MuscleMeat

Wetenschappelijk onderzoek

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
StillStrong zei:
:roflol: mooie foto heb ik nog gevonden van je trouwens :D
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

zeer coole foto dude :D :D :D nu weet men tenminste hoe ik eruit zie!
dus mocht iemand me eens tegen komen ergens spreek me gerust aan.

p.s. studentje liever niet :p :p
 
pipo zei:
**** toch eens op met die onduidelijke pennelikker theorie en ga gewoon eens de gym in en train met zware gewichten.
als er dan eens wat te posten is doe het dan in een taal en sT die velen begrijpen!
kan inderdaad wel flink en studentiekoos overkomen, maar het doet velen geen drol!

Pff, als het je niet interesseert lees je het toch gewoon niet. De een vindt het nou eenmaal leuker en interessanter om wat dieper in de materie in te gaan dan de ander. En als je dan alles wat je opschrijft uit moet gaan spellen voor de noob's wordt dat een beet je een arbeidsintensief gebeuren.

Als jij iets schrijft zullen er ook mensen zijn die dingen niet begrijpen maar als je zeker wil weten dat iedereen je begrijpt zou een post er alsvolgt uit gaan zien:

Ik was vandaag in de sportschool (ruimte waar mensen bijeen komen om oefeningen met gewichten te doen teneinde spiergroei te bewerkstelliggen), maar toen ik een dumbbell (metalen staaf met aan beide uiteinden metalen schijven die in verschillende zwaartes in de sportschool worden aangetroffen) oppakte, bleek die al door een ecto (persoon met minder aanleg voor spiergroei wat zich vaak uit door een magere, pezige lichaamsbouw) in gebruik te zijn. Hij vertelde me dat hij nog een setje (serie bewegingen die met de dumbbell wordt uitgevoerd) wilde doen.

Kijk, voor jou zijn al die aanvullingen niet nodig, maar voor sommige mensen wel. Daarom ga jij toch niet je tijd verdoen?
 
Zelda zei:
Pff, als het je niet interesseert lees je het toch gewoon niet. De een vindt het nou eenmaal leuker en interessanter om wat dieper in de materie in te gaan dan de ander. En als je dan alles wat je opschrijft uit moet gaan spellen voor de noob's wordt dat een beet je een arbeidsintensief gebeuren.

Als jij iets schrijft zullen er ook mensen zijn die dingen niet begrijpen maar als je zeker wil weten dat iedereen je begrijpt zou een post er alsvolgt uit gaan zien:

Ik was vandaag in de sportschool (ruimte waar mensen bijeen komen om oefeningen met gewichten te doen teneinde spiergroei te bewerkstelliggen), maar toen ik een dumbbell (metalen staaf met aan beide uiteinden metalen schijven die in verschillende zwaartes in de sportschool worden aangetroffen) oppakte, bleek die al door een ecto (persoon met minder aanleg voor spiergroei wat zich vaak uit door een magere, pezige lichaamsbouw) in gebruik te zijn. Hij vertelde me dat hij nog een setje (serie bewegingen die met de dumbbell wordt uitgevoerd) wilde doen.

Kijk, voor jou zijn al die aanvullingen niet nodig, maar voor sommige mensen wel. Daarom ga jij toch niet je tijd verdoen?

Mij hoor je iig niet klagen, mooie kans om bij te leren aangezien ik me er zelf niet zo heel erg in verdiept heb nog :)
 
Big Cat zei:
Bij androgenen zijn daar drie belangrijke targetgenen voor, dus niet elke AAS veroorzaakt een andere reactie. In feite veroorzaken ze maar 1 reactie op 3 manieren. Dat is gestaafd met een luciferase studie. Fenotypisch doen ze maar EEN ding. Als je het dan per se genotypisch wil bekijken (al snap ik niet waarom) dan kun je ze in 3 groepen in delen. Als je per se letterlijk wil gaan doen en niet figuratief dan vind ik dit een grove verspreking.

