- Waardering
- 1.434
- Lengte
- 1m87
tuurlijk mag je je mening hebben, maar ik geef gewoon mijn oordeel daar overOp z'n benen sowieso maar upperbody is hij denk ik wel een van de grotere in die klasses of niet? Ben benieuwd wat er van over blijft als hij een keer echt grainy as f**k wordt.
Stel je niet aan man.Het is een subjectieve sport die uit meningen wordt beoordeeld. Zo mag ik net zo goed m'n mening hebben ondanks dat ik nog niet eens 1% in de buurt van die shape kom toch?
Niet helemaal waar, de divisies zijn ook heel populair bij de fans. Dus niet gek dat veel atleten die kant op gaan. Wel waar dat sommige er niet thuis horen, maar dit worden uiteindelijk afgestraft bij pro shows of met een lagere placing bij de Olympia/ArnoldDe reden dat MAP en classic zo populair is omdat al die bodybuilders simpelweg gewoon te weinig massa hebben om met de echte open klasses mee te draaien. Dan is de switch naar zo'n klasse snel gemaakt omdat je heel wat minder jaren nodig hebt om te bouwen. Kijk eens naar de classic devisie hier in Nederland. Er zitten vrijwel geen jongens bij die daadwerkelijk een classic fysiek hebben. Ze categoriseren zich gewoon zo omdat ze massa missen en het makkelijker punten scoren is.
Als het puur gaat om groot zijn en stage presence dan vind je dat meer bij de open ja. Maar bij classic gaat het juist ook om presentatie/posing, niet om iedereen weg te blazen qua massa.Mensen net als ik die dag in dag uit met de sport bezig zijn als fan zijnde hebben misschien een iets te kritische blik en zijn niet zo snel meer impressed. Maar ik vind het kaliber wat op het classic stage staat echt totaal niet impressive, op wat uitzonderingen na. En dan heb ik het puur over shape/massa, niet hun posing wat dat intersseert me geen f**k.
Tja zo werkt dat met vergelijken. Bonac ziet er ook klein uit naast Ramy. IRL zien ze er in ieder geval een stuk groter uit.Het is impressive wat ze op hebben gebouwd, maar echt groot ogen ze niet, IRL misschien. Als je ze naast een beetje goede 212 competitor lijken ze ineens mager, laat staan naast een open competitors. Als je bijvoorbeeld de vlogs van Bumstead of Ian vallier bekijkt en je ziet diet wee naast elkaar in een shirt ziet Ian er huge as f**k uit en lijkt het niet eens alsof Chris lift met een shirt aan, terwijl hij een van de weinig is die wel redelijk groot is in die klasse.
Ook met kleren aan, denk dat er niemand op de wereld is die anders zou oordelen als hij voor je staat.
Zo zullen er ook gasten hier van het forum zijn die er klein uit zien t.o.v. een Cbum, maar de het buffste zijn in elk willekeurig café wat ze inlopen.

Het is een subjectieve sport die uit meningen wordt beoordeeld. Zo mag ik net zo goed m'n mening hebben ondanks dat ik nog niet eens 1% in de buurt van die shape kom toch?