AndroidHealthClinic

Welk hondje kiezen?

• Topic Starter Topic Starter
Je wil zelf een hond maar de buren passen op. Wat als de buren met vakantie gaan oid? Dan sta je er wel weer alleen voor.
Begrijpend lezen is niet je sterkste punt?
"Mijn dochter zal vanaf september, als ze naar het eerste middelbaar zal gaan, pas om 9u00 de school starten; Ze moet pas om 8u30 het huis verlaten. Van 8u30 tot 12u00 blijft de hond dan bij de buur, die ook een zeer lieve en sociale hond heeft. De tuinen grenzen aan elkaar en we gaan een kleine opening maken tussen onze tuinen. Dan kunnen ze in beide tuinen lopen. En als het geen mooi weer is dan kunnen ze samen in mijn "tuinkamer /sportzaaltje, verblijven.

En wat als de buren verhuizen of beide honden niet samen gaan?

• Like
Waarderingen: LM
Dat was onze zorg maar daar hebben we iets op gevonden.
Mijn dochter zal vanaf september, als ze naar het eerste middelbaar zal gaan, pas om 9u00 de school starten; Ze moet pas om 8u30 het huis verlaten. Van 8u30 tot 12u00 blijft de hond dan bij de buur, die ook een zeer lieve en sociale hond heeft. De tuinen grenzen aan elkaar en we gaan een kleine opening maken tussen onze tuinen. Dan kunnen ze in beide tuinen lopen. En als het geen mooi weer is dan kunnen ze samen in mijn "tuinkamer /sportzaaltje, verblijven.
van 12u20 tot 13u15 is mijn dochtertje terug thuis. Ze vertrekt terug naar school om 13u15. Ik kom thuis rond 16u10.

Dit was onze zorg.
De hond zal dus in de ochtend 3 uur in de tuin, of in de grote "tuinkamer" verblijven, samen met de hond van de buren. Op de middag is de dochter een uurtje thuis, en in de namiddag opnieuw drie uur met de buurhond in onze tuin of "tuinkamer". Dus dat lijkt me geen dierenmishandeling en ook niet "de buren moeten op de hond letten" en "wat als de buren op reis zijn". HAllucinant hoe sommige mensen, in hun drang om kritiek te uiten, kostte wat het kost, de competentie om begrijpend te lezen, verliezen.

En wat als de buren verhuizen of beide honden niet samen gaan?
Grapje... een terechte opmerking; De buren zijn gepensioneerd en hebben het huis drie jaar geleden gekocht. Die zijn niet van plan te verhuizen. Hun hond is een zeer sociaal dier die ik constant met andere honden in het park zie spelen. En als ik een hondje zou nemen, dan zou het een kleintje zijn, en die zal dus wel wennen aan die cocker spaniel van de buren.

Gaan we weer. 🥴

Er is ook een honden topic yasmine.

Mijn vriendin wilt ook een cocker spaniel, njehg.

Vinden je buren een bulldog/stafford achtige ook wel een geschikt maatje voor hun hond? Is zo'n type hond niet extra afhankelijk van goede opvoeding en dus een wat hoger risico om er een uit het asiel te halen waar ze grote kans op slechte voorgaande eigenaren hebben?

Die ik heb meegemaakt hebben er echt wel moeite mee (of zouden veel meer moeite moeten doen) om hun staffords zich te laten gedragen en niet dominant laten doen tegen andere honden.

Vinden je buren een bulldog/stafford achtige ook wel een geschikt maatje voor hun hond? Is zo'n type hond niet extra afhankelijk van goede opvoeding en dus een wat hoger risico om er een uit het asiel te halen waar ze grote kans op slechte voorgaande eigenaren hebben?

Die ik heb meegemaakt hebben er echt wel moeite mee (of zouden veel meer moeite moeten doen) om hun staffords zich te laten gedragen en niet dominant laten doen tegen andere honden.
Mijn stafford, die helaas niet mee verhuisd is, is superlief en aanhankelijk, goed met kinderen maar een terreur naar veel andere honden.

In een galaxie hier dichtbij zal geen probleem zijn. Dichtbij in ons eigen zonnestelsel is een ander verhaal.
Een supernova in ons eigen zonnestelsel? Je weet toch wat een supernova is he. Maar ik heb me wel vergist. Ik had moeten zeggen ergens in ons melkwegstelsel....wetenschappers zeggen dat een supernova vernietigend kan zijn als hij zich op 4 miljoen lichtjaren bevind.als ik me goed herinner.

Zeer goede opmerking. Daar had ik niet bij stil gestaan. Dit is dus de reden waarom ik dit topic opende.

Voorlopig neig ik naar een border collie. Niet te groot, intelligent, actief maar geen hyperkinetisch konijn zoals een jack russel, lief, ....Amai... mijn dochtertje gaat hysterisch worden.
Dan heb je echt geen idee waar je het over hebt. Ik zou een foto van een hond ophangen en t daar bij laten.

Want schattig, maar verder geen idee van de eigenschappen

Terug
Naar boven