- Waardering
- 8.736
- Lengte
- 1m87
- Massa
- 87kg
- Vetpercentage
- 11%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Honden moeten gwn luisteren simpel. Een Eigen willetje is nooit goed.Super goeie tips. En ja, ik weet ondertussen al wat af van hun eigenwijsheid en ik kan dat echt wel appreciëren. Ik vind dat een dier niet 100 % slaafs elk bevel moet opvolgen. Neen, hij mag zeker zijn eigen willetje hebben... zolang hij maar bepaalde regels kent. Geen stront op mijn hoofdkussen bijvoorbeeld. Dat vind ik nogal een belangrijke regel![]()
Maar de hond moet natuurlijk bij onze levensstijl passen.
OMG soms heb ik de indruk dat mensen al slapend een tekst lezen en dan maar reageren. Herlees eens alles wat ik schreef want het slaat werkelijk nergens om.Laten we het eens omdraaien , pas jullie levensstijl bij die van een hond ? ( Welk ras je dan ook kiest )
Je noemt honden van uiteenlopende maten maar ook totaal verschillende karakters.
Een jack-russel is actief vind je maar dan noem je een akita wel een geschikte ? Verdiep je eens in het ras .. en dan kom je er nog wel op terug.
Een akita vind je doorgaans ook niet in het asiel
Honden die territoriaal zijn kunnen vaak niet bij andere honden en al helemaal niet op een ander terrein.
Een asielbeestje is doorgaans ( niet altijd ) afgestaan om een reden , hebben vaak een rugzakje en kunnen lang niet altijd geplaatst worden. Als je dan toch gaat kijken in een asiel laat dan de staffords, pitbulls, herders , doggen en kuitenbijtertjes achterwege, hoe lief zij ook kijken , 9 van de 10 hebben een verhaal met gedrag.
Misschien is een opgevoerde cavia ( zo noemen wij dat in NL ) iets voor je ( alles ter grootte van een dwergpincher, Chihuahua enz enz ) , pas wel op als je met windkracht 5 of meer naar buiten gaat want dan heb je spontaan een vlieger bij je

Mijn dochtertje is geflasht op de shiba inu. Niet zo groot maar ik moet me eerst goed informeren over dit ras alvorens ik deze overweeg.

, maar zullen wel eerder de baas uittesten op dominantie). Enige nadeel wat ik ervaar bij inu's is dat ik ze niet erg goed kan 'lezen', ze lijken soms depri en als ze tegenover een andere hond staan doen ze vaak ook niet veel kwispelen ofzo en dan ineens uit het niets gaan spelen of over op de aanval. Ik zie het nooit aankomen zeg maar. Als ze niet willen dan doen ze het ook niet, dan sta je daar met je hoge enthousiaste stem
Dat gezegd hebbende het is dan ook wel een relaxte hond die eerder rust in zijn kont heeft dan andere.
). Die mensen vertellen heel graag over hun honden (soms tot het irritante toe), maar als je enthousiast bent over de hond wil je alles weten.Zou ook mijn keus zijn.
Als ze dit ook met kinderen zouden doen, zou de wereld er een stuk beter uit zien.Ik heb je topic verder niet gelezen. Ik denk dat het allerbelangrijkste moet zijn: Wat kunnen jullie een hond bieden?
Mensen kijken altijd alleen maar naar waarom zij een hond willen en wat zij daar aan hebben. Wat heeft de hond, of enkel ander dier er aan om bij jou te wonen?
Ik wil ook echt heel graag een hond, maar ik kan een hond helaas geen goed thuis bieden omdat ik niet genoeg tijd heb. Tuurlijk, er zijn zat honden die meerdere uren alleen thuis kunnen zitten, maar dan is de vraag: Waarom heb je dan een hond? Zodat de hond jou kan vermaken op de momenten dat je wel thuis bent? Lekker baasje ben je dan.
We nemen allemaal huisdieren uit egoïsme. Ik ben van mening dat mensen eerst een test af zouden moeten afleggen of zij wel geschikt zijn, ipv kijken welke hond geschikt.
Moreel gezien is dit natuurlijk een prima keuze, maar het is geen pretje als je een band hebt opgebouwd met een hond en dan helemaal naar de t*ring ziet gaan omdat of de vorige eigenaar er een zooitje van gemaakt heeft of het beest lijdt aan een of andere erfelijke ziekte.Als je maar een hond uit het asiel of via een stichting haalt...
).
Vreemd he. En denk niet dat ik me dan niet in vraag stel. Maar als ik dan teruglees dan zie ik steeds weer hoe het ontspoort. Iedere keer weer een paar "kindjes" die het nodig vinden te trollen.Het leukste aan yasmine-topics is dat je gewoon weet dat er ruzie volgt![]()
Dat is precies wat ik bedoelde maar niet kon verwoorden. Dat bedoelde ik dat de "hond bij mijn levensstijl moet passen". Ik wou al jaren een hond maar ik wist dat het dier ongelukkig zou zijn door een aantal situaties (te weinig tijd en energie en zo). Maar de afgelopen jaren ben ik veranderd van job, ben ik veel vroeger thuis... is mijn dochtertje vanaf september ook langer thuis in de ochtend en kan op de middag ook naar huis komen en ze is in de namiddag ook al sneller thuis. Dus de euvels zijn opgelost; Nu kan ik een hond bieden waar hij recht op heeft.Ik heb je topic verder niet gelezen. Ik denk dat het allerbelangrijkste moet zijn: Wat kunnen jullie een hond bieden?
Mensen kijken altijd alleen maar naar waarom zij een hond willen en wat zij daar aan hebben. Wat heeft de hond, of enkel ander dier er aan om bij jou te wonen?
Ik wil ook echt heel graag een hond, maar ik kan een hond helaas geen goed thuis bieden omdat ik niet genoeg tijd heb. Tuurlijk, er zijn zat honden die meerdere uren alleen thuis kunnen zitten, maar dan is de vraag: Waarom heb je dan een hond? Zodat de hond jou kan vermaken op de momenten dat je wel thuis bent? Lekker baasje ben je dan.
We nemen allemaal huisdieren uit egoïsme. Ik ben van mening dat mensen eerst een test af zouden moeten afleggen of zij wel geschikt zijn, ipv kijken welke hond geschikt.
Mijn dochtertje wou al jaren een Pomeriaan. Ik vind dat ook wel zeer schattig. Je kan het bijna geen hond meer noemen maar eerder een "Gizmo". Ik wil liever een Shiba Inu want dat is toch wel een "echte" hond. Blijven nadenken en lezen.@HillR dat egoïsme vind ik overdreven negatief klinken, want zo kun je alle eigen keuzes egoïstisch noemen. Sommige rassen zijn het liefste alleen in de tuin aan het scharrelen, sommige willen het liefste dicht in de buurt van de baas zijn, sommige willen alleen maar werken en daarna slapen. Alleen alle honden/partners/kinderen kunnen best een tijdje alleen zijn zonder jou en toch in hun element zijn (eerder egocentrisch om te denken dat ze niet even zonder je kunnen).
Soms zit ik thuis te werken en krijgt hij 4 uur lang 0 aandacht en heeft hij de grootste lol alleen in de tuin met vogels jagen, mollen vangen en als ik hem dan roep, wil hij niet naar binnen. Wie heeft dan wie nodig?
Je hebt gelijk dat het moet passen bij jouw levensstijl, alleen vind de toon op internet nogal negatief en ....judgemental.
Niet liever het troeteldier van de NKVD?Ik zou deze(Tibetaanse mastiff) nemen als je geen mietje en of armoedzaaier bent.
![]()