MuscleMeat

Wel erg weinig koolhydraten bij If It fit Your Macros

KEV verhoudingen of if it fit your macro's

  • KEV

    Stemmen: 0 0,0%
  • If it fit your macros

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal stemmers
    0

Bezoekers in dit topic

Speeddragon

Cool Novice
Lid geworden
23 mei 2013
Berichten
40
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
106kg
Ik ben van een gewicht van 115kg met 28 procent vet naar een gewicht van 99kg met 18 procent vet gegaan.
Nu eet ik al een hele tijd rond de 2000kcal per dag (met ongeveer 190g eiwit en 60 g vet) en het leek me weer eens tijd om eens goed naar mijn voeding te kijken.

Mijn BMR:2 150kcal (herziene Benedict formule), vermenigvuldigd met 1.2 (ik train wel 5 dagen in de week maar toen ik de 1.55 factor aanhield en daar 500kcal aftrok gebeurde er vrij weinig). Dit maakt 2580kcal per dag.

Als ik uit ga van een cut kcal behoefte van 2000 dan komt er volgens if it fit your macros dit uit:

2,5g eiwit per kg vetvrij= 2,5x81.8= 205 gram eiwit (820Kcal uit eiwitten)
0.9g per kg lichaamsgewicht= 0.9x99=89.1 gram vet (801kcal uit vetten)
Dit houd in dat er nog maar 379 kcal overblijft voor koolhydraten, dat is 94.75g aan koolhydraten.
Dit is een KEV verhouding van: 19/41/40/

Als je echter gaat zoeken naar Koolhydraat/eiwit/vet verhoudingen voor in de cut kom je dat niet zo vaak tegen, dan is het vaker: KEV 30-45-25 oid. Dat resulteert in een stuk minder vet
Dit zou inhouden 500kcal uit vetten (56gram), en 600kcal (150g) aan koolhydraten.


Wat is wijsheid volgens jullie? Toch die vermenigvuldigingsfactor van 1.55 pakken? Iets minder gram eiwit per kg vetvrije massa pakken, of het gewoon eens zo gaan proberen?

Nu lees ik ook mensen die het combineren, de eiwitten berekenen ze aan de hand van hun vetvrije gewicht, en de vetten pakken ze 25 procent van hun berekende kcal inname.
 
Ik ben van een gewicht van 115kg met 28 procent vet naar een gewicht van 99kg met 18 procent vet gegaan.
Nu eet ik al een hele tijd rond de 2000kcal per dag (met ongeveer 190g eiwit en 60 g vet) en het leek me weer eens tijd om eens goed naar mijn voeding te kijken.

Mijn BMR:2 150kcal (herziene Benedict formule), vermenigvuldigd met 1.2 (ik train wel 5 dagen in de week maar toen ik de 1.55 factor aanhield en daar 500kcal aftrok gebeurde er vrij weinig). Dit maakt 2580kcal per dag.

Als ik uit ga van een cut kcal behoefte van 2000 dan komt er volgens if it fit your macros dit uit:

2,5g eiwit per kg vetvrij= 2,5x81.8= 205 gram eiwit (820Kcal uit eiwitten)
0.9g per kg lichaamsgewicht= 0.9x99=89.1 gram vet (801kcal uit vetten)
Dit houd in dat er nog maar 379 kcal overblijft voor koolhydraten, dat is 94.75g aan koolhydraten.
Dit is een KEV verhouding van: 19/41/40/

Als je echter gaat zoeken naar Koolhydraat/eiwit/vet verhoudingen voor in de cut kom je dat niet zo vaak tegen, dan is het vaker: KEV 30-45-25 oid. Dat resulteert in een stuk minder vet
Dit zou inhouden 500kcal uit vetten (56gram), en 600kcal (150g) aan koolhydraten.

igenlijk opnieuw uit te zoeken op welk niveau je afvalt. Daarom zou ik voor nu niet teveel daar naar kijken.

Je nieuwe kcal richtlijn zou ik het aantal kcals aanhouden waarmee je ,2- tot ,5kg ongeveer per week afvalt. Ik zei laat harris benedict even voor wat het is, maar waar je wel rekening mee moet houden is je BMR. Zou hier niet onder gaan!

Basale Metabolisme Snelheid is het aantal calorieën dat je lichaam nodig heeft om fundamentele lichaamsfuncties als celproductie, ademhaling, hartslag, lichaamstemperatuur, eiwitsynthese en verwerking van voedingstoffen te kunnen uitvoeren.

Zou dus zeggen, pak je BMR (die van activiteitsfactor 1,55) en dan weet je wat je bodem is. Hier zou ik dus niet ondergaan.

Als je die berekent hebt zal ik verder ingaan op k/e/v verhouding
 
Back
Naar boven