MuscleMeat

WesselvR meets 5x5

WesselvR

Dutch Bodybuilder
Waardering
279
Lengte
1m79
Massa
82kg
Hallo allemaal!

Na het volgen van talloze logs hier op het forum, ga ik ook proberen wat te bereiken op deze manier! Nu ik klaar ben met mijn afstudeer stage heb ik mooi de tijd om te loggen en jullie eventuele wensen hierin mee te nemen!

Dit log schrijf ik voornamelijk om voor mijzelf bij te houden wat ik doe en hopelijk zo van jullie kan leren hoe het beter kan of wat er juist goed gaat.

Halverwege 2014 ben ik begonnen met trainen. Ik was toen 89 kilo op een VP van zo'n 24/25%:eek:.
Nu (Juni 2016), 24 jaar, weeg ik 79 kilo op een laatst gemeten VP van 18%:(.

Te zien in de naam van dit topic ga ik beginnen met 5x5 stronglifts. Ik ben ontevreden over mijn compound oefeningen en dan met name het gewicht dat ik hierbij til. Door deze manier van trainen te gaan toepassen hoop ik mijn compound oefeningen sterker te maken en ook beter uit te gaan voeren.

Het doel van 5x5 stronglifts valt na te lezen op [Link niet meer beschikbaar], maar ik zal het kort uitleggen.
Het schema gaat er zo uit zien:
A, B, A.. week erna B, A, B en zo steeds afwisselend.

Workout A:
1. Squats 5x5
2. Bench Press 5x5
3. Barbell Row 5x5

Workout B:
1. Squats 5x5
2. OHP 5x5
3. Deadlift 1x5

Vorige week al begonnen met de trainingen, maar in verband met de deadline voor mijn scriptie die trainingen nog niet gelogd. Dat ga ik dus vanaf vandaag doen!

Wat betreft voeding probeer ik zo veel mogelijk mijn eten te tracken via MFP en hanteer ik IIFYM met af en toe wat gemarvin, maar daar zal niemand @Skatermarvin in kunnen evenaren :o Ik zit in een kcal deficit en eet zo'n 2450kcal per dag, waarvan 180 gram eiwitten, 80 gram vetten en de rest koolhydraten.

Ik zal proberen foto's te plaatsen zo nu en dan, maar kan nog niet veel bijzonders beloven.

Daarnaast even de volgende kanttekening voor de sfeer in dit topic: leef en laat leven!

Groeten!

• Topic Starter Topic Starter
Training van vandaag (20-6-2016)

Workout B

Squats

3 x 6 x 30kg en 5 x 5 x 40kg (erg licht)

OHP

2 x 6 x 20 en 5 x 5 x 22,5kg (tja..)

Deadlifts

2 x 8 x 30 en 1 x 5 x 45 (easy)

Allemaal erg lichte gewichten, zo voelen ze ook aan. Ik twijfel of ik er goed aan doe om bij elke oefening mijn warming-up zo te doen..
Ik blijf het schema aanhouden, dus ga niet verhogen omdat het nu zo licht is.

Ik zal nog even kijken hoe ik het beste mijn voeding kan gaan loggen, want dat moet ik uit MFP halen.

In! Waar ge-Marvint (hoe vervoeg je eigenlijk het werkwoord Marvinnen?) wordt moet ik uiteraard aanwezig zijn!

In! Waar ge-Marvint (hoe vervoeg je eigenlijk het werkwoord Marvinnen?) wordt moet ik uiteraard aanwezig zijn!

Welkom! Ik denk dat het sowieso een 'sterk' werkwoord is :cool:

Als je Googled op Marvinnen binnen de Nederlandse sites kom je eigenlijk ook altijd op DBB uit haha. Nog even en het woord wordt opgenomen in de dikke van Dale.

Tsja :o

Welcome kerel!

Vandaag geen training. Rustdag tijdens het 5x5 schema. Ga wel cardio doen, dus vanavond even een rondje hardlopen. Zal ongeveer 30 tot 45 minuten zijn op gemiddeld 10km/u.

Zolang de gewichten nog goed te handelen zijn blijf ik cardio doen op mijn rustdagen. Vind het toch lekker om dan te sporten! Geen idee of dat met zwaarder gewicht nog te doen is over een aantal weken.

In! Maar hoe komt het dat je nog zo weinig drukt bij de compounds?

In! Maar hoe komt het dat je nog zo weinig drukt bij de compounds?

Welkom!

Mijn maximale 1x5 liggen naar mijn idee heel laag nog.. Ik heb in het begin de fout gemaakt door veel te veel isolatie oefeningen te doen en de compound oefeningen links te laten liggen. Ben sinds een tijdje pas bezig met deze oefeningen en doordat ik waarschijnlijk mijn techniek nog aan moet scherpen is het gewicht ook niet ver toegenomen.

Door nu systematisch op een juiste manier deze compound oefeningen uit te gaan voeren hoop ik dus snelle progressie te maken! Techniek blijft echter wel het belangrijkste hierbij, dus ik hou me maar gewoon aan het schema. Het wordt vanzelf zwaarder!

Welkom!

Mijn maximale 1x5 liggen naar mijn idee heel laag nog.. Ik heb in het begin de fout gemaakt door veel te veel isolatie oefeningen te doen en de compound oefeningen links te laten liggen. Ben sinds een tijdje pas bezig met deze oefeningen en doordat ik waarschijnlijk mijn techniek nog aan moet scherpen is het gewicht ook niet ver toegenomen.

Door nu systematisch op een juiste manier deze compound oefeningen uit te gaan voeren hoop ik dus snelle progressie te maken! Techniek blijft echter wel het belangrijkste hierbij, dus ik hou me maar gewoon aan het schema. Het wordt vanzelf zwaarder!

Je gaat dus wekelijks, of per training, 2,5 kg verhogen? Succes iig! Post z.s.m. filmpjes, dan kan je in ieder geval je techniek laten checken.

Je gaat dus wekelijks, of per training, 2,5 kg verhogen? Succes iig! Post z.s.m. filmpjes, dan kan je in ieder geval je techniek laten checken.

Morgen komt training 5, dat is dus een A training. Ik zal kijken of ik wat kan filmen of laten filmen deze of komende week. Heb wel tijd om in een rustige gym te trainen.

Ik ga alles 2,5kg per training verhogen, behalve deadlift, die verhoog ik met 5kg per training.

IN!

Voeding 21-6-2016

07:00 - 12:00 - Havermout met melk, XXL chocolate coconut bar en 2 dropjes - 650kcal
12:01 - 18:00 - Ceasar Salad, Tonijn in water, Wit bolletje hagelslag, Mango - 839kcal
18:30 - Tartaar (Rund) 2x, wokmix ardo 200 gram, bertolli bakboter - 633kcal
Tussendoor: 1/2 twix, festini peer, glas melk, Impact Diet Whey Myprotein, Magere Franse Kwark - 549kcal

Komt neer op 2671 kcal. Hardlopen was ~355 kcal, dus zit prima qua kcals vandaag.

Macro's: 193 Eiwitten / 270 Carbs / 89 Vetten.

Respect...slechts twee dropjes nemen:eek!:

Voeding 21-6-2016

07:00 - 12:00 - Havermout met melk, XXL chocolate coconut bar en 2 dropjes - 650kcal
12:01 - 18:00 - Ceasar Salad, Tonijn in water, Wit bolletje hagelslag, Mango - 839kcal
18:30 - Tartaar (Rund) 2x, wokmix ardo 200 gram, bertolli bakboter - 633kcal
Tussendoor: 1/2 twix, festini peer, glas melk, Impact Diet Whey Myprotein, Magere Franse Kwark - 549kcal

Komt neer op 2671 kcal. Hardlopen was ~355 kcal, dus zit prima qua kcals vandaag.

Macro's: 193 Eiwitten / 270 Carbs / 89 Vetten.

Geen last van honger?

Top! Je zou anders nog wat meer groenten toe kunnen voegen namelijk! :)

Top! Je zou anders nog wat meer groenten toe kunnen voegen namelijk! :)

Zeker! Heb pas een bestelling gedaan bij MuscleMeat en daar zat die wokmix (rijst met groenten) bij dus die maak ik nu even op. Is een kilo dus ben daar snel genoeg doorheen. Normaal prep ik wat meer, maar deze week loopt wat anders..

Training van vandaag (22-6-2016)

Workout A

Squats

2 x 6 x 30kg en 5 x 5 x 42,5kg (easy easy, merk dat mijn techniek verbeterd)

BP

2x8x20kg en 5x5x37,5kg (meer dan makkelijk, paused reps)

Barbell Row

5x5x35kg (2 sec vasthouden boven, rustig naar beneden. Lange TUT.)

Weer een makkelijke training die voorbij vloog. Was lekker rustig in de gym!

Voeding :lick: van 22-6-2016 (vandaag):

07:00 - 12:00 - Havermout met melk, XXL Whey 40 gram, My Protein whey 20 gram, banaan, 3 dropjes - 720kcal
12:01 - 18:00 - Club Sandwich (afscheidslunch stage) - ~570kcal
18:30 - Zalm 140 gram, wokmix ardo 200 gram, 1 eetlepel olijfolie - 633kcal
Tussendoor: Festini peer, Impact Diet Whey Myprotein 40 gram, Magere Franse Kwark 250 gram - 549kcal

Komt al met al neer op zo'n 2165kcal -- 171g eiwitten, 184g carbs en 82g vetten.

Vanavond EK kijken in de kroeg, maar probeer het te beperken met 5 biertjes. Stiekem even vieren dat mijn afstudeer stage afgelopen is vandaag! VAKANTIE:D

In.

Lekker dedicated blijven en klappen op die compounds.

Terug
Naar boven