XXL Nutrition

Welke game speel je op dit moment?

Ik zou Empire graag proberen maar ik ben bang dat m'n pc dat totaal niet gaat trekken. Ik ben geen graphics-h**r maar het moet wel een beetje dragelijk zijn, op wat voor systeem speel je 'm?

Duocore 1,7
2 gb ram
ati x1950

Speel op Medium graphics nu en ziet het er nog bijzonder goed uit. Speelde eerst op High maar toen kreeg ik teveel framedrops bij inzoomen (supervet bij een bajonetaanval). Zeer goed te spelen dus op een matig systeem.

Is Empire precies hetzelfde als de vorige games met wat nieuwe units of is er ook echt iets nieuws?

Duocore 1,7
2 gb ram
ati x1950

Speel op Medium graphics nu en ziet het er nog bijzonder goed uit. Speelde eerst op High maar toen kreeg ik teveel framedrops bij inzoomen (supervet bij een bajonetaanval). Zeer goed te spelen dus op een matig systeem.

Hm dat stemt me positief, klinkt beter dan ik verwacht had :)

Zeeslagen zijn écht nieuw. En behoorlijk goed uitgewerkt, maar voor mij iets te traag. Vergt ook veel meer inzicht om te winnen dan landbattles. Denk aan golven, windrichting etc.

Maar het aanzicht is gewoon geweldig wanneer je 2 linies tegenover elkaar hebt staan. Denk aan kanonnen en musketventjes... duizenden!

Er is nu ook een techtree waarmee je dmv scholen research kunt doen. Zo kan je bajonetten vrijspelen bijvoorbeeld. Dit geeft een heeel groot voordeel bij een charge tegen een leger zonder bajonetten. Er zijn researches op militair, economisch en sociaal ofzo. Irrigatiesystemen, stoommachines en zulke shit. Handelsroutes zijn zéér belangrijk en worden geteisterd door piraten/vijandelijke factions. Gaat vrij diep voor een RTS.

http://www.gamer.nl/doc/50485/Empire-Total-War

Laatst bewerkt:
Gaat vrij diep voor een RTS.

Even om te mierennken maar volgens mij is Empire net als al zijn voorgangers geen Real Time Strategy game maar vooral een Turn Based Game waarbinnen de gevechten zich afspelen in Real Time (Het tactische gedeelte, niet de strategie).

Laatst bewerkt:
True.

Iemand al Empire: Total war gespeeld? Man man man, die shit is verslaaavend! Ik zit echt uren aaneen te spelen. Het spel gaat zo ****ing diep... Leuk is dat je ook uit de factie Nederland kan kiezen en met V.O.C. soldaten kan vechten. Heb heel zuid-amerika, zuid/midden Indie en zuid-europa veroverd met de hollanders. Geweldig spel, die veldslagen zijn fantastisch man. Hele linies soldaten die met musketten schieten, bajonet aanvallen, kanonnen, ke*ker... vet spel. Als ik eenmaal begin.. ik ben zelfs al een week niet wezen trainen d'r door. :o

Hehe je zou reviewer moeten worden. Game mags houden er wel van als mensen in geuren en kleuren kunnen vertellen. :D

En ook bedankt voor de tip, ik was nog opzoek naar een nieuwe vette game, na tien jaar verslaafd te zijn geweest aan Diablo 2 :cool:

Ik ga weer landjes inpikken. Ik weet niet wat het is, maar het is gewoon leuk om de wereld te veroveren!

Frontsoldaten! Vuur! :D

Even om te mierennken maar volgens mij is Empire net als al zijn voorgangers geen Real Time Strategy game maar vooral een Turn Based Game waarbinnen de gevechten zich afspelen in Real Time (Het tactische gedeelte, niet de strategie).

de meeste games die als RTS worden bestempeld (Starcraft, Warcraft, etc) vinden plaats op tactisch niveau.

@mikeh: heb je die campaign mode ook in multiplayer? Of is dat weer alleen maar skirmish battles?

RE4 en 5 zijn geen survival horror meer maar actie games met k*tcontrols.

hoe is de engheid in Dead Space? Is het echt spannend of van het "omg het licht gaat uit, en als het weer aan gaat staat er een vijand voor je neus" type?

Is meer survival horror dan de laatste twee RE's. Minder survival horror dan RE 1, 2, 3, CV, 0 en remake :)

BG1 vond ik k*t, te weinig flashy magic shit en gare gfx/interface. Maar ik was dan ook al verwend geraakt met BG2 ;)

Je hebt 2 voor 1 gespeeld?? :p
Wel grappig, want je moet geen van beide spelen voor de flashy gfx.

Ik kan me wel inbeelden dat als je eerst de tweede speelt en dan pas de eerste, dat je het wat dom vind om met zwakkere magie enzo aan de slag te gaan. Het is als rijden met een snelle sportkar rijdt om daarna in een gewone degelijke personenwagen te kruipen.

Ik heb ze in de goede volgorde gespeeld, en zelfs mijn oud personage overgezet naar BG 2. Was plezant. Denk dat de eerste me ca 200 uur van mijn leven heft gekost, en de tweede ca 300 uur. Ik was zo obsessed om zo veel mglk side quests te doen :)

back on topic:
Ik speelde net weer dead space en ben aan chapter 9 begonnen.

Bg2 was behoorlijk flashy in 2000 hoor. Waren maar weinig 2d spellen die er zo gedetailleerd uitzagen.

Ja, haha, daar ben ik ook achtergekomen. Echt allemaal PRECIES hetzelfde :roflol:

Maarja, je krijgt er wel exp points voor, waardoor ik nu echt een Mass Effect god aan het creeren ben. Het wordt tijd voor Mass Effect 2.

In mass effect kun je geen god like powers krijgen... vond ik spijtig + dat de vijanden scalen is vrij lame (geen point in level grinden).

Speel nu GTA IV (x360)

je krijgt wel betere uitusting en skills. op het einde schiet je zo door iedereen heen vergeleken met eerdere levels.

Ok, maar het is niet zoals in final fantasy of baldur's gate 2 waar je ECHT wordt beloond voor grinden. Het verschil in ME blijft toch min of meer binnen de perken. Ik heb "al" die side quests gedaan van ME, en had nooit het gevoel alsof ik iets had bereikt. Met ca 20 uur is het trouwens een vrij korte RPG, ik vraag me af als je alleen de main quest doet of je er dan in 4 uur door bent.

Terug
Naar boven