MuscleMeat

Wetenschappelijk onderzoek

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe heb je jezelf dan bewezen in de door mij gestarte thread die nu verplaatst is naar de Informatieve threads?
Door toe te geven dat je theorie over permanent upregulatie van zowel het armotase enzym alsook de oestrogeen receptoren niet juist is heb je je eigen theorie onderuit gehaald! Terwijl je dit eerst wel beweerde en bovendien beweerde als je 1 x een anti-e neemt, je dat ook in de volgende kuur moet nemen. Ook dat kon je niet staven en is dus ook onderuit gehaald. En dat je vervolgens de bewijslast om wilt draaien geeft alleen maar aan hoe zwak je verweer is. Ik heb je uitgedaagd met de links te komen die je theorie staven maar dat heb je nagelate. Logisch want het bewijs van permanente upregulatie bestaat niet.

Wat overeind blijft is je stelling dat je in principe geen stoffen moet nemen totdat je ergens last van krijgt. Daar kan ik deels mee in stemmen.
Je wekt dan de indruk dat anti-e'd nieuw zijn en misschien op langere termijn
problemen op kunen leveren. Ik geloof er niks van.
Bovendien weten met z'n allen dat AAS vele bijwerkingen geeft die deels erg ongewenst zijn. In vroegere publicaties van jou staat het bol van negatieve oestrogeen uitlatingen.

Bovendien zijn anti-e's niet nieuw. Arimidex is al sinds 1995 op de markt, Nolvadex sind 1998, Aromasin sinds 1999 en Femara sinds 1997. En jij als student zou toch moeten weten hoeveel jaren vooronderzoek er aan te pas komt voor een medicijn in een stadium komt dat de FDA een medicijn toelaat! Gemiddeld 10 tot 12 jaar!

En dat jij denkt dat je DBC en mij onderuit hebt gehaald zegt iets over je eigen attitude. Selectieve perceptie van de waarheid. Zie eerste alinea.

Ipv een discussie zie jij het als een frontale aanval. Heel zielig want als je goed terug leest zul je zien dat je zelf bent begonnen met hakken.

Mijn eerste reactie in deze thread had ik niet moeten schrijven. Dat neem ik terug. Laat een ieder het zijne ervan denken.

Ik ben klaar met deze discussie en zal alleen nog reageren op inhoudelijke zaken. De tijd zal leren wie er gelijk heeft.




Big Cat zei:
ach ikzelf ben niet zo aan mierennken :)

Ben ik dan wel hautain of uit de lucht ? ach ja, soms wel. Dat ga zelfs ik niet ontkennen. Het wordt zelfs erger als ik inderdaad net mezelf weer eens bewezen heb door een paar mensen die mij frontaal aanvallen zoals elmo en dbc eventjes met de grond gelijk te maken, dat geef ik ook grif toe :)

En als iemand me dat kwalijk neemt dan kan ik ook niet anders dan ze gelijk te geven hoor. Dus dat beide heren hier eventjes nog vlug willen bewijzen dat ze gevloerd zijn door achterbakse commentaar te geven in een nuttige thread kan ik ook begrijpen :)

Desondanks mijn soms wat minder verdraagbare attitude, nog steeds enkel goede bedoelingen, en zoals de originele post zegt, wil ik nog steeds enkel dat de mensen bijleren en dingen zelf verifieren. Vandaar deze thread. Ietwat onnozel dat beide heren dat niet inzien met deze post, maar enfin. Hiermee toch even dat geadresseerd en nu wil ik toch weer deze thread openen voor mensen met vragen omtrent hoe ze het best dingen zelf zoeken en verifieren, want daarvoor bestaat deze thread eigenlijk.
 
Goeie recuperatie Elmo, idd was die eerste post onder je niveau.

Wat ik niet begrijp is dat de "Kenners" zich nu verlagen tot een welles-nietes spelletje waarbij er kampen gaan ontstaan tussen voor- en tegenstanders. Als je gewoon normaal blijft lezen, dan lijkt het erop dat we als BB-ers toch wel iets opgeschoten zijn na deze discussie. Of het dan allemaal wetenschappelijk is onderbouwd, is dan uiteraard nog maar de vraag. Maar die zal wellicht nooit afdoende onderbouwd worden omdat de onderzoeken naar medicijnen zich nou eenmaal eerder richten op andere aspecten dan; "houdt je hier vocht van vast of niet?".

