AndroidHealthClinic

Welke sportscholen open op zondagmiddag?

Sammy75

Novice
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
58kg
Hallo allemaal,

Wij zijn in november vorig jaar overgestapt van Sport City Dordrecht naar Progress (voormalig DJ's Workout), ook in Dordt. Dit hebben we gedaan omdat we daar vrij kunnen squatten en deadliften en de vrije gewichten een stuk hoger gaan. Ideaal dus! Maar: gisteren kregen we het nieuws dat de openingstijden per 1 maart a.s. veranderen. De voor ons zo belangrijke zondagmiddag komt te vervallen! Dit is voor ons helaas reden om nu alweer op zoek te gaan naar een andere sportschool. Googlen heeft nog niets opgeleverd.

Kortom: wie weet een goede sportschool in de regio Drechtsteden/Alblasserwaard met hoge vrije gewichten en vrije oefeningsmogelijkheden die op zondag tot minstens 16.00 uur open is?

Laat m'n mailbox maar volstromen! :D

Sportscholen zijn gek als ze zondag middag open gaan, vooral de kleinere sportscholen.
Die zondag middag komt vast niet te vervallen omdat het dan zo druk is en succesvol..

Als je er geen moeite hebt om 50 minuten vanuit dordrect te rijden... Dan is golds gym nieuwegein een optie, 24/7 open. De mix volgens mij ook, maar daar is geen squatrack.

Basic fit heeft echt ideale openingstijden. Ook zondag open van 9u tot 16.00u dacht ik zo uit me hoofd.

Ik weet alleen dat niet iedereen van DBB erg te spreken is over Basic (ik trouwens wel).

• Topic Starter Topic Starter
Als je er geen moeite hebt om 50 minuten vanuit dordrect te rijden... Dan is golds gym nieuwegein een optie, 24/7 open. De mix volgens mij ook, maar daar is geen squatrack.

Super, maar dat is te ver. Wel bedankt voor de tip!

---------- Post toegevoegd Sat 18 Feb 2012 om 19:33 ----------

Basic fit heeft echt ideale openingstijden. Ook zondag open van 9u tot 16.00u dacht ik zo uit me hoofd.

Ik weet alleen dat niet iedereen van DBB erg te spreken is over Basic (ik trouwens wel).

Ja, ik heb die tip inmiddels ook van Martin Noppert gekregen! Die keten blijkt nu ook sinds kort een vestiging in Dordrecht te hebben waar we nog niet van wisten! Heel goedkoop maar wel OK als je geen begeleiding nodig hebt. Jij hebt er goede ervaring mee begrijp ik? Hoe lang zit je er al?

Opzeggen schijnt daar niet altijd makkelijk te zijn, maar ach, dat ben ik in zo'n geval dan ook niet. :D

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Nou mensen, we zijn gisterenavond naar Basic Fit geweest. Vol verwachting klopte onze hartjes! De eerste indruk was OK, een enorme zaal met 3 onderdelen: (veel) cardio, krachtapparaten (plateloaded, geweldig!) en een krachthoek met losse gewichten (helaas maar tot 32 kg). We hadden onze rug- en bicepstraining. Altijd even wennen natuurlijk, de gewichtoverbrenging is toch per apparaat verschillend. De plateloaded lat pull down, onze eerste oefening, beviel erg goed. Daarna ging het bergafwaarts. De stangen (deadlift, BOR) waren erg dun en glad, geen normale olympische stangen dus, wat ten koste ging van de grip. Bij de dumbbells was het juist het tegenovergestelde: de grepen waren erg dik en lagen niet fijn in de hand. Ik kon niet eens normaal shrugs doen omdat ik dumbbells niet kon vasthouden! Normaal doe ik dat met 24 kg, maar ik kon zelfs 18 niet houden door de grip, en ik draag nota bene fitnesshandschoentjes…

Maar wat ons eigenlijk het meest is tegengevallen, is het publiek. Het is duidelijk een budgetsportschool, want het barste er van de 15-16-jarigen (sommige met petjes) die over de banken zwermden en lachten om dingen op mobieltjes enz. Ze deden nog net geen tikkertje en moesten ook af en toe terecht worden gewezen door de Basic Fit-medewerker. Ze waren wel heel beleefd tegen ons hoor (god wat voel ik me oud als er steeds “u” wordt gezegd…), maar een “thuis-gevoel” kregen we er niet bepaald. We passen daar gewoon niet meer tussen. Ik weet het: je traint voor jezelf blabla, maar ik ben erg gevoelig voor sfeer voor de motivatie en het plezier. Kortom: we gingen daar weg met een ervaring rijker, maar een illusie armer… :(

The search continues…

Terug
Naar boven