MuscleMeat

Welke zelfverdedigingsport?

KM zoals genoemd. Maar ik denk dat Judo of Jiu Jitsu ook niet verkeerd is. In deze 2 sporten kom je continu in situaties waarin iemand je vastpakt. Juist als vrouw kom je vaker in deze situatie terecht dan een echt soort kickboksmatch ;). Krijg hem van je af/weg en zet het op een lopen/schreeuwen!

---------- Post toegevoegd Thu 28 Mar 2013 om 19:46 ----------

Ohja en pepperspray. Wat een rotspul is dat om in je ogen te krijgen.

KM zoals genoemd. Maar ik denk dat Judo of Jiu Jitsu ook niet verkeerd is. In deze 2 sporten kom je continu in situaties waarin iemand je vastpakt. Juist als vrouw kom je vaker in deze situatie terecht dan een echt soort kickboksmatch ;). Krijg hem van je af/weg en zet het op een lopen/schreeuwen!

---------- Post toegevoegd Thu 28 Mar 2013 om 19:46 ----------

Ohja en pepperspray. Wat een rotspul is dat om in je ogen te krijgen.

Had ik ook altijd in mn tas :D

Zoals de meesten hier zeggen ga je het beste krav maga doen.
Krav maga is het meest ideale op straat, kleine ruimtes,...
Graag wil ik wel even ter verduidelijking zetten dat iedereen hier krav maga omschrijft als een zelfverdedigingssport. Maar krav maga is GEEN sport maar een zelfverdedigingssysteem...
Bij een verdedigingssport zoals bjj, judo,... zijn er regels en die sporten werken goed in een competitie tegen die dezelfde sport beoefend....
Belangrijkste is dat je een degelijke school zoekt die niet passief traint en je gewoon stap per stap de technieken eens laat zien en inoefenen. Zoek jezelf een school waar het er iets harder aan toe gaat zo leer je er realistisch mee omgaan.
Ik heb hier ook iemand over de hoge kostprijs van KM iet horen zeggen. En inderdaad KM is tov sommige sporten redelijk duur maar dat is omdat het aanbod KM veel kleiner is als bv bjj, judo, mma,..

Zoals de meesten hier zeggen ga je het beste krav maga doen.
Krav maga is het meest ideale op straat, kleine ruimtes,...
Graag wil ik wel even ter verduidelijking zetten dat iedereen hier krav maga omschrijft als een zelfverdedigingssport. Maar krav maga is GEEN sport maar een zelfverdedigingssysteem...
Bij een verdedigingssport zoals bjj, judo,... zijn er regels en die sporten werken goed in een competitie tegen die dezelfde sport beoefend....
Belangrijkste is dat je een degelijke school zoekt die niet passief traint en je gewoon stap per stap de technieken eens laat zien en inoefenen. Zoek jezelf een school waar het er iets harder aan toe gaat zo leer je er realistisch mee omgaan.
Ik heb hier ook iemand over de hoge kostprijs van KM iet horen zeggen. En inderdaad KM is tov sommige sporten redelijk duur maar dat is omdat het aanbod KM veel kleiner is als bv bjj, judo, mma,..

Kost niet veel meer of minder dan andere sporten tussen de 25 - 40 euro per maand afhankelijk van hoe vaak je wilt trainen.

Helemaal eens met je inschatting. Helaas is mijn ervaring dat maar HEEL weinig vrouwen de lessen serieus nemen en meestal heel lafjes trainen. Ze slaan niet goed, trappen amper, grijpen elkaar niet of nauwelijks ECHT beet waardoor oefeningen zinloos worden, etc etc. Ik ken heel wat meiden die het doen, en eigenlijk maar 1 vrouw die echt serieus traint. En die kan echt vrij snel heel irritant worden tijdens sparren :) Maar goed, de sport zelf probeert het goed te doen en dat is het belangrijkste natuurlijk. De rest ligt aan jezelf.

Dit. Je moet het natuurlijk zelf wel willen, maar aangezien de OP zelf informatie zoekt denk ik dat ze het wel echt wil en niet gewoon iets zoekt om samen met haar vriendinnen haar dinsdag avond te vullen.

Mischien ook leuk als de Topicstarter zelf ook reageert....

he snorlax, ik las je topic en heb precies hetzelfde. ik wil graag ook aan zelfverdediging doen. kwam gister een linkje tegen op fb waar een paar voorbeeldfilmpjes op staan (www.facebook.com/KravMagaCommunity). misschien heb je er iets aan?
ik heb volgende week een proefles:

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: 515
  • Topic Starter Topic Starter
Hallo iedereen, zo af en toe verdwijn ik van het forum maar ik kom altijd weer terug hihi. Bedankt voor alle reacties. Ik heb gezocht naar Krav Maga en ik heb geen sportscholen in de buurt kunnen vinden met KM lessen. In december werd wel een korte cursus van 5 lessen aangeboden maar verder heb ik niets in de buurt kunnen vinden. KM lijkt me echt vet en het is eigenlijk precies wat ik zoek dus ik houd het aanbod in de gaten. Ik woon in het Gooi (ik ben niet rijk ofzo haha ik woon hier op kamers met mijn vriend :p) dus als anderen misschien weten waar ik terecht kan voor KM dan hoor ik het graag.

Ik wil alleen ondertussen wel op een andere verdedigingssport. Dan heb ik sowieso wat ervaring als ik aan KM wil beginnen. En ik wil het ook niet hebben dat ik niet op een zelfverdedigingsport ga omdat ik geen KM kan vinden! Mensen die zeiden dat ik moet hardlopen: dat doe ik al :)

Ik ga me aanmelden voor een gratis kickboks proefweek. Lijkt me super omdat het goed is voor de spieren maar ook als cardio en vooral om te leren trappen en stoten! Als de proefweek me bevalt wil ik me inschrijven. Wat denken jullie?

@pump beast (pagina 1 nog wow)
Ja! Ik speel de games nog steeds. Ik wacht nu al weer op de next gen :)

• Topic Starter Topic Starter
Het liefst rondom Hilversum!

Ik ga me aanmelden voor een gratis kickboks proefweek. Lijkt me super omdat het goed is voor de spieren maar ook als cardio en vooral om te leren trappen en stoten! Als de proefweek me bevalt wil ik me inschrijven. Wat denken jullie?)

denk dat dit het beste is(heb ik ook gedaan), van zoveel mogelijk stijlen proeflessen meedoen.

ik zou gewoon mma doen goei staand, grond technieken leren, en als jij daar goed in bent en de technieken goed beheerst een aantal lessen zelfverdedeging volgen.

reden hiervoor is zelfverdedegingstechnieken rap kunnen mislukken, (want je bent nie in china je kunt waarschijnlijk geen 12uur per dag trainen endus dus nooit de juiste mentaliteit en en controle over natuurlijke instincten krijgen door een paar avonden in de week na een sportclubje te gaan)
en het dan rap tot een full contact gevecht kan lopen. maar je leert bij krav maga ofzo wel de dingen waar je op moet letten op een straatgevecht.
en verder ik zou ook gewoon weg lopen, of inplaats van krav maga eskrima of kali volgen en met messen rondwandelen ofzo.

Adviseer ook MMA/Grappling/BJJ. Juist als kleinere vrouw zullen mensen in een gevecht je vast pakken en daar moet je leren mee om te gaan.

Wing Chun, Kali/escrima of misschien zelfs Silat

Terug
Naar boven