Tevens is er slecht 1 soort AR, er zijn tot op heden twee soorten ER, en nog eens onder te verdelen in genre en localisatie. Dat laat heel wat selectie toe zonder daarvoor te moeten veronderstellen dat er een alternatieve transcriptie is. Er is tot op heden niets die dat ook maar doet vermoeden

OMFG

Ik denk dat zelf met een tweedehands medisch zakwoordenboek een leek zoals ik hier niet echt wegwijs uit wordt :D

Laten we in de toekomst pogen om de teksten in ieder geval op een voor de doorsnee boarder begrijpelijk nivo te houden zonder dat het Jip en Janneke wordt. Dan gaan we er namelijk met z'n allen op vooruit.....
 
Dat is gestaafd met een luciferase studie. Fenotypisch doen ze maar EEN ding. Als je het dan per se genotypisch wil bekijken (al snap ik niet waarom) dan kun je ze in 3 groepen in delen. Als je per se letterlijk wil gaan doen en niet figuratief dan vind ik dit een grove verspreking.

En dan nóg ervan uitgaan dat men dat hier kan volgen....kom op zeg, wees es eerlijk mensen, dit is geen Dutchbodybuilding-manier van uitleggen, dit is duidelijk een theoretisch wetenschappelijk verhaal dat niemand hier mij zo even uitlegt buiten de auteur om!

Vroeger had je in de klas 2 soorten leerlingen zodra er een docent was die onbegrijpelijke lessen gaf:

1. Fakers: De groep met leerlingen die deed alsof ze het allemaal snapten en vrolijk meelachten met de docent

2. De vraagtekens: De kleinere groep leerlingen die oprecht uitkwam voor het feit dat ze nergens wat van snapten.

Wat gebeurde er? Groep 2 vroeg aan groep 1 om uitleg maar groep 1 snapte er zelf niks van dus werd kwaad op groep 2 dat ze lastig waren en dat ze het zelf maar moesten uitzoeken, dat deden zij toch ook?

En de docent...De docent snapte de consternatie niet want de meerderheid snapte het toch?
 
Wat klaag je man! Als je je vinger opsteekt mag je hem vragen wat er wordt bedoelt? Lief gebaar :p


DBC01 zei:
En dan nóg ervan uitgaan dat men dat hier kan volgen....kom op zeg, wees es eerlijk mensen, dit is geen Dutchbodybuilding-manier van uitleggen, dit is duidelijk een theoretisch wetenschappelijk verhaal dat niemand hier mij zo even uitlegt buiten de auteur om!

Vroeger had je in de klas 2 soorten leerlingen zodra er een docent was die onbegrijpelijke lessen gaf:

1. Fakers: De groep met leerlingen die deed alsof ze het allemaal snapten en vrolijk meelachten met de docent

2. De vraagtekens: De kleinere groep leerlingen die oprecht uitkwam voor het feit dat ze nergens wat van snapten.

Wat gebeurde er? Groep 2 vroeg aan groep 1 om uitleg maar groep 1 snapte er zelf niks van dus werd kwaad op groep 2 dat ze lastig waren en dat ze het zelf maar moesten uitzoeken, dat deden zij toch ook?

En de docent...De docent snapte de consternatie niet want de meerderheid snapte het toch?
 
Lijkt wel of de 'gevestigde' orde de terugkeer van Bigcat zien als een bedreiging. Wees blij dat er op dit board vele invalshoeken mogelijk zijn of moet alles maar 1 grote voor iedereen begrijpbare eenheidsworst worden? Kan wel merken dat de meesten hier amper in andere secties komen, we hebben ook nog een 'Wetenschap en onderzoek' sectie. De gebezigde taal in die onderzoeken is misschien nog wel geavanceerder dan wat Big Cat plaatst. Maar die sectie en zeker bepaalde threads zijn zeer druk bezocht.
 
ik probeer ook de hoogwaardige discussie(s) tussen BC en Elmo ook te volgen, en ik heb totaal geen moeite met een beetje(!) moeilijke taal. Ik ben wel lang bezig om alles uit te zoeken want elke zin moet ik ontleden, maar zo leer ik ook nog wat.

Maar.....ik kreeg het idee dat het er in de laatste discussie ging over "wie weet er meer, en wie kan wijzer en interessanter praten". Kortom; haantjesgedrag.

Maak het alsjeblieft begrijpelijk voor de niet geleerden, want what the **** hebben wij aan die diepgaande vaktaal Peter?

Zonde dat die discussie een beetje uit de hand liep, want dit is een educatief forum, en mensen zoals Elmo en Peter zijn heel waardevol.
Ik erger me namelijk aan een groot deel van de posters die denken dat ze alles weten omdat ze al 30 kuurtjes achter de rug hebben, en dan gewoon de wetenschap gaan tegenspreken. (no hard feelings verder)

just my 2 cents
 
Hmmm hoewel wetenschappelijke taal mij niet echt vreemd is, moet ik bekennen dat ik ook af en toe moeite heb BC te volgen. De medische termen zijn soms echt killing er in. Deze taal is alleen wel geschikt als je dingen kort en bondig wilt uitleggen. Maar dan moet je nog maar even denken aan de principes voor communicatie ....zender > ruis > ontvanger enzo. Verder niets dan positiefs over de mensen die meer weten en de tijd nemen om het klootjesvolk in te lichten.

Oh, en als er mensen zijn die het helemaal in Jip en Janneke taal willen hebben, bedenk dan maar even wat er voor nodig is om deze toch al lange teksten om te zetten naar Men's Health niveau. Kost gewoon te veel tijd. Dus leer zelf maar wat bij.

Oh, en nu ik toch aan het afgeven ben....
In tegenstelling tot sommigen kan ik me namelijk echt ergeren aan de taalfouten en het taalmisbruik van sommigen. De Belgen onder ons geven vaak echt een verrijking, maar de BreEzAh teksten zijn echt heel sneu. Of die 2 cents die te pas en te onpas langskomen. Nee dan de "teksten" van zgn. rappers......ik krijg spontaan last van plaatsvervangende schaamte........ik ga wel effe verder in het gare hanenhok want ik raak nu echt los en off topic
 
EricR zei:
Lijkt wel of de 'gevestigde' orde de terugkeer van Bigcat zien als een bedreiging.

Wat een complete onzin! :D

Ik zou het liefst actief mee willen draaien in zo'n discussie, dingen aandragen, van andere kanten benaderen, vragen-vragen-vragen en leren maar soms lijkt het wel een 'kijk mij nou onverstaanbaar zijn voor de ijzervreter'-discussie.

Er is niks heerlijkers dan iemand het hemd van het lijf te kunnen vragen.
Neem mijn interesse voor bijvoorbeeld HGH en dergelijke. Voordat ik daaraan zou beginnen zou ik mensen rondom lam vragen wat ze hebben beleefd, waar op te letten en wat de meest gemaakte fouten zijn. Ik wil weten wat me te wachten staat, maar een zwaar verhaal vol academische taal zoals hierboven ergens aangegeven is nou niet direct wat iemand aantrekt. Veel mensen willen het kunnen visualiseren, omzetten naar hun eigen situatie, zodat ze wat met de informatie kunnen.
 
Lees 'Het is niet iets wat jou aantrekt', DBC01. Klaarblijkelijk zijn er ook anderen die er zo over denken maar er zijn dus ook leden die het wel aantrekt. Niet iedereen hier gaat af op gebruikerservaringen.
 
Krrrristus, ik zeg toch ook niet dat het alleen en alleen en alleen maar gebruikerservaringen zijn van mij? Mijn god zeg, over stickertjes opplakken gesproken:

DBC= voor gebruikerservaringen punt.'

Wie had het ook alweer over je zwart/witte opstelling?
 
Wedstrijdje vliegen afvangen doe ik niet aan mee, maar ik geef alleen dat niet iedereen afgaat op gebruikerservaringen. Ongeacht de persoon. Verder zie ik weinig zwart/wits in mijn opmerkingen, denk dat ik eerder het voordeel heb dat ik wel nuanceringen kan leggen.
 
pipo zei:
**** toch eens op met die onduidelijke pennelikker theorie en ga gewoon eens de gym in en train met zware gewichten.
als er dan eens wat te posten is doe het dan in een taal en sT die velen begrijpen!
kan inderdaad wel flink en studentiekoos overkomen, maar het doet velen geen drol!

Kom jij eens bij mij trainen en we zullen zien hoe lang je het uithoud. Jij kent de eerste snars van trainen waarschijnlijk nog niet, en je assumpties dat omdat ik toevallig een 50-tal IQ punten meer heb dan jij, dat ik niet zou weten hoe ik een gewichtje moet optillen zijn licht debiel op zen braafst gezegd.

Gelieve je minder dan smakelijke, ordinaire commentaren te houden voor de neanderthalers die je geworpen hebben ...
 
Laatst bewerkt:
Elmo zei:
OMFG

Ik denk dat zelf met een tweedehands medisch zakwoordenboek een leek zoals ik hier niet echt wegwijs uit wordt :D

Laten we in de toekomst pogen om de teksten in ieder geval op een voor de doorsnee boarder begrijpelijk nivo te houden zonder dat het Jip en Janneke wordt. Dan gaan we er namelijk met z'n allen op vooruit.....

Als je wil dat ik dit verklaar dan doe ik dat met veel liefde hoor :)
 
DBC01 zei:
En dan nóg ervan uitgaan dat men dat hier kan volgen....kom op zeg, wees es eerlijk mensen, dit is geen Dutchbodybuilding-manier van uitleggen, dit is duidelijk een theoretisch wetenschappelijk verhaal dat niemand hier mij zo even uitlegt buiten de auteur om!

Die commentaren waren louter naar elmo gericht met betrekking tot zijn statement. Als hij daarop antwoord met de gevraagd studie, dan is alles van de baan, want ofwel klopt het, ofwel klopt het niet. Dus zou zinloos zijn om het uit te leggen in de context van de discussie.

Als het je echter wel interesseert wil ik dit wel toelichten voor je.

Genotypisch : Wat er plaats vind op het niveau van de transcriptie van de genen, zijnde welke genen gestimuleerd worden om welke eiwitten af te schrijven.

Fenotypisch : Wat uiterlijk zichtbaar is

Luciferase : -stof bij vuurvliegjes, die vaak gekoppeld wordt aan promoter en initiatie-regionen van genen, dat zijn de regionen in het DNA waar een gen herkend wordt en het afschrijven begint, om te bepalen of een gen daadwerkelijk afgeschreven wordt. Als het gen afgschreven wordt wordt er luciferase geproduceerd, wat dan oplicht en gedetecteerd kan worden.

Targetgenen : de genen die typisch gezien worden afgeschreven na stimulatie van een bepaalde receptor door een bepaald product.

Vroeger had je in de klas 2 soorten leerlingen zodra er een docent was die onbegrijpelijke lessen gaf:

1. Fakers: De groep met leerlingen die deed alsof ze het allemaal snapten en vrolijk meelachten met de docent

2. De vraagtekens: De kleinere groep leerlingen die oprecht uitkwam voor het feit dat ze nergens wat van snapten.

Wat gebeurde er? Groep 2 vroeg aan groep 1 om uitleg maar groep 1 snapte er zelf niks van dus werd kwaad op groep 2 dat ze lastig waren en dat ze het zelf maar moesten uitzoeken, dat deden zij toch ook?

En de docent...De docent snapte de consternatie niet want de meerderheid snapte het toch?

Een goede docent geeft uitleg aan elke leerling die iets niet snapt ;)
 
EricR zei:
Lijkt wel of de 'gevestigde' orde de terugkeer van Bigcat zien als een bedreiging. Wees blij dat er op dit board vele invalshoeken mogelijk zijn of moet alles maar 1 grote voor iedereen begrijpbare eenheidsworst worden? Kan wel merken dat de meesten hier amper in andere secties komen, we hebben ook nog een 'Wetenschap en onderzoek' sectie. De gebezigde taal in die onderzoeken is misschien nog wel geavanceerder dan wat Big Cat plaatst. Maar die sectie en zeker bepaalde threads zijn zeer druk bezocht.

De gevestigde orde voelt zich altijd bedreigd als iemand die er eens evenveel of meer van kent toevallig eens iets anders komt vertellen dan wat zei als heilig verkondigen.

Toevallig zijn de argumenten dan toevallig diezelfde die best op hen toepasbaar zijn. Iets als in de aard van 'volg toch niet blindelings wat die kerel zegt' terwijl ze eigenlijk al maandenlang niet anders verwachten bij wat zij zeggen.

Maar ik doe dit al 7 jaar, en al 7 jaar voelen die mensen zich bedreigd. Ach ja, ooit ontdekken ze een leven waar ze zich niet moeten optrekken aan het feit dat een handvol mensen op een internet board ze de grote jan vinden. Ik vind dit leuk. IK doe dit graag, ik praat graag over interessant onderzoek, ik help graag mensen, en sla me niet dood, maar af en toe vind ik zelfs de hele opschudding, commotie en onenigheid leuk. Maar nadat ik hier antwoord, ben ik weer bij men eigen onderzoeken, en daar ligt mijn leven.
 
Loo zei:
Maar.....ik kreeg het idee dat het er in de laatste discussie ging over "wie weet er meer, en wie kan wijzer en interessanter praten". Kortom; haantjesgedrag.

Ik kan niet spreken voor de anderen, maar voor mezelf doe ik dat vaak in het begin van een discussie om af te tasten wat de ander precies weet en daarmee vaak ook waar de fouten in zen argumentering zitten.

Maak het alsjeblieft begrijpelijk voor de niet geleerden, want what the **** hebben wij aan die diepgaande vaktaal Peter?

Ze te leren zodat je de volgende discussie wel direct verstaat en zo veel sneller veel meer bijleert :)

En is het dat niet, vraag dan gewoon wat je niet snapt hoor. Die taal laat me enkel toe op een correcte en snelle manier het volledige relaas te doen. Als je bepaalde stukken niet snapt, aub, vraag het maar. Ik heb er niks aan iets te posten wat niemand snapt. Maar als niemand om uitleg vraagt, dan kan ik ze ook niet geven.
 
De gevestigde orde voelt zich altijd bedreigd als iemand die er eens evenveel of meer van kent toevallig eens iets anders komt vertellen dan wat zei als heilig verkondigen.

Ik voel me al járen bedreigd op dit forum, oh zo bedreigd. Ben vorig jaar nog bedreigd met '100 kickboxers voor de deur'. Dat waren leuke tijden :D

Maar zou het niet prettig compleet zijn voor iemand om gebruikerservaringen te kunnen combineren met nieuwe theorie? Maar neen, de gebruikers worden afgeschilderd als Neanderthalers terwijl de theoretici in de Ivoren Torentjes blijven dampen.

Gemiste kans.
 
DBC01 zei:
Ik voel me al járen bedreigd op dit forum, oh zo bedreigd. Ben vorig jaar nog bedreigd met '100 kickboxers voor de deur'. Dat waren leuke tijden :D

:roflol: hahahahahaha....

idd dat weet ik nog ..... wat een slape zak was dat zeg...

Maar ja.. jij hebt net je Mega Grow gedronken dus die 100 kan je makkelijk hebben ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven