- Waardering
- 26
- Lengte
- 1m98
- Massa
- 103kg
- Vetpercentage
- 11%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Brutez zei:Oke dan,
De twee belangrijkste eetmomenten van een bodybuilder zijn na de training en het ontbijt.
Iedereen weet dat het lichaam tijdens rust groeit. Met name ’s nachts groeit je lichaam dus het hardst. Althans, als er genoeg voedingsstoffen aanwezig zijn. Om je lichaam genoeg voedingsstoffen voor de nacht te geven eet je dus vlak voor het slapen gaan. Deze maaltijd bestaat dus voornamelijk uit langzame eiwitten gecombineerd met langzame koolhydraten en/of goede vetten.
Tijdens je slaap kan je lichaam dus gaan beginnen met het herstellen van je training. Beginnen met groeien dus. Dis is een waar proces. Dit proces zal s’ nachts stop gezet worden. Simpelweg omdat er niet genoeg voedingsstoffen zijn.
’s Ochtends krijg je de kans om dit proces alsnog af te maken. Het eerste uur dat je wakker bent kan je lichaam nog volop herstellen. Het hoeft dan namelijk niet meteen te gaan werken. Je eigen wassen, brood maken en weet ik veel wat je ’s ochtends nog meer allemaal doet vallen niet onder werken.
Direct na het opstaan heb je dus zo snel mogelijk eiwitten en koolhydraten nodig. Het is dus van groot belang om direct na het opstaan een shake met water, whey en dextro te nemen. Als jij direct na het opstaan whey en dextro neemt geef je je lichaam de kans om het proces van groei af te maken waar het ’s nachts gebleven was. Ook na deze shake neem je binnen een half uur (net als de shake na het trainen) een volledige maaltijd. Je echte ontbijt dus. Dat bestaat uiteraard uit langzame eiwitten, goede koolhydraten en vetten.
Het is imo dus wel degelijk van groot belang om direct na het opstaan een shake met whey en dextro te nemen, zowel in bulk als in cut.
Zeg Brutez, kan jij deze theorieën staven met officiële onderzoeken?
Nee helaas. Ik hecht weinig waarde aan de wekelijkse nieuwe studie’s hoe bodybuilders al dan niet moeten trainen en eten. Ik hecht meer waarde aan de uitspraken van topbegeleiders. Gasten die het keer op keer weer voor elkaar krijgen atleten vol massa, hard en droog het podium op te krijgen (met en zonder AAS). Sterker nog, sommige vertrouw ik blind.
O ja, als je trouwens goedkope whey zoekt kijk dan eens op haha j/k..
suppressor zei:en is het verstandig om voor het slapen gaat eiwitten te eten? voor groei in je slaap enzo? of praat ik nu bullshit?
gewoon wat boterhammen met kipfilet eten uurtje voor het pitten ?![]()
Soms doe ik er een schepje suiker doorheen puur voor de lol
. 

Jordees zei:Nee.
Eiwitten blijven namelijk maar ongeveer 2,5 tot 3 uur aanwezig in je bloed. Daarna is je voorraad eiwitten op. als je 's ochtends wakker wordt, heb je geen toevoer van amino's naar je spiercellen. Dit moet je dus z.s.m. aanvullen. Aangezien je verbranding bij het opstaan al direct wordt opgevoerd, heb je amino's nodig om je spiercellen te ontzien van afbreuk van spiermassa voor missende essentiele amino's. Deze amino's worden rechtstreeks uit je spiercellen onttrokken (catabole toestand).
Insuline is de transporteur van amino's en suikers naar je spiercellen, om dus energievoorraad en herstel in je spieren te doen toenemen. Insuline wordt over het algemeen het best geproduceerd door het nuttigen van suikers. Het is dus belangrijk om suikers te nemen EN eiwitten
Conclusie:
Een goed uitgebalanceerd ontbijt met snelle eiwitten, langzame KH's.
hugo10 zei:je zegt net dat eiwitten na 2,5 tot 3 uur aanwezig is in je