Fitness Seller

Whey of vervanger?

Student21

Novice
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
67kg
Beste allemaal,

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben al bij verschillende fitnesswinkels geweest en ik krijg van iedereen een ander antwoord. Ik word er dus helemaal gek van. Ik heb niet het beste voedingsschema maar dit komt omdat ik student ben en voor de klas sta / soms zelf in de schoolbanken zit. Ik ben 5 dagen per week van 8:00 tot * 16:30 op school te vinden en dan een uur reizen naar huis.
Momenteel heb ik nu 3 weken niet meer getraind omdat ik in het buitenland zit en door school volledig bezet ben. Maar ook aan deze periode komt een eind en dan heb ik dus weer alle tijd om te sporten.

Inzicht in mijn voedingsschema:
1. 's Ochtens kom muesli met melk en een glaasje sinasappelsap.
2. 's Middag 5 bruine broodjes met bijv. kaas of salami. Iedergeval vaak vleeswaren. Als tussendoortjes fruit: sinasappel, madarijn,
appel enz.
3. 's Avonds eet ik wat de pot schaft. Vaak zijn dit aardappels met vlees en een salade.
4. Ik drink drink geen limonade.

Maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag sport ik. Ik judo en dat is mijn cardio. Soms nog hardlopen. Pak vaak op de maandag, dinsdag en woensdag fitness en soms sla ik een dag over en doe het een dag later.

Mijn profiel: Man, 1,78 meter en ik weeg 67 kilo en ben 21 jaar.

De enige voedingsupplementen die ik nu neem zijn na training: Whey en 's ochtends als ik opsta ook whey. Nu is die pot bijna leeg en weet ik niet wat ik nu het beste kan halen. Ik drink het liefst iets na training want dat stilt de honger een beetje.

Ik wil niet te veel aankomen i.v.m. toernooien waar ik onder de 66 kilo moet blijven. Of ik moet in gewicht aankomen en dan met name dat ik meer spier krijg waardoor ik sterker ben. Zou het fijn vinden als ik steker wordt. Blijf nu erg op kracht ''zitten''.

Kan ik nu het beste mijn whey vervangen voor: Perfect Protein van B&F of Micellar Casein Perfection of misschien wel alleen BCAA's?

Hopelijk krijg ik een reactie.

Vriendelijke groet,
Peter

wat is je doel precies? Het is moeilijk om advies te geven als je niet zegt wat je wilt.
Je geeft aan dat je whey bijna op is. Stel, je gaat dat vervangen door BCAA's dan zul je in totaal minder calorieën binnenkrijgen.

Micellar Casein Perfection is goedkoop en lekker als ik mag afgaan op wat ik heb gehoord (heb het zelf niet gebruikt) maar qua voedingstoffen zal het niet veel verschillen met een whey shake.

Stel een goed voedingsschemaop die overeen komt met je doelen ;).
Perfect protein is gewoon een soort wheyshake die deels uit casseine en deels uit whey concentraat bestaat.
Whey perfection is een whey concentraat
Micellar Casein is een caseine.

Maar vooropgesteld, je hebt geen whey nodig als je een goed voeding schema opstelt ;)
Berekenen je Caloriebehoefte hier:
http://www.giantpt.com/voeding/voeding-algemeen/bereken-jouw-caloriebehoefte

Wil je spiermassa aankomen: behoefte + 250 tot 500 kcal.
Wil je afvallen: behoefte - 250 tot 500 kcal

Vervolgens bereken je je macro's als volgt:
Eiwitten op ongeveer 2 tot 2,5 gram per kilogram lichaamsgewicht.
Vetten op ongeveer 1 gram per kilogram lichaamsgewicht.
Zorg er wel voor dat dit minimaal op 15% en maximaal op 40% van je totale kcal inname uitkomt.
De Rest van je caloriebehoefte kun je met koolhydraten opvullen.

Daarna kun je je schema opstellen met behulp van deze sheet:
[Link niet meer beschikbaar]

• Topic Starter Topic Starter
Dank jullie wel voor de reacties. Ik ga mij hier zeker in verdiepen. Deze site is erg handig heb ik al gemerkt! Ik ga meer letten op mijn eten. Heb al handige links gevonden. Nogmaals dank.

De whey gaf mij wel het gevoel dat ik iets 'beter' groeide en minder spierpijn de volgende ochtend had en als ik spierpijn had was dit sneller voorbij. Of beeld ik mij dit in? Mocht ik toch voor één van de whey producten willen gaan, waar kan ik dan het beste voor kiezen? Want ik beng bang dat ik niet zoveel eiwitten binnen kan krijgen.

Ik wil graag sterker worden en de spieren mochten wel wat groter. Ik neem dan ook in gewicht aan, maar dat wil ik compenseren voor mijn vet eraf te trainen. Zijn foto's van mij misschien handig?

Mijn excuses voor mijn misschien domme vragen.

Supplementen zijn zoooo overrated, het komt er op neer dat het een aanvulling is die je kan helpen extra voeding binnen te krijgen, maar vervangt sowieso geen maaltijd hoe dan ook. Ik zie dan ook in mijn opzicht niet het nut van een mass gainer, alsof die pot je extra massa geeft. Nee, dat is dus niet zo. Het moet een aanvulling zijn die je kan helpen om genoeg proteïnen binnen te krijgen bijv. bij het ontbijt, voor trainen en na het trainen. Je moet al gainen zonder supplementen want anders ga je er niet op vooruit. Probeer gewoon voor het slapen gaan een flinke bak kwark op te vreten en op werk eet om de zoveel tijd iets voedzaams, en langzaam verterends. Bruin volkoren brood kan wel, maar dan wel met lekker veel pindakaas.

Ik heb niet het beste voedingsschema maar dit komt omdat ik student ben en voor de klas sta / soms zelf in de schoolbanken zit.
Student zijn is echt de ideale positie voor een deftig voedingsschema :roflol:

Plus ideale rust voor je lichaam

Bijvoorbeeld:
Ontbijt: 100g havermout, 250ml halfvolle melk of yoghurt, banaan (Bij een tekort aan eiwitten door de dag eventueel kwark of whey).
Tussendoor: 2 tot 4 sneden brood met kipfilet, eieren, tonijn, pindakaas, zalm.
Lunch: 4 tot 6 sneden brood met kipfilet, eieren, tonijn, pindakaas, zalm.
Tussendoor: 2 tot 4 sneden brood met kipfilet, eieren, tonijn, pindakaas, zalm en een stuk fruit (appel, peer)
Diner: Wat de pot schaft, flink opscheppen
Voor het slapen gaan halve bak kwark, handje ongezouten pinda's of noten, eventueel extra brinta of havermout.

Zo'n schema is heel makkelijk voor te bereiden, mee te nemen naar school, aan te passen naar behoefte en noem allemaal maar op.
In plaats van zoveel brood kun je ook extra rijst / pasta maaltijden eten.

Ik weet niet hoe serieus je bent met judo, maar als je serieus bent zal ik eerst besluiten of je in de -66 wil blijven of naar de -73 gaat. Als je voor de wedstrijd nog moet afvallen kost dit meestal erg veel kracht. De weging is soms nog geen uur voor de eerste wedstrijd dus dan ben je nog lang niet hersteld.

---------- Post toegevoegd Sun 20 Jan 2013 om 01:34 ----------

Ik weet niet hoe serieus je bent met judo, maar als je serieus bent zal ik eerst besluiten of je in de -66 wil blijven of naar de -73 gaat. Als je voor de wedstrijd nog moet afvallen kost dit meestal erg veel kracht. De weging is soms nog geen uur voor de eerste wedstrijd dus dan ben je nog lang niet hersteld.

Ik zou zo veel en schoon mogelijk eten. Er is geen betere cardio dan judo ;)

Eindelijk weer een reactie van mij! Ik had geen internet meer, mijn excuses voor mijn late reactie.

Met mijn voedingsschema moet ik nog aan werken en ga ik me volgende week na mijn tentamens in verdiepen. En dan denk ik dat dat wel in orde komt, zo niet horen jullie weer van mij ;) .

Ik wil iedereen echt ontzettend bedanken! Ik zit nog met twee vragen:
- Ik vind kwark echt vreselijk, krijg het niet weg. Heb alles geprobeerd. Daarvoor zou ik de kwak graag voor whey willen vervangen. Als dit een goed plan is. Welke whey kan ik dan het beste nemen: Perfect Protein van B&F of Micellar Casein Perfection van B&F? Of gewoon de normale Whey van B&F?

Ik begin steeds meet te begrijpen dat het spul te overrated is maar welk supplement kan mij dan het beste helpen met spieropbouw en kracht?

Als je kwark niet weg krijgt doe er dan wat whey met smaak naar keuze doorheen.
Dan eet het echt heerlijk weg !

Ik zou in plaats van kwark voor micellar casein perfection gaan. Als je een grote pot bestelt ben je ongeveer net zo duur uit als kwark

Micellar casein perfection is dus beter dan Whey perfection en beter dan die Perfect Protein van B&F voor mij om mijn groei te ondersteunen mocht ik op dagen niet volledig aan mijn eiwitbehoefte komen? Heb namelijk gelezen dat je Micellar casein perfection het beste met whey kunt mixen..

Laatst bewerkt:
Micellar casein perfection is dus beter dan Whey perfection en beter dan die Perfect Protein van B&F voor mij om mijn groei te ondersteunen mocht ik op dagen niet volledig aan mijn eiwitbehoefte komen? Heb namelijk gelezen dat je Micellar casein perfection het beste met whey kunt mixen..

Casein zijn eiwitten met trage afgifte (iets wat overdag of in de avond ideaal is).
Whey zijn eiwitten met snelle afgifte (iets wat in de ochtend of na een training ideaal is).
Gemengd is het prima voor elk moment op een dag, maar volwaardige voeding heeft de voorkeur.

Student zijn is echt de ideale positie voor een deftig voedingsschema :roflol:

i disagree!
onregelmatig leven, weinig mogelijkheden om ff rustig je eten klaar te maken of te eten. een kantoorbaan is ideaal!

ot: je kunt het beste heel veel fatsoenlijk eten kopen. en als je ff de moeite leest om de stickys te lezen betreft voeding dan weet je wat fatsoenlijk is. je eet veel te weinig... geen wonder dat je blijf hangen.

i disagree!
onregelmatig leven, weinig mogelijkheden om ff rustig je eten klaar te maken of te eten. een kantoorbaan is ideaal!

ot: je kunt het beste heel veel fatsoenlijk eten kopen. en als je ff de moeite leest om de stickys te lezen betreft voeding dan weet je wat fatsoenlijk is. je eet veel te weinig... geen wonder dat je blijf hangen.
Wat voor studie doe je dan dat ie zo onregelmatig is en je weinig mogelijkheid geeft om ff rustig te eten?

Mijn studie geeft college's altijd tussen 9 en 5, en tussen de college's door heb je vaak 10 minuten de tijd. Notabene kan ik bij de meeste college's gewoon eten gedurende het college (mocht ik daar zin in hebben).

Heb zelfs nog nooit zo goed gegeten als toen ik verplicht 'n maand lang van 9 tot 5 op de uni bivakkeerde. ???

Mensen hoe moeilijk is het om kip en rijst (bijvoorbeeld) mee naar school te nemen? deed ik al toen ik 15 was!
Waar een wil is is een weg.

Wat voor studie doe je dan dat ie zo onregelmatig is en je weinig mogelijkheid geeft om ff rustig te eten?

Mijn studie geeft college's altijd tussen 9 en 5, en tussen de college's door heb je vaak 10 minuten de tijd. Notabene kan ik bij de meeste college's gewoon eten gedurende het college (mocht ik daar zin in hebben).

Heb zelfs nog nooit zo goed gegeten als toen ik verplicht 'n maand lang van 9 tot 5 op de uni bivakkeerde. ???

ICT, maar mocht nooit in de lessen eten. in de pauze was er nooit plek om ergen te gaan zitten om te eten.
weet niet of ik op de wedstrijd er zo goed bij had gestaan als ik op school zat tijdens de wedstrijdprep :P

ICT, maar mocht nooit in de lessen eten. in de pauze was er nooit plek om ergen te gaan zitten om te eten.
weet niet of ik op de wedstrijd er zo goed bij had gestaan als ik op school zat tijdens de wedstrijdprep :P
Ik doe ook informatica, een chillere studie is er werkelijk waar niet :roflol:

Eten heb ik overigens ook nooit gedaan in de buurt van de kantine tijdens spitsuur, zit dan echt barstensvol. Ging gewoon langs de lokalen zwerven op zoek naar 'n tafel.

Terug
Naar boven