AndroidHealthClinic

Welke borst oefening heeft je voorkeur: dumbbell press, fly of bench press?

Peiling Peiling Welke borstoefening zou je kiezen indien je keuze beperkt is tot max 1?

• Totaal stemmers
    421
a1s zei:
Doe bijna nooit flyes, weleens tussendoor maar staat eigenlijk nooit in m'n basisschema...
Zal 't is gaan proberen misschien krijgt m'n borst dan meer volume. Voel de spier zelf beter als ik een fly beweging doe ipv bankdrukken, maar toch is bankdrukken de massabouwer lijkt mij.[/
dat dacht ik ook al. Maar als je de zin goed leest zie je wel een tegenstrijdigheid

Hoeft niet. de spier beter voelen wil niet altijd zegen dat deze meer massa oplevert.

flyes & decline bench..anders veels te veel shoulder movement..

alles laten en gewoon opdrukken :D

bench.....

Dumbbell press, omdat ik het dan beter kan oprekken en het daardoor beter voel en meer pomp krijg dan met bankdrukken.

Bij mij zitten flyes er oom altijd bij. Van de vier trainingdagen doe ik twee dagen borst; dag 1 en dag 3.

Op dag 1 pak ik de dumbbell press op een platte bank, doe daarop ook aansluitend de flyes en doe dan nog een oefening op de platte bank met een dumbbell (ik weet even de naam niet meer..)

Op dag 3 pak ik de gewone bench press, dan een incline (schuine bank) bench press en als afsluiter incline (schuine bank) flyes.

Ik ben eerlijk gezegd niet zo'n fan van de bench press, maar dat komt omdat ik veelal alleen train en dus geen spotter ofzo heb. Met dumbbells kan ik 'dieper' gaan; als ik het dan niet red, kan je de dumbbells gewoon laten zakken. Bij een barbell móet je dat kreng weer op die haakjes zien te krijgen.. :eek:

Anyways, voor mij dus als antwoord op de vraag 'Welke borst oefening heeft je voorkeur: dumbbell press, fly of bench press?':

1. Dumbbell Press
2. Flyes
3. Bench Press

vind cable cross ook erg lekker, maar weet niet of ik er nou echt massa mee win, borst loopt sowieso erg achter, ben toch wel een shoulderpresser..want die zijn veel groter dan me borst en groeien best goed, alleen jammer dat ze zo erg er bovenuit steken ten opzichte van de borst

vind cable cross ook erg lekker, maar weet niet of ik er nou echt massa mee win, borst loopt sowieso erg achter, ben toch wel een shoulderpresser..want die zijn veel groter dan me borst en groeien best goed, alleen jammer dat ze zo erg er bovenuit steken ten opzichte van de borst

heb net hetzelfdr probleem als jij,ik hoop dat probleem te verhelpen met flyes ipv bench press...:(

Het kan aan het feit liggen dat ik pas begin te trainen, maar ik merk niet echt veel druk op men borst bij de dumbbell press...de overige twee oefeningen vind ik wel echt de moeite waard...

Ik heb ze daarnet alledrie eens uitgetetst (ben een beginner). De bench press vond ik persoonlijk de beste oefening van de 3, gevolg door de flys en nadien de presses...

zijn er nu twee topic's van de week (check DBB-Quiz)???

nee dit is een ouwe;)

alle 3 en ook nog incline press

Bench Press voel ik meer in mijn triceps, lats en voorkant schouders dan in me borst. Daarom heb ik dumbbell press gekozen dat voel ik veel meer in mijn borst.

Voorlopig voel ik als beginner de fly's beter dan de presses...

Terug
Naar boven