Dus reageer nou niet direct op een mening of een gedacht als die niet wetenschappelijk is onderbouwd, maar probeer de theorie er achter te begrijpen. Dan liggen de concepten niet eens zo ver van elkaar vandaan als nu af en toe lijkt.

En negeer derhalve ook even de opruiende commentaren van de "volgers" (reken ik mezelf ook maar toe) in de discussie en niet in de laatste plaats die van onze welbekende hofnar, want overal waar die verschijnt sleept 'ie een aantal pagina's onzinposts met zich mee. :rolleyes: (kan die inmiddels ook niet veel maar aan doen maar het vertroebeld wel)

In ieder geval zijn we de "kenners" veel verschuldigd want de tijd en energie die zij steken in onderzoeken en denken, leveren ons sneller de kilo's op die we zoeken.

Salut!
 
Elmo zei:
Hoe heb je jezelf dan bewezen in de door mij gestarte thread die nu verplaatst is naar de Informatieve threads?
Door toe te geven dat je theorie over permanent upregulatie van zowel het armotase enzym alsook de oestrogeen receptoren niet juist is heb je je eigen theorie onderuit gehaald! Terwijl je dit eerst wel beweerde en bovendien beweerde als je 1 x een anti-e neemt, je dat ook in de volgende kuur moet nemen. Ook dat kon je niet staven en is dus ook onderuit gehaald. En dat je vervolgens de bewijslast om wilt draaien geeft alleen maar aan hoe zwak je verweer is. Ik heb je uitgedaagd met de links te komen die je theorie staven maar dat heb je nagelate. Logisch want het bewijs van permanente upregulatie bestaat niet.

Ik heb vooral bewezen dat anti-e's ongeacht de problemen volledig overbodig zijn, en dat er geen enkel risico bij betrokken is om zonder anti-a te kuren of het te minste te proberen, zolang je je nolvadex in de aanslag houd in geval van. Beter gains, minder kosten, minder onnodige risico's door het innemen van medicijnen die je niet moet slikken.

Permanente upregulatie is niet ter sprake gekomen, dat was jou stokpaardje, het gaat om langdurige upregulatie, en vooral bevestigende upregulatie, dus vooral bij mensen die meermaals per jaar kuren. ook toevallig diegene die hardnekkig aan anti-a's vasthouden.

In vroegere publicaties van jou staat het bol van negatieve oestrogeen uitlatingen.

Inderdaad, dat heeft twee grote redenen : 1.toen wisten we nog niet wat we nu weten en 2.Een educatie tot biochemist en 7 jaar onderzoek brengen wel een en ander aan het licht en maken een mens toch wat slimmer dan ie was. Alee, in mijn geval toch. Maar ik sta dan ook open voor alles en ik ben dan ook niet bang men eigen ongelijk te bewijzen als dat ten dienste is van de medemens.

Opnieuw durf ik dat niet van jou zeggen.

Bovendien zijn anti-e's niet nieuw. Arimidex is al sinds 1995 op de markt, Nolvadex sind 1998, Aromasin sinds 1999 en Femara sinds 1997. En jij als student zou toch moeten weten hoeveel jaren vooronderzoek er aan te pas komt voor een medicijn in een stadium komt dat de FDA een medicijn toelaat! Gemiddeld 10 tot 12 jaar!

Herinner je je nog verschillende vrouwelijke preparaten die in de handel waren voor meer dan 30 jaar vooraleer men plots besefte dat ze meer kankers veroorzaakten dan dat ze voorkwamen ?

