MuscleMeat

Welke opleiding minimaal voor oprichten sportschool?

• Topic Starter Topic Starter
Mijn vraag wordt geloof ik niet geheel begrepen.
Het gaat mij dus niet om welke opleiding je MOET hebben, maar wat jullie vinden wat je minimaal moet hebben om voldoende basiskennis te hebben om ook mensen te begeleiden ed.
Ik kan me voorstellen dat sommige fitnessers ed iets eerder van je aannemen als je hier een opleiding hebt gevolgd. Niet iedereen heeft BB als doel...

Mijn vraag wordt geloof ik niet geheel begrepen.
Het gaat mij dus niet om welke opleiding je MOET hebben, maar wat jullie vinden wat je minimaal moet hebben om voldoende basiskennis te hebben om ook mensen te begeleiden ed.

Jawel je vraag wordt begrepen. Je hoeft geen opleiding te hebben voor voldoende basiskennis? Als je er verstand van hebt dan heb je er verstand van, dan kun je alle mensen in je sportschool begeleiden die je maar wilt. Ik weet zeker dat ik meer verstand van training en voeding heb dan 99% van die fitness instructeurs in de sportschool, en dat zonder ook maar 1 opleiding.

Jawel je vraag wordt begrepen. Je hoeft geen opleiding te hebben voor voldoende basiskennis? Als je er verstand van hebt dan heb je er verstand van, dan kun je alle mensen in je sportschool begeleiden die je maar wilt. Ik weet zeker dat ik meer verstand van training en voeding heb dan 99% van die fitness instructeurs in de sportschool, en dat zonder ook maar 1 opleiding.

100% mee eens het erge is dat veel en eigenlijk bijna alle fitnessinstructeurs er maar weing kaas van hebben gegeeten.
Eetschemaas moet je al helemaal niet aan ze vragen toch ook heel belangrijk of je nou aan bb doe of gewoon wil fitnesse en goed wil afvallen bij de instructeurs moet je iig niet wezen.
Het aller ergs zijn nog wel die dure personal trainers ze gaan soms al jaren met iemand aan de slag met 0.0% vooruitgang echt te schandalig.

Ik ben van mening als je een goed ondernemers hart heb en dit kan combineren met goede service naar de klant toe,de juiste apparatuur in huis haal je een fantastische sportschool kan opzetten.
Het enige wat je dan nog voor elkaar moet hebben is een goed startkapitaal of een heel goed ondernemers plan opstellen om de bank van een lening te kunnen overtuigen.

In belgië moet je dacht ik bedrijfskundige cursi volgen om een zaak te mogen starten, maar met een bachelor of master wordt je daarvan vrijgesteld. Verder denk ik dat de grootste vereiste, zowel in België als Nederland, gewoon een hele boel motivatie is.

BS je kan zonder enige kennis van fitness een sportschool oprichten gaat alleen om het geld die je moet neerleggen..

Heb je zijn vraag wel gelezen? En de sportscholen schieten als paddestoelen uit de grond , veel gaan ook failliet. En sommige mensen hechten wel waarde aan diploma's .

''Welke opleiding moet je in jou ogen minimaal hebben op sportgebied (dus los van ondernemings-ervaring of ondernemers-diploma)?''.

---------- Toegevoegd om 11:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:42 ----------

Kennis hebben is één ding . Maar het ook overbrengen op de klanten is weer wat anders. Denk dat mensen zich daar in vergissen . En met alleen kennis over training en voeding zal de eigenaar het niet gaan redden.

Laatst bewerkt:
registratiebewijs van dbb is meer dan voldoende!

Kennis hebben is één ding . Maar het ook overbrengen op de klanten is weer wat anders. Denk dat mensen zich daar in vergissen . En met alleen kennis over training en voeding zal de eigenaar het niet gaan redden.

Als je terugleest kun je zien dat ik dat ook schrijf in een andere post;)

De HBO-Bachelor opleiding Sport, Gezondheid & Management ;)

Terug
Naar boven