het verhaal nog gepost heeft en het dus al lang al opgevallen had moeten zijn. Mocht dit dus echt geen fout zijn, dan kan het er op wijzen dat 1 van de 2 Sanca's de echte Sanca niet is, en dus een oplichter/leugenaar is: De leugenaar ;).

Vind ik nog best goed gevonden. Maar lijkt me sterk dat de naam van een toch wel vrij belangrijke rol aan de slechte kant meteen zo vaak genoemd wordt? Als het inderdaad is zoals je het zegt, is de leugenaar iemand die Sanca immiteert, dus niet Sanca zelf.

Vind ik nog best goed gevonden. Maar lijkt me sterk dat de naam van een toch wel vrij belangrijke rol aan de slechte kant meteen zo vaak genoemd wordt? Als het inderdaad is zoals je het zegt, is de leugenaar iemand die Sanca immiteert, dus niet Sanca zelf.
Diaephi is toch een slap aftreksel van Sanca.

Baard, maar dan niet echt. Strongman, maar dan niet echt. Belg, maar dan niet echt.

Haha, wat een leuk verhaal/thema :cool:

Leuk altijd zoeken naar hints in het eerste verhaal. Ik vind de kolibrie echt weer zoiets waar je he-le-maal niks mee kan, maar toch trekt het mijn aandacht..

Het verhaal beschrijft dat in de Favela alles om geld draait:
"Steeds als er weer geld was werd er wat aangebouwd en moesten de leidingen worden omgelegd. Om het centrum van Rocinha heen liggen veel half afgemaakte huizen van mensen die later kwamen of om andere redenen nog niet genoeg geld hebben weten te bemachtigen. Alles draait namelijk om geld in Rocinha"

De geldschieters spelen dan ook een belangrijke rol. Het verhaal geeft aan dat er 2 geldschieters zijn: Alley Cat (Beija-Floris) en Goldberg (Porta de Pedra)

Op het briefje staat: ”de kolibrie, de kolibrie, wij zorgen dat hij niet vliegen kan”.
Kolibrie kan verwijzen naar Alley Cat. zoals vernoemd verwijst de kolibrie naar zijn sambaschool. Hij zal worden tegen gewerkt door de rivalen. Dit maakt Goldberg als geldschieter van de andere sambaschool verdacht.

Dat Goldberg en Alley Cat in verschillende kampen zitten, lijkt me idd duidelijk. Lijkt me sterk dat 1 van hen al meteen de wolf is, maar het is wel aannemelijk dat 1 van hen slecht is en de andere goed.
Als je daar die hint met de colibri bij neemt, zou dat willen zeggen dat Goldberg de slechte is.
Lijkt me geen slechte keuze voor de eerste ronde.

Vind het erg goed gevonden. Maar, als het niet klopt ben ik dus sowieso morgen de sigaar? En als het wel klopt ben ik voer voor de wolf?

Weet niet of ik daar zo over te spreken ben.

• Like
Waarderingen: Vonk
Ik heb dat verhaaltje nu al verschillende keren opnieuw gelezen, en ik ben er nog echt niet uit wat we nu moeten afleiden uit die verschillende sanca's.

Typische cult post, Stefanovich.

Vind de verhalen best lastig, hoop termen en namen van spelers er in.
Zal best over nagedacht zijn, zal eens kijken of ik iets mee kan maar mijn hoofd begint tot nu toe elke keer te spinnen.
Wel motivatie om die grijze massa in me kop weer eens te laten werken.

Typische cult post, Stefanovich.

Vind de verhalen best lastig, hoop termen en namen van spelers er in.
Zal best over nagedacht zijn, zal eens kijken of ik iets mee kan maar mijn hoofd begint tot nu toe elke keer te spinnen.
Wel motivatie om die grijze massa in me kop weer eens te laten werken.

Speel jij mee? Ik zie je niet staan in de deelnemerslijst...

Nog geen reactie of verdediging van Sanca en geen verbetering van de tekst door jorgyboy. Ik ga er dus vanuit dat het geen fout was in de teskt, maar opzet.... Ik ben er voor vandaag wel uit: Sanca

Laatst bewerkt:
Tuurlijk doe ik mee :cool:

Terug
Naar boven