Ik snap wat vooronderzoek is, maar jij blijkbaar niet. Daar kruipt ergens tussen 5 a 10 jaar onderzoek in. Eerst in vitro, dan op beesten, dan pas op mensen. Dat laatste is slechts een fractie van die periode. Weet je hoe lang ze dat dan testen ? De duur die het nodig heeft om effectief te helpen in de gevallen waarvoor het medicijn wordt voorgeschreven. Om te testen op acute gezondheidsproblemen. En die zijn er niet, anders was het nooit goedgekeurd.

De lange termijn effecten van 99% van ALLE medicamenten zijn simpelweg niet gekend. Die dingen zijn ook niet gemaakt of getest om meerdere malen langdurig te gebruiken, maar voor acute behandeling van medische problemen. Tot nader order worden die dingen NIET voorgeschreven voor een hobby-bodybuilder die wil beginnen spuiten ... daar dient dat ook allemaal niet voor.

Het zou niet de eerste keer zijn dat men zoveel jaren na gebruik plots vaststelt dat er ernstige en permanente schade aan de gezondheid is toegebracht op termijn. Of heb je nog nooit een foto van een softenon kindje gezien ? Als je liever zoiets op je geweten hebt, doe maar. Ik heb liever dat een bodybuilder stopt van zagen over zijn plofkop, zich laat monitoren door een arts voor zen bloeddruk en voor de rest gezond verder leeft zonder zich te moeten afvragen wat al die dingen die jullie hier preventief staan aan te raden met zijn lijf hebben gedaan, alstublieft, dank u wel.

En dat jij denkt dat je DBC en mij onderuit hebt gehaald zegt iets over je eigen attitude. Selectieve perceptie van de waarheid. Zie eerste alinea.

Zie boven, je bent een vasthoudende, onethische en onverantwoorde kwakkel die zen medemens naar de verdoemenis zou helpen om zijn eigen ego recht te houden, het feit dat je die zever over verschillende threads spreid en mij achtervolgt op dit forum bewijst meer dan genoeg dat ik je met de grond gelijk gemaakt heb en dat je het nog niet verwerkt hebt.

Al die kinderachtigheid zeg.

Ipv een discussie zie jij het als een frontale aanval. Heel zielig want als je goed terug leest zul je zien dat je zelf bent begonnen met hakken.

Jou eerste woorden tegen mij waren 'beste kerel', en dan noem je mij hautain ? Doe normaal man, je hele attitude straalt uit dat ik gewoon op je 'ik ben de grote jan hier'-ego heb getrapt. En het spijt me hoor, maar in plaats van zo halstarrig vast te houden aan wat je verkondigt zou je beter ook eens wat meer leren en onderzoeken, en eens , heel misschien, durven geloven dat wetenschap en kennis evolueren, dat dit niet meer de jaren tachtig zijn. Mentzer en gironda zijn dood, de wetenschap regeert nu.

Mijn eerste reactie in deze thread had ik niet moeten schrijven. Dat neem ik terug. Laat een ieder het zijne ervan denken.

Elke reactie in deze thread had je niet moeten schrijven. Ik heb jou niet eens genoemd in deze thread, dus de enige reden om hier zulke dingen te schrijven en mij te achtervolgen in een anders nuttige thread is dat je met heel wat opgekropte woede zit over een verloren discussie.

Laat het los man. Je hebt talent voor dit soort dingen. Maar gebruik het dan ook. Durf open staan voor dingen, en in plaats van naar ergogenics te surfen gebruik eens de pubmed en doe wat echt onderzoek.

Je doet me veel aan mezelf denken vroeger. Van de tijd dat die profielen en zo dateren. Toen ging ik ook met hand en tand men gelijk verdedigen. Die dagen zijn voorbij. Wetenschap en kennis zijn mijn leven en mijn eigen egotje, of het zich nu heel klein voelt of juist heel opgeblazen, speelt geen rol in de objectieve kennis die ik wil doorgeven.

Ik ben klaar met deze discussie en zal alleen nog reageren op inhoudelijke zaken. De tijd zal leren wie er gelijk heeft.

