XXL Nutrition

Welke Knee sleeves?

Was ook de SBD's aan het overwegen. Maar oefenen deze niet enorm veel druk uit op je knieschijf? (wraps nog meer natuurlijk) Dat is toch de reden dat je meer kan squatten ermee? Ik ken iemand van 40 die jaren wraps gebruikt heeft en denkt dat hij daardoor nu versleten schijven heeft (dit is toch zeer jong!). En gisteren zag ik Jason Blaha dit ook vermelden. Hij raad aan om de normale te nemen met uitsparing van de knieschijf als het is om je gewrichten warm te houden.

Opinies?

Nee.

Sbd sleeves besteld enzo

Welke maat raden jullie mij aan om tijdens het trainen te gebruiken? De omtrek van mijn linker knie is 39 cm, die van mij rechter is 38 cm.
Twijfel behoorlijk tussen een L (35,5 - 38) en een XL (38 - 40,5).
Btw ook de SBD's

Zo strak mogelijk. Je wilt de meeste pop uit de hole hebben,ongeacht het competitie of in training riedeltje. Zou je daarom een L aanraden.

Zo strak mogelijk. Je wilt de meeste pop uit de hole hebben,ongeacht het competitie of in training riedeltje. Zou je daarom een L aanraden.

Bedankt!
Denk je alleen niet dat het zal gaan knellen? Aangezien ik boven de voorgeschreven afmetingen zit?

wat is het nut van strakke sleeves in training gebruiken anders dan het feit dat je compleet afhankelijk word van met sleeves trainen?

het doel van een knee sleeve is compressie en het warm houden van de knie en daarmee blessures voorkomen. In die context bieden strakke sleeves geen enkel voordeel.

wat is het nut van strakke sleeves in training gebruiken anders dan het feit dat je compleet afhankelijk word van met sleeves trainen?

het doel van een knee sleeve is compressie en het warm houden van de knie en daarmee blessures voorkomen. In die context bieden strakke sleeves geen enkel voordeel.
Ja precies. waarom met een belt trainen , platte zool/verhoogde hak. Stel je voor als je daar afhankelijk van gaat worden.

Als je sleeves koopt ga ik ervan uit dat iemand ze koopt voor maximale benutting. benut je warming-up beter of behouw je volume dichtheid beter.

een belt en hak zijn heel andere dingen. Het opslaan van elastische energie is iets heel anders dan je lichaam/spieren in een gunstigere positie te brengen kracht te kunnen leveren. Wat is het nut in training van overload door het opslaan van elastische energie tijdens het zakken?

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22995993
stukje over knee wraps. Een strakke sleeve heeft hetzelfde effect aleen natuurlijk wel stuk minder.

een belt en hak zijn heel andere dingen. Het opslaan van elastische energie is iets heel anders dan je lichaam/spieren in een gunstigere positie te brengen kracht te kunnen leveren. Wat is het nut in training van overload door het opslaan van elastische energie tijdens het zakken?

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22995993
stukje over knee wraps. Een strakke sleeve heeft hetzelfde effect aleen natuurlijk wel stuk minder.
Tuurlijk heeft dat nut, een belt helpt bij abdominale compressie , niet bedoelt voor gunstigere posities.
Tja als je zo begint de redeneren kun je year round ook tempo/Paused squats doen , sinds je elastische energie gebruikt tijdens het gebruik van je stretch reflex.

Het artikel is helaas niet relevant aan knee sleeves, misschien zie jij strakke knee sleeves hetzelfde als strakke wraps waarbij je benen blauw en gevoelloos worden en daadwerkelijk je knieën kunt beschadigen.

waarom haal je er telkens vergelijkingen bij die nergens op slaan? Sleeves met belt vergelijken en nu vergelijk je het met paused squats :roflol:

waarom haal je er telkens vergelijkingen bij die nergens op slaan? Sleeves met belt vergelijken en nu vergelijk je het met paused squats :roflol:
Jij somde op dat een belt bedoelt is voor een gunstigere positie, vandaar mijn uitleg.
Jij ziet het nut niet van elastische energie echter gebruik jij zelf wel elastische energie uit de hole dmv het gebruik van stretch reflex , vandaar dat het logischer voor mij lijkt om dan tempo/paused squats te hanteren voor jou toch?

stretch reflex is echt iets heel anders dan de elastische energie uit knee sleeves.

het punt blijft dat er gewoon geen voordeel is van met strakke knee sleeves trainen. Dan blijven dus alleen de nadelen over van het enorme ongemakt (ik heb verder geen info kunnen vinden op het altijd trainen met strakke sleeves en de invloed daar van op de knie).

Terug
Naar boven