XXL Nutrition

Welk hondje kiezen?

• Topic Starter Topic Starter
Ga eens naar het asiel... er zijn genoeg honden die wachten op een nieuw gezin. Ik heb er ook twee uit het asiel gehaald. 2 jonge honden! Zalige beesten
Precies dit. Zou ik ook wel willen maar ivm werk vind ik t ook zielig dat een beestje maar alleen thuis zit.

Precies dit. Zou ik ook wel willen maar ivm werk vind ik t ook zielig dat een beestje maar alleen thuis zit.
Heb ik dus ook. Daarom neem ik elk weekend de hond van mij zus mee :D Is echt mijn mattie

20200402_102556.jpg

• Topic Starter Topic Starter
Dat was onze zorg maar daar hebben we iets op gevonden.
Mijn dochter zal vanaf september, als ze naar het eerste middelbaar zal gaan, pas om 9u00 de school starten; Ze moet pas om 8u30 het huis verlaten. Van 8u30 tot 12u00 blijft de hond dan bij de buur, die ook een zeer lieve en sociale hond heeft. De tuinen grenzen aan elkaar en we gaan een kleine opening maken tussen onze tuinen. Dan kunnen ze in beide tuinen lopen. En als het geen mooi weer is dan kunnen ze samen in mijn "tuinkamer /sportzaaltje, verblijven.
van 12u20 tot 13u15 is mijn dochtertje terug thuis. Ze vertrekt terug naar school om 13u15. Ik kom thuis rond 16u10.

Dit was onze zorg.

Je wil zelf een hond maar de buren passen op. Wat als de buren met vakantie gaan oid? Dan sta je er wel weer alleen voor.

Een akita kan nog wel. Maar de hond moet natuurlijk bij onze levensstijl passen.
Ik weet niet wat je levensstijl is maar je moet wel een pittige hebben met een Akita.
Voorlopig neig ik naar een border collie. Niet te groot, intelligent, actief maar geen hyperkinetisch konijn
Daar zou je je nog weleens in kunnen vergissen. Zijn vrijwel zonder uitzondering honden met enorm veel energie. Kom je na twee uur lopen terug en sta je even op en ga je richting de deur denkt de hond vast dat die alweer mee uit mag, want weer twee uur wandelen is meestal geen probleem. En je moet ze veelal vermaken buiten. Anders blijft die maar de neiging hebben te willen drijven.

Een hond kan makkelijk een paar uur alleen zitten.

Het kan wel nefast zijn voor je meubilair 😂

Terug
Naar boven