DAT vind ik nu eens verstandige woorden :)
 
Tsunami zei:
Wat ik niet begrijp is dat de "Kenners" zich nu verlagen tot een welles-nietes spelletje waarbij er kampen gaan ontstaan tussen voor- en tegenstanders. Als je gewoon normaal blijft lezen, dan lijkt het erop dat we als BB-ers toch wel iets opgeschoten zijn na deze discussie. Of het dan allemaal wetenschappelijk is onderbouwd, is dan uiteraard nog maar de vraag. Maar die zal wellicht nooit afdoende onderbouwd worden omdat de onderzoeken naar medicijnen zich nou eenmaal eerder richten op andere aspecten dan; "houdt je hier vocht van vast of niet?".

Daar maak je een goed argument hoor. Dat bedoel ik dus ook. Zomaar eventjes anti-a's nemen omdat je vind dat ze helpen tegen vocht ophouden is onnozel, daar dienen die dingen niet voor. Het enige punt hier zijn estrogene problemen. Die medicijnen zijn niet gemaakt voor het behandelen van bloeddruk problemen of vochtretentie, daar bestaan specifieke producten voor ALS EEN ARTS DIE NOODZAKELIJK VIND. Al de rest is rond de pot draaien. JE MOET NOOIT EEN MIDDEL NEMEN DAT JE NIET NODIG HEBT. Dat is gewoon spelen met je gezondheid.

Dus als ik even zeg waarom ik vind dat die dingen geen voordeel bieden in termen van gains, weerhouden van estrogene problemen etc omdat gewoon niet gebruiken en in situ gebruik van nolvadex makkelijker, beter en goedkoper is, en dan eventjes terugkomen met 'wat dan met bloeddruk en vocht ?' is onzin. Daar gaat het dus niet om.

Dus reageer nou niet direct op een mening of een gedacht als die niet wetenschappelijk is onderbouwd, maar probeer de theorie er achter te begrijpen. Dan liggen de concepten niet eens zo ver van elkaar vandaan als nu af en toe lijkt.

Dat vind ik mooi gezegd :)

En negeer derhalve ook even de opruiende commentaren van de "volgers" (reken ik mezelf ook maar toe) in de discussie en niet in de laatste plaats die van onze welbekende hofnar, want overal waar die verschijnt sleept 'ie een aantal pagina's onzinposts met zich mee. :rolleyes: (kan die inmiddels ook niet veel maar aan doen maar het vertroebeld wel)

Ook goed advies, Er zijn altijd mensen die even schreeuwen 'voor mij was het zo'. Is dan al heel debiel om als argument te gebruiken 'kijk, zie je wel, die zegt het ook'. Ik weet ook wel dat er mensen zijn die voor me in de bres gaan springen, en dat apprecieer ik en vind ik wel leuk, maar ik moet toch heus niet op die posts wijzen en heb ze ook niet nodig om een punt duidelijk te maken.

n ieder geval zijn we de "kenners" veel verschuldigd want de tijd en energie die zij steken in onderzoeken en denken, leveren ons sneller de kilo's op die we zoeken.

Ik houd niet van dat woord, kenners. Ik heb altijd het gevoel met veel mensen waar ik mee discussieer, zeker op CEM, dat ik dan vaak veel meer weet over 1 aspect, maar in een volledig andere discussie dat zij dan weer veel meer weten dan ik. Wat is dan een kenner ?

Het is niet omdat ik hier wat dingen sta te zeggen over onderwerpen waar ik al jaren onderzoek naar voer om wat mensen te helpen, dat me dat noodzakelijk een kenner maakt over alle aspecten van anabolisme hoor. Ook ik leer nog bij en qua anabolisme zijn er nog zoveel onontgonnen gebieden.
 
Ha, die is goed. Je gebruikt een voorbeeld van mij om je eigen discussie te kunnen voortzetten. Dat was niet mijn bedoeling uiteraard.

Met kenners bedoelde ik vooral de mensen die meer weten dan gemiddeld. Jij, Elmo, Testo, Chemical, Navy enzovoorts. Zelfs de hofnar weet meer dan gemiddeld. Dus er zijn er genoeg hier op het board.

Maar goed....we gaan gewoon verder, dus de "kenners" hebben hier dan helaas niet zo veel van geleerd op dit moment.

Carry on gentlemen..........
 
