XXL Nutrition

Wheightgainer en negatieve effecten

Stefke100

Novice
Waardering
0
Lengte
1m91
Massa
75kg
Vetpercentage
11%
ik beschik over 2 weightgainers:
- Mass perfection
- Mammoth

Welke van de 2 zouden jullie mij aanraden?

Mammoth bestaat uit goedkope suikers etc.
Mass perfection heeft juist weinig kcal. Dat ter zijde...

Wat zijn de negatieve gevolgen van wheightgainers?
- Hartaanvallen?
- Hartproblemen?
- Nier of lever problemen?

Graag wil ik hier meer over weten (want ik heb ze al gekocht en informeer achteraf erover)

Laatst bewerkt:
Serieus?
Wat zijn weight kcal

Ik hoop dat je dyslexie hebt, anders heb ik slecht nieuws voor je.

Dat terzijde zul je geen hartaanvallen, nier- of leverproblemen krijgen van weightgainers. Het ergste wat zou kunnen gebeuren is diabetes type 2, maar dan moet je 1. aanleg hebben en 2. echt weightgainers pakken met ENORM veel suikers en 3. daar ENORM veel van nemen. Valt dus allemaal wel mee.

• Topic Starter Topic Starter

Excusss voor het foutje het moest zijn *weinig kcal

---------- Toegevoegd om 23:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:16 ----------

Ik hoop dat je dyslexie hebt, anders heb ik slecht nieuws voor je.

Dat terzijde zul je geen hartaanvallen, nier- of leverproblemen krijgen van weightgainers. Het ergste wat zou kunnen gebeuren is diabetes type 2, maar dan moet je 1. aanleg hebben en 2. echt weightgainers pakken met ENORM veel suikers en 3. daar ENORM veel van nemen. Valt dus allemaal wel mee.

als je 2 mammoth shakes perdag neemt van ieder 4 scheppen? Dit is namelijk behoorlijk veel

Hoe ziet de rest van je voeding per dag eruit?

Excusss voor het foutje het moest zijn *weinig kcal

---------- Toegevoegd om 23:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:16 ----------

als je 2 mammoth shakes perdag neemt van ieder 4 scheppen? Dit is namelijk behoorlijk veel
Mammoth mog tog niet meer verkocht worden ?

:)

Laatst bewerkt:
Topic aangepast, excuses voor de typfouten, k*t iphones ook altijd:p

---------- Toegevoegd om 00:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:07 ----------

Mammoth mog tog niet meer verkocht worden ?

Het is gewoon verkrijgbaar bij body&fit, waarom zou het niet verkocht mogen worden?:p

---------- Toegevoegd om 00:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:09 ----------

Hoe ziet de rest van je voeding per dag eruit?

ik heb geen speciaal
Voedingschema ik eet me gewoon lam, boterhamme. Pindakaas etc. Maar me topic gaat over de innamen van wheightgainers , zoals bv 2 shakes mammoth van ieder 4 scheppen zoals aanbevolen of dat schadelijk is voor je lichaam etc

Het is niet schadelijk. En als je niet kan aankomen, dan eet je gewoon te weinig.

---------- Toegevoegd om 00:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:07 ----------

Het is gewoon verkrijgbaar bij body&fit, waarom zou het niet verkocht mogen worden?:p

---------- Toegevoegd om 00:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:09 ----------

ik heb geen speciaal
Voedingschema ik eet me gewoon lam, boterhamme. Pindakaas etc. Maar me topic gaat over de innamen van wheightgainers , zoals bv 2 shakes mammoth van ieder 4 scheppen zoals aanbevolen of dat schadelijk is voor je lichaam etc
Een man is een winkel die dat verkocht zij dat tegen mij

Hoe kom je aan info dat mammoth verboden is geweest?
Het is gewoon geen goeie gainer volgens mij, 150g carbs waarvan 80 suiker en de rest vast wel maltodextrin.
Ik ga dan liever voor Oats & Whey.

ik heb geen speciaal

Nou mijn vraag is wel relevant, omdat de ene gainer veel kcal bevat als de andere. Aangezien je niet weet hoeveel je per dag binnen krijgt, is het wel handig om dat eens een weekje nauwkeurig bij te houden. Wat je daarnaast ook kan doen, is zelf uitrekenen hoeveel je op een dag nodig hebt aan kcal zodat je alvast een indicatie hebt.

Mammoth zou ik alleen gebruiken als je normaal gesproken voldoende uit voeding haalt, maar een keer een dag hebt dat je noodgedwongen een maaltijd moet overslaan. Het is dus meer een meal replacement, maar met simpele carbs. Ik zou dat zelf beperken tot hooguit 2 doseringen per week. Dag in dag uit leven op simpele carbs lijkt me niet geweldig voor je lichaam. Complexe carbs hebben gewoon veel meer voordelen, vult beter, zitten vezels in en ook micro's, en uiteindelijk ook iets beter voor je bloedsuikerniveau. Iedereen die leeft op een weightgainer (ook al heeft deze 1200-1500 kcal) spoort niet.

Mass Perfection zijn complexe carbs, dus daar heeft je lichaam veel meer aan op termijn. Daarom zitten daar ook minder kcal in (236 kcal uit mijn hoofd). Dat is dus gewoon een toevoeging aan een goed voedingsschema als tussendoortje.

Sinds kort hebben ze ook de Perfect Muscle shake. Dat is whey + gemalen zilvervliesrijst. Ook weer veel beter voor je dan Mammoth. 234 kcal per 2 scoops, dus ook gewoon als tussendoortje, al vult het wel beter dankzij de cassein erin. Je kan ook 4 scoops nemen ineens met 600ml water ongeveer, dan zit je op 468 kcal. 468 kcal is toch wel een redelijke 'maaltijd'.

Wat inderdaad ook kan doen voortaan, is gewoon whey + oats of whey + Pure Rice Powder en dat zelf mengen. Dan heb je wat meer controle over de inhoud van je shake, en zit je zo op 500-600 kcal per 'gain' shake.

Laatst bewerkt:
En je kan maaltijd vervangers ook gemakkelijk aanvullen met een 30 ml MCT oil. Dat proef je niet en is wel 250 kcal er boven op.

Ik doe dat met Complex Carb Gainer van xxl nutrition. Een top ontbijt ;)

En de mutant mass???

Een lege portemonnee (neem aan dat je je eigen supplementen betaald).

Laatst bewerkt:
Weightgainers grote onzin.

Pak havermout, whey, olijfolie klaar.

Positieve effecten : je kweekt er gewicht mee
negatieve effecten : je kweekt er gewicht mee

Hoe negatief of positief je ervaring is hangt vooral af van hoe clean je eat en hoe goed je traint.

Terug
Naar boven