AndroidHealthClinic

Whey Eiwitshakes voor sneller herstel van spierpijn?

J03llV

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
80kg
Vetpercentage
14%
Hallo,

Ik heb de laatste tijd last van spierpijn na de training, dit is een goed teken maar kan er soms wel 2-3 dagen last van hebben. Is het verstandig om nu Whey Shakes te nemen omdat die zorgen voor spierherstel? Of is dit simpelweg een mythe?

Alvast bedankt

JV

als je voedingsschema shit is, dan zullen supplementen weinig toegevoegde waarde hebben. zorg eerst dat dat goed is. in principe zal whey je herstel bevorderen (het wordt snel opgenomen), maar alleen als je ook voldoende eiwitten en overige macro- en micronutrienten binnenkrijgt.

Hallo,

Ik heb de laatste tijd last van spierpijn na de training, dit is een goed teken maar kan er soms wel 2-3 dagen last van hebben. Is het verstandig om nu Whey Shakes te nemen omdat die zorgen voor spierherstel? Of is dit simpelweg een mythe?

Alvast bedankt

JV

whey bevordert je herstel, maar neemt niet je spierpijn weg.

als de rest van je eetschema zoals hierboven vermeldt shit is dan zullen whey shakes en andere supplementen weinig doen.

als je voedingsschema shit is, dan zullen supplementen weinig toegevoegde waarde hebben. zorg eerst dat dat goed is. in principe zal whey je herstel bevorderen (het wordt snel opgenomen), maar alleen als je ook voldoende eiwitten en overige macro- en micronutrienten binnenkrijgt.

whey bevordert je herstel, maar neemt niet je spierpijn weg.

als de rest van je eetschema zoals hierboven vermeldt shit is dan zullen whey shakes en andere supplementen weinig doen.

Denk dat whey in een shit voedingsschema juist meer uithaalt..
een goed volledig schema heeft geen whey nodig

Helemaal mee eens :) Whey kan wel helpen maar dat is dan door de amino's. Deze bevorderen je herstel en daardoor zal je spierpijn ook minder worden.

De biologische waarde van whey eiwitten ligt veel hoger dan de eiwitten uit vlees of vis.
Dus het lijkt mij verstandig gevarieerd te eten en uit verschillende bronnen eiwitten te halen.
Daarbij een whey eiwit shake niet weglaten!

Op sommige dagen drink ik 3 of 4 shakes. Lekker goeikoop =D

• Topic Starter Topic Starter
Ik neem op een dag best redelijk veel eiwitten op, denk ik..

Ontbijt, 2 boterhammen met pindakaas, of Kipfilet met sambal
Lunch, hetzelfde. ( Of of ) soms 4 sneetjes.
Avondeten: Meestal rijst, met kip of ander vlees. Karbonade, schnitzel etc..

Tussendoor: Ik weet niet echt wat ik tussendoor zou moeten kanen!? Ik moet wel gaan bulken, want wil meer spiermassa maar dat werkt nu niet echt :)

Drinken: Veel melk, pak per dag ofzo en veel water. Soms gaat er ook een frisdrankje in

s'ochtends na een lange nachtrust en na het trainen?

of krijg ik nu een lading IF over me heen?

Ik neem op een dag best redelijk veel eiwitten op, denk ik..

Ontbijt, 2 boterhammen met pindakaas, of Kipfilet met sambal
Lunch, hetzelfde. ( Of of ) soms 4 sneetjes.
Avondeten: Meestal rijst, met kip of ander vlees. Karbonade, schnitzel etc..

Tussendoor: Ik weet niet echt wat ik tussendoor zou moeten kanen!? Ik moet wel gaan bulken, want wil meer spiermassa maar dat werkt nu niet echt :)

Drinken: Veel melk, pak per dag ofzo en veel water. Soms gaat er ook een frisdrankje in

je eet te weinig, je moet calorieën gaan tellen en dan kan je een eetschema opstellen, dit trekt op niks.

je eet te weinig, je moet calorieën gaan tellen en dan kan je een eetschema opstellen, dit trekt op niks.

Yep, ik weet het. Maar hoe gaat dat met calorieën tellen, om dan vervolgens een eetschema te maken? Is het niet handiger om een dagelijkse hoeveelheid te nemen en daarop een schema maken? bijv. 2500-3000 kcal per dag?

Yep, ik weet het. Maar hoe gaat dat met calorieën tellen, om dan vervolgens een eetschema te maken? Is het niet handiger om een dagelijkse hoeveelheid te nemen en daarop een schema maken? bijv. 2500-3000 kcal per dag?

je moet je caloriebehoefte uitrekenen. google.
dan ga je een eetschema op bouwen die je slim indeelt.

Ah zo, Ja dat ga ik doen!

Is het alsnog slim om een pot Whey perfection te bestellen? 2270 Gram?

als je dat wilt.

zoals hierboven wordt verteld is het niet persé nodig.
je kan je eiwit gewoon uit normale voeding halen. ikzelf ben wel een voorstander van whey omdat het vooral na het trainen goed zijn werk doet vanwege snelle opname.

als je dat wilt.

je kan je eiwit gewoon uit normale voeding halen. ikzelf ben wel een voorstander van whey omdat het vooral na het trainen goed zijn werk doet vanwege snelle opname.

Ik zit erover te dubben, 35 euro voor een pot vind ik al snel veel geld, maar als ik het zo bekijk kan ik er wel 2 maanden mee doen.
Mijn dagelijkse hoeveelheid komt op 2951 kcal trouwens. Hoe kan ik van hier uit verder? Waar kan ik voorbeelden van schema's vinden, Ja google ik weet het maar ik bedoel op dit forum?

Hartelijk dank

s'ochtends na een lange nachtrust en na het trainen?

of krijg ik nu een lading IF over me heen?

ontbijt indd, na t trainen, en die andere tussen de middag, of savonds als ik nog niet aan mn eiwitten zit

als je dat wilt.

Top lel

Ik wil mijn Whey pre-workout nemen en 's avonds, Pre-workout is zeg maar 10 uur 's ochtends dus voor mij ontbijt

Dus je neemt m niet pre workout maar als ontbijt. Met wat havermout erin prima ontbijtje dacht ik zo.
Zou m sowieso post workout ook pakken.

Dus je neemt m niet pre workout maar als ontbijt. Met wat havermout erin prima ontbijtje dacht ik zo.
Zou m sowieso post workout ook pakken.

Naja, pre-workout vind ik. want om 10 uur opstaan > 11 uur trainen> kwart voor 11 shake nemen?

spierpijn gaat sneller over als je de spiergroep frequenter traint. je lichaam past zich zo aan en wordt steeds beter in het vervoeren van nutriënten die ervoor zorgen dat je spierspijn sneller verdwijnt.
dit in combinatie met adequaat eten natuurlijk.

Terug
Naar boven