..Zelfs die hofnar....:roflol:

Too much credits for a sunday evening :D

Helaas kan ik je geen 2 keer karma geven, je houdt nog 3 keer tegoed okay?
 
Tsunami zei:
Ha, die is goed. Je gebruikt een voorbeeld van mij om je eigen discussie te kunnen voortzetten. Dat was niet mijn bedoeling uiteraard.....

Nee, vond enkel dat je een paar goede argumenten maakte, meer niet.
 
Tsunami zei:
Ha, die is goed. Je gebruikt een voorbeeld van mij om je eigen discussie te kunnen voortzetten. Dat was niet mijn bedoeling uiteraard.

Met kenners bedoelde ik vooral de mensen die meer weten dan gemiddeld. Jij, Elmo, Testo, Chemical, Navy enzovoorts. Zelfs de hofnar weet meer dan gemiddeld. Dus er zijn er genoeg hier op het board.

Maar goed....we gaan gewoon verder, dus de "kenners" hebben hier dan helaas niet zo veel van geleerd op dit moment.

Carry on gentlemen..........

:bawling: ik ben een leek ;)
 
Hmmm.....was al bang dat er een paar huilies zouden zijn die hun naam graag in dat rijtje gezien zouden zouden hebben :whip: GROW UP!
 
Big Cat zei:
Jou eerste woorden tegen mij waren 'beste kerel', en dan noem je mij hautain ? Doe normaal man, je hele attitude straalt uit dat ik gewoon op je 'ik ben de grote jan hier'-ego heb getrapt.

pffff het begint een beetje vermoeiend te worden! het lijkt hier wel een tweede kamer waarbij politiek schijnbaar belangrijker is dan "het zo gezond en efficient mogelijk gebruiken van Anabolen Steroiden" waar dit forum immers voor gemaakt is.

ik ben heel eerlijk jongens, ik ben gewoonweg niet slim genoeg of ik heb niet voldoende kennis om de materie waar jullie het over hebben te begrijpen. probeer het een beetje simpel te houden ipv dat politiek correcte gelul dat komt me een beetje de keel uit. 99% van de bezoekers komen hier met de doeleinden die ik heb en dat is informatie geven/opdoen over het praktische gebruik van Anabolen Steroiden ondersteunt met wat basistheorie en dan moet je kunnen begrijpen dat 99% dit gelul gewoonweg niet begrijpt.

kan ook scheinheilig me mond houden en net doen of ik alles begrijp maar ik ben nou eenmaal een rasechte amsterdammer dus zeg gewoon wat ik denk ook al is dat ten nadele van mezelf. vind het leuk hoor dat het niveau wat hoger is dan: ik train 2 weken en ik ga met dbol beginnen, maar dit is gewoonweg voor de gemiddelde hobbybuilder niet te begrijpen en daarom dus zinloos, mits het in gewone mensentaal geschreven wordt
 
Daar ben ik het niet mee eens.

Ik ben nu allang blij dat het niveau ineens zoveel hoger ligt in een paar discussies. Ik begrijp zelf de helft niet eens, maar dat boeit niet, ik lees het gewoon nog een keer en probeer anders ergens op het internet dan verduidelijking te vinden.

Als je er niets van op wilt steken hou je je gewoon buiten die discussies? Dat lijkt me een veel betere optie dan verlangen dat mensen verplicht eea in Jip en Janneke taal neer moeten zetten om anderen tegemoet te komen. True, dat kan wel een klein beetje verlangd worden in sommige gevallen, maar door de bank genomen zullen 'hogere' discussies gewoon lastiger te bevatten en te lezen zijn.

Deze discussies zijn dus absoluut niet zinloos zoals zojuist gesteld. Het is jammer dat er zo over gedacht wordt. Het is ook jammer dat er op deze manier geen gezonde voedingsbodem voor deze discussies is op DBB waardoor deze threads binnen no time verdwijnen en men weer op de dagelijkse dboll only threads over gaat.

Jammer dat deze sectie daarin tekort schiet. De weinigen die dit wel leuk een leerzaam vinden zullen dus weer uit moeten wijken naar buitenlandse boards.

