MuscleMeat

Wendler vraagjes

Taste Of Fire

Competitive Bodybuilder
Waardering
58
Als we bijvoorbeeld de template boring but big aanhouden van Wendler komen we geen oefening tegen voor kuiten, hoe plan je deze toch het beste in?

Is het ook belangrijk progressief te laden met je assistance oefeningen? Zo ja, hoe. Zo nee, waarom hoeft dat niet?

Kuiten train je imo het beste zoals abs maw frequent . Ik train kuiten en abs 4 keer per week . Waar ik wel voor zorg is dat ik geen extra stress leg op mijn lower back/core . Dus doe enkel zittende of liggende kuitenoefeningen .
Je assistance doe je gewoon zo zwaar als je die dag zelf kunt . Dat is de bste tip die ik iedereen kan geven .

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt!

Maar hoe plan je kuiten in bij Wendler boring but big? (uitgaande van 4 trainingsdagen)

Stel je hebt dips erbij en je maakt in de eerste week 8 herhaling, na 2 maanden kun je 15 herhalingen. Wanneer is dan het beste moment om gewicht toe te voegen? Op hoeveel herhalingen moet je mikken en pak je dan bijvoorbeeld 4x hetzelfde gewicht?

Als we bijvoorbeeld de template boring but big aanhouden van Wendler komen we geen oefening tegen voor kuiten, hoe plan je deze toch het beste in?

waarom zou je ze willen trainen ? Jim zegt dat dat niet hoeft tenslotte, of houdt het gebrek aan spierkracht in je kuiten je tegen bij de deadlift en squat ?

Finally, get strong on squats and deadlifts. Have you ever seen the calves on Jim Wendler?

---------- Post toegevoegd Wed 28 Mar 2012 om 11:04 ----------

Is het ook belangrijk progressief te laden met je assistance oefeningen? Zo ja, hoe. Zo nee, waarom hoeft dat niet?

Als je assistance sets te gemakkelijk worden moet je wat gewicht toevoegen.

Thanks!

Helaas heb ik de genen van een pannekoek als het aankomt op kuiten. Mijn kuiten zijn een aandachtspunt. Ik ben ook heel blij met de link die je me gegeven hebt. Maar op welke dag/dagen is het toepasbaar in een wendler schema?

Maar als ik het goed begrijp is progressieve load niet belangrijk bij assistance?

Kuiten train je imo het beste zoals abs maw frequent . Ik train kuiten en abs 4 keer per week . Waar ik wel voor zorg is dat ik geen extra stress leg op mijn lower back/core . Dus doe enkel zittende of liggende kuitenoefeningen .
Je assistance doe je gewoon zo zwaar als je die dag zelf kunt . Dat is de bste tip die ik iedereen kan geven .

Staand pak je bepaalde delen van je kuiten die je met liggend of zittend niet kunt pakken.

Mensen met ook antwoorden op mijn vragen? ;-)

Voor bbb assistance: ligt het gewicht op 50% van je trainingsmax. Aangezien je trainingsmax steeds hoger wordt (neem ik aan) zal je dus de bbb assistance ook zwaarder moeten pakken.

Voor de rest van het pompwerk (of oefeningen als je niet bbb volgt) hoger doen als het te makkelijk wordt natuurlijk.

Oke bedankt jongens! Duidelijk.

Zou je de BBB template ook kunnen gebruiken in de cut?

Dat weet ik niet, dat is de vraag. Misschien teveel setjes? Misschien het progressief laden (er wordt altijd gezegd dat je in de cut zwaar moet gaan, dat kan niet met progressief laden) ?

Terug
Naar boven