XXL Nutrition

Sticky Wesley Vissers

Bezoekers in dit topic

Ik zat zijn log hier op het forum laatst een beetje door te lezen... Geen woord over AAS of wat dan ook. Wel jammer opzich, was leuk geweest om een beetje een idee te krijgen waar hij destijds mee bezig was, op vrij jonge leeftijd ook al.

Hij is natty.
 
Van Roelly Winklaar zij iedereen een paar jaar geleden ook dat hij nooit ver zou komen. Zoiets kan je helemaal niet voorspellen.

In 2013 was hij al 7de bij de Mr Olympia.
Dus weet niet precies wat je bedoelt.
 
Weet iemand hoeveel wesley nog mag aankomen in zijn class?
 
Weet iemand hoeveel wesley nog mag aankomen in zijn class?

Volgens mij nog maar 1-2 kg, vorige show zat hij er nog 3-4kg onder. Gewichtslimiet is 112kg voor zijn lengte.
Natuurlijk kan hij nog wel wat winnen qua vet/vocht.

Ik vind het gewichtslimiet zelf wat aan de lage kant voor de echt langere mensen. Als je ziet hoeveel massa zo'n George Peterson draagt (relatief gezien) is het lastig
om daar bij in de buurt te komen als langer iemand. En nu beoordelen ze daar wel op.
 
Volgens mij nog maar 1-2 kg, vorige show zat hij er nog 3-4kg onder. Gewichtslimiet is 112kg voor zijn lengte.
Natuurlijk kan hij nog wel wat winnen qua vet/vocht.

Ik vind het gewichtslimiet zelf wat aan de lage kant voor de echt langere mensen. Als je ziet hoeveel massa zo'n George Peterson draagt (relatief gezien) is het lastig
om daar bij in de buurt te komen als langer iemand. En nu beoordelen ze daar wel op.

Klopt... Heb je helemaal gelijk in. De huidige gewichtslimiet zorgt ervoor dat de manlets een stuk groter kunnen zijn dan de langere gasten die daardoor een beetje dun en uit proportie beginnen te lijken. Neem bijvoorbeeld een David Hoffmann of Henry Pierre Ano, die beiden eigenlijk open bodybuilders waren en hebben moeten downsizen. De massa in de benen lijkt het eerst te verdwijnen.
 
In 2013 was hij al 7de bij de Mr Olympia.
Dus weet niet precies wat je bedoelt.

Ik weet ook niet hoelang jij hier al zit, maar Roelly werd zwaar gebashed in het begin periode op DBB. Dan heb ik het over zn pro periode dat hij nog bij Oma zat.
 
Mis als hij nieuwe lats aanhechtingen krijgt een nieuwe waist en nieuwe benen.
Ik ben gewoon realistisch, sorry fanboys.

Ik vind dat je Wesley een beetje te hard bekritiseert hoor. Met zijn waist is niks mis, totaal niet wide of blocky imo, en wanneer hij nog wat droger komt te staan zal zijn waist nog iets scherper zijn. Dat is gewoon een conditioning dingetje.

Dennis Wolf had ook heel hoge lat insertions, dat hoeft helemaal geen probleem te zijn, mits ze gewoon heel goed zijn ontwikkeld. Hij mist nog wat thickness in zijn rug. Qua back width vind ik hem eigenlijk nu al goed genoeg. Voor Classic althans.

Zijn benen zijn wel een issue ja... Zowel van voor als van achter. Ik denk dat hij ze gewoon niet hard genoeg traint. Een beetje pompen voor YouTube en Insta schijnt voor zijn upper body best goed te werken, maar zijn benen hebben denk ik een andere, hardere aanpak nodig. Zelfde geldt ook voor zijn back thickness... Ik zie hem geen 6 plate deadlifts doen enzo. Daar schort het aan, denk ik.
 
Hoge lats insertions is ook weer zo'n verzonnen probleem dat een eigen leven is gaan leiden.
 
Hoge lats insertions is ook weer zo'n verzonnen probleem dat een eigen leven is gaan leiden.

Ja, dat vind ik dus ook. Als de lats maximaal zijn ontwikkeld is dat helemaal geen issue. Ik kan zo 10 top pro's opnoemen met hoge lats die toch aardig wat bereikt hebben.
 
Ja, dat vind ik dus ook. Als de lats maximaal zijn ontwikkeld is dat helemaal geen issue. Ik kan zo 10 top pro's opnoemen met hoge lats die toch aardig wat bereikt hebben.

Ik ga nog een stap verder en vind hoge lats veel esthetischer dan lage. In de jaren 1970 en 80 had eigenlijk alleen Franco Columbu lage lats; ik vermoedde toen dat het met zijn gedrongen bouw te maken had.
 
Ik ga nog een stap verder en vind hoge lats veel esthetischer dan lage. In de jaren 1970 en 80 had eigenlijk alleen Franco Columbu lage lats; ik vermoedde toen dat het met zijn gedrongen bouw te maken had.

Eens... Hoge lats zorgen voor meer expressie van de V-taper en laten zo je waist smaller lijken, waar lats die juist heel laag zitten je een blocky and stocky look geven.

Perfect voorbeeld hiervan is Peterson vs. Loreus. Peterson heeft lage lat insertions en daardoor een heel compact en gedrongen fysiek, waar Loreus juist vrij hoge insertions heeft en daardoor 10000 keer esthetischer en eleganter is.
 
Volgens mij nog maar 1-2 kg, vorige show zat hij er nog 3-4kg onder. Gewichtslimiet is 112kg voor zijn lengte.
Natuurlijk kan hij nog wel wat winnen qua vet/vocht.

Ik vind het gewichtslimiet zelf wat aan de lage kant voor de echt langere mensen. Als je ziet hoeveel massa zo'n George Peterson draagt (relatief gezien) is het lastig
om daar bij in de buurt te komen als langer iemand. En nu beoordelen ze daar wel op.

Dan kan hij met deze regels toch niet in deze class verder komen.
 
Zijn benen zijn wel een issue ja... Zowel van voor als van achter. Ik denk dat hij ze gewoon niet hard genoeg traint. Een beetje pompen voor YouTube en Insta schijnt voor zijn upper body best goed te werken, maar zijn benen hebben denk ik een andere, hardere aanpak nodig. Zelfde geldt ook voor zijn back thickness... Ik zie hem geen 6 plate deadlifts doen enzo. Daar schort het aan, denk ik.

Hier ben ik 't ook wel mee eens. Als je een Bumstead bijv 6 plates ziet pullen of 4 plates ziet rowen is dat toch ff wat anders dan Wesley die 40 kg BB rows doet met bolle rug omdat Arnold ze ook zo deed. Nu is niet iedereen gebouwd om zware deads te doen maar een rackpull of romanian dead zou toch moeten kunnen.
 
Hier ben ik 't ook wel mee eens. Als je een Bumstead bijv 6 plates ziet pullen of 4 plates ziet rowen is dat toch ff wat anders dan Wesley die 40 kg BB rows doet met bolle rug omdat Arnold ze ook zo deed. Nu is niet iedereen gebouwd om zware deads te doen maar een rackpull of romanian dead zou toch moeten kunnen.

Er zijn ook filmpjes op zijn channel waar hij 8-10x170kg bencht.
 
Dan kan hij met deze regels toch niet in deze class verder komen.

Als hij nog 2kg onder zijn limiet zat deze keer en hij komt de volgende keer met 3kg minder vet en water on stage heb je dus nog een gat van 5kg... 5kg lean muscle mass is superveel en als je die op de juiste plekken weet aan te zetten EN je bent shredded as phuck... Dan kan 'ie zomaar meedoen om de winst in de grote wedstrijden. Ben ik van overtuigd.
 
Back
Naar boven