To bad...
 
Voor ieder wat wils, niemand is verplicht een thread te lezen over 'ik ben 14 en wil aan de anaboluh!!' net zo goed als niemand verplicht is een thread te lezen die dieper ingaat op de materie aangaande AAS en andere middelen die in deze sectie worden behandeld.
 
MrJ zei:
Daar ben ik het niet mee eens.

Ik ben nu allang blij dat het niveau ineens zoveel hoger ligt in een paar discussies. Ik begrijp zelf de helft niet eens, maar dat boeit niet, ik lees het gewoon nog een keer en probeer anders ergens op het internet dan verduidelijking te vinden.

Als je er niets van op wilt steken hou je je gewoon buiten die discussies? Dat lijkt me een veel betere optie dan verlangen dat mensen verplicht eea in Jip en Janneke taal neer moeten zetten om anderen tegemoet te komen. True, dat kan wel een klein beetje verlangd worden in sommige gevallen, maar door de bank genomen zullen 'hogere' discussies gewoon lastiger te bevatten en te lezen zijn.

Deze discussies zijn dus absoluut niet zinloos zoals zojuist gesteld. Het is jammer dat er zo over gedacht wordt. Het is ook jammer dat er op deze manier geen gezonde voedingsbodem voor deze discussies is op DBB waardoor deze threads binnen no time verdwijnen en men weer op de dagelijkse dboll only threads over gaat.

Jammer dat deze sectie daarin tekort schiet. De weinigen die dit wel leuk een leerzaam vinden zullen dus weer uit moeten wijken naar buitenlandse boards.

To bad...

tuurlijk, ik ben het zeker met je eens dat het niveau omhoog kan vergeleken met threads als ik ben 16 jaar, train een week en ik wil een dbol only kuur starten. helemaal mee eens. MAAR de wijze hoe de tekst geschreven is, dat is wat me tegen de borst stuit. heb zelf ook gestudeerd hoor ooit, maar ook in mijn studie werd er nog getracht het e.e.a. in begrijpelijke taal uit te drukken. ik vind het erg interessante materie hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik vind het gewoon jammer dat de theorie gebruikt wordt om zodoende elkaars ego onderuit te halen.

ik blijf erbij 99% de taal waarin het geschreven is niet begrijpt en dat het 99% het wel zou begrijpen als het in normale mensentaal geschreven wordt. heeft niks met de inhoud te maken, want dat vind ik juist top ;)
 
Big Cat zei:
Ik wil niet dat mensen klakkeloos aanvaarden wat ik zeg. Versta je het niet dan vraag je uitleg, en aub, als je iets maar raar vind klinken of niet logisch, verifieer het dan even zelf. Niets van wat ik zeg hoor je zo maar aan te nemen. ik weet voor mezelf dat het correct is, maar dat zegt elke idioot met een opinie ook :) Dus als het onwaarschijnlijk lijkt, bevestig het dan even. Hoe doe je dat dan ?

Wel ik ga ook niet liegen. Dat vergt wat moeite en interesse om jezelf wat wetenschappelijk te scholen. het helpt zeker als je vaak wat in medische en wetenschappelijke boeken en journal snuistert, maar dat is niet strikt noodzakelijk om 90% van die dingen te snappen, te vinden en te staven. Wat heb je dan wel nodig ? Dit :

1.Een medisch zakwoordenboek
2.Pubmed (http://www.pubmed.com)
3.De dichtsbijzijnde biomedische bibliotheek, vaak dichtsbijzijnde universiteit.

M.a.w. verwacht jij dat als iemand jou post niet snapt deze persoon op zoek gaat naar een universitaire biomedische bibliotheek (waar ze waarschijnlijk niet eens toegang krijgen/hebben) voordat ze op jou post kunnen reageren als ze het niet snappen? haha :p
 
EricR zei:
Voor ieder wat wils, niemand is verplicht een thread te lezen over 'ik ben 14 en wil aan de anaboluh!!' net zo goed als niemand verplicht is een thread te lezen die dieper ingaat op de materie aangaande AAS en andere middelen die in deze sectie worden behandeld.

Het gaat er niet om dat mensen zich verplicht voelen om threads te lezen Eric, het gaat erom dat ze willen lezsen en willen begrijpen alleen dat het boven hun niveau uitsteekt. Je stelt je kwetsbaar op als je dat toegeeft en wat doet de auteur en z'n aanhang? Die veroordelen je vervolgens!
Ik wil best e.e.a. in begrijpelijke taal omzetten maar medewerking hoef ik niet te verwachten!
Daarnaast als Bigcat ervoor kiest om zijn bevindingen te melden op een gemiddeld board als DBB, dan dient ie z'n taal te wijzigen in begijpelijke taal voor de gemiddelde ijzervreter, Dat doe je ook als je als hoogleraar een middelbare school bezoekt en een lezing over je werk houdt. Je houdt rekening met een ander publiek. Dat wordt hier niet gedaan. Het publiek vraagt om duidelijkere taal en wordt bestraft in eigen huis!

BigCat geeft zelf al aan wat er nodig is om zijn threads te begrijpen:

1.Een medisch zakwoordenboek
2.Pubmed (http://www.pubmed.com)
3.De dichtsbijzijnde biomedische bibliotheek, vaak dichtsbijzijnde universiteit.

Ik denk dat als we héél eerlijk tegen elkaar zijn, even zonder gezeur enzo, dat we héél goed weten dat dat een utopie is om te verlangen van de members.
 
Waarom werkt het dan wel op andere fora? Of moeten we zoals op andere fora een sectie maken voor de discussies die op een niveau hoger worden gevoerd?

Er zijn genoeg leden die wel geinteresseerd zijn in discussies die diep op de materie ingaan, dat is echt niet alleen gebonden aan deze sectie. In 'voeding en dieeten','training en oefeningen' etc vinden bij tijd en wijle ook discussies plaats die verder gaan dan wat jij verstaat als normale taal. Eerlijk gezegd, ik ga ook niet iedere keer mijn taalgebruik een niveau lager brengen omdat misschien sommige leden het anders niet zouden begrijpen.

Een gemiddeld pubmed onderzoek is geschreven in onbegrijpbare taal voor de leek, maar als je de moeite er voor neemt is er genoeg informatie vandaan te halen die relevant is. Ik ben van mening dat de actie eerder ligt bij degene die bepaalde info niet begrijpt dan bij degene die de info plaatst. Je horizon verbreden en je inlezen vind ik een vereiste om een goed oordeel te kunnen geven over bepaalde materie.
 
EricR zei:
Eerlijk gezegd, ik ga ook niet iedere keer mijn taalgebruik een niveau lager brengen omdat misschien sommige leden het anders niet zouden begrijpen.

het is niet allemaal zo zwart wit zoals je zegt. er is niet alleen:
- een breezertaal
- academische taal

er is ook nog zoiets als een middenweg.... en ik heb jou nog nooit zien post als een academici, maar gewoon in begrijpelijke taal dus dat argument vind ik onzin. een beetje moeite doen mag zeker, absoluut, maar het moet wel leuk blijven. ik heb echt geen zin om een woordenboek erbij te pakken om zo een lap tekst voor mezelf te zitten vertalen en dat geld voor absoluut het merendeel hier op het forum.
 
Volledig academisch zal ik inderdaad niet posten, dat is ook mijn niveau niet. Maar bepaalde termologie kan al academisch aandoen, ben het daarin wel met anderen eens dat misschien die termologie nog eens toegelicht kan worden in begrijpbare taal. Maar dat maakt dan meestal het betoog of een antwoord al minder leesbaar omdat je ook nog overal zijsprongen moet maken om zaken toe te lichten.
 
Waarom ben ik dan wel in staat om begrijpelijke taal neer te zetten?

IK post niet op academisch niveau maar toch was er vaak vraqag naar wat meer uitleg over wat ik neerzette en dan was ik nooit te beroerd om nog een 'stapje eenvoudiger' te gaan en de zaken nogeens iets meer uit te spannen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven