XXL Nutrition

Welke merk/type luidsprekers heb je en wat vind jij het beste merk van luidsprekers?

Corleoné

Monstrous Giant
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
1.275
Lengte
1m77
Massa
82kg
Vetpercentage
20%
Ik heb zelf een paar B&W boksen van bijna 10 jaar oud, omdat ze me in die tijd die hebben aangeraden omdat ik toen veel naar klassieke muziek luisterde en zo. Maar toen was ik niet echt op de hoogte van welke merken er allemaal waren, dus vraag ik me af welk merk van luidsprekers jullie hebben en welk je merk je de beste luidsprekers vind hebben van kwaliteit?

Als ik kijk op internet zie ik vooral JBL, KEF en Canton, Bose en ook B&W als beste merken.., maar leveren Yamaha, Pioneer, Philips enz ook kwaliteitsvolle luidsprekers?

heb JBL boxen bij m'n harman kardon home cinema set, en ben er erg blij mee :) b&w vind ik ook erg mooi, bose vind ik wat tegenvallen voor het geld dat je er voor kwijt bent

Dat is voor iedereen verschillend wat je mooi vind klinken, daar kan je zo moeilijk iets over zeggen. Stap eens in een deftige audio-zaak binnen en ga eens luisteren. Ook hangt veel af van je budget natuurlijk, deftige speakers + versterker kosten al snel een paar duizenden euro's :rolleyes:

heb JBL boxen bij m'n harman kardon home cinema set, en ben er erg blij mee :) b&w vind ik ook erg mooi, bose vind ik wat tegenvallen voor het geld dat je er voor kwijt bent
Helemaal mee eens, voor hetzelfde geld koop je betere kwaliteit boxen.. niet dat Bose zo slecht is overigens.

heb zelf:
c352 NAD versterker en c521bee cdspeler van NAD
wharfedale daimond 9.6 speakers

neem zelf wat muziek mee naar de winkel, en ga naar een speciaalzaak met enkel high end toestellen en dan luister je naar iedere configuratie.
neem gerust een paar uur de tijd, ik deed dat ook :-)

enja bose.. sla je mss best over.
Ze hebben 1 goede serie gehad, daar hebben ze naam mee gemaakt.
Die kleine speakertjes zijn vreselijk...
grote houten speakers die veel lucht kunnen pakken klinken naar mijn mening altijd beter en warmer..

en koop fatsoenlijke kabels van QED ofzo.. maar overdrijf niet..
zijn mensen die meer als 1000 euro spenderen aan een paar meter kabel :-)

ohja, wil je er vooral muziek meer luisteren? neem dan een stereo!
muziek luisteren op een surround versterker is niet hetzelfde ( er zijn versterkers voor de beide , maar die kosten wel wat)

Ik ben zelf helemaal gek van het merk Cerwin-Vega omdat het ideale speakers zijn voor house, trance en hardstyle/hardcore maar ook voor gitaarmuziek en rock zijn het geweldige dingen.
Zelf heb ik de VS12 serie die al een paar jaar ouder zijn maar wel bekend zijn als klassiekers van dit merk, met 12 inch woofers en 300 watt.

2eggv1e.jpg

2ep348z.jpg

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Link niet meer beschikbaar]

Ikzelf heb geen luidsprekers, thuis staan er goeie (NAD) en minder goeie.
Maar het beste geluid dat ik ooit gehoord heb kwam uit de Bösendorfers van m'n nonkel.
134287.jpg

Niet normaal...

Hahaha, Bose is wel waardeloos.
Zeker voor het geld!

Ik heb zelf Dynaudio, en vind dat merk geen slechte modellen leveren.
Dynaudio is in iedere prijsklasse waarin ze modellen leveren een goede keuze.

Besef dat je voor een klein beetje "betere" (geluids) kwaliteit steeds enorm moet investeren...

Dat is voor iedereen verschillend wat je mooi vind klinken, daar kan je zo moeilijk iets over zeggen. Stap eens in een deftige audio-zaak binnen en ga eens luisteren. Ook hangt veel af van je budget natuurlijk, deftige speakers + versterker kosten al snel een paar duizenden euro's :rolleyes:

Dit heeft niet veel nut, andere bron, versterking, kabels etc... Thuis luisteren en veel verschillende merken uitproberen. De combinatie is uiteindelijk datgene wat het geluid bepaald.

Dit heeft niet veel nut, andere bron, versterking, kabels etc... Thuis luisteren en veel verschillende merken uitproberen. De combinatie is uiteindelijk datgene wat het geluid bepaald.

Hoe ga jij dan alles thuis luisteren ???
Als je in een winkel gaat luisteren heb je toch al een idee wat je beste vindt klinken. Natuurlijk is elke kamer anders qua volumes en indeling maar zo kan je bezig blijven.

Hoe ga jij dan alles thuis luisteren ???
Als je in een winkel gaat luisteren heb je toch al een idee wat je beste vindt klinken. Natuurlijk is elke kamer anders qua volumes en indeling maar zo kan je bezig blijven.

Een degelijke dealer zal er geen probleem mee hebben ;) .

Van Philips ,is al 20 jaar oud.Al heb ik er geen verstand van,maar het lijkt wel of oudere luidsprekers vaak mooier geluid geven dan de nieuwe(re).De meeste zijn wel zo achterlijk groot.

• Topic Starter Topic Starter
Ikzelf heb geen luidsprekers, thuis staan er goeie (NAD) en minder goeie.
Maar het beste geluid dat ik ooit gehoord heb kwam uit de Bösendorfers van m'n nonkel.
http://news.ecoustics.com/bbs/messages/10381/134287.jpg

Niet normaal...

Bösendorfer:eek::eek::eek: Dat is idd wel goede, zoniet de beste shit!! Vraag me af hoeveel zo'n dingen kosten..

Hoeveel hebben jullie eig betaald voor jullie luidspekers?
Weet nog dat ik 10 jaar geleden er toen 500€ voor heb neergeteld, en ik dit toen enorm veel geld vond voor een paar luidsprekers.. Maar als je kijkt op internet zie je dat 500€ tegenwoordig tot de laagste prijzen behoort en dat vele luidsprekers soms in de duizenden €'s lopen..

Dit zijn ze trouwens:

B&W_DM601S3.jpg

Maar dan wel de grotere versie van 7 inch. Voor een kamer van 3 op 3,5 m lijkt me dat voorlopig wel nog meer dan voldoende.

bw602.jpg

Laatst bewerkt:
Ik heb eerst JBL Ti-k's gehad, nu speel ik met speakers van Revel, zelfde concern group. B&W heeft leuke speakers, de 802 en de 800 voor de rest mwa...

pak hem hummer :mad:

Terug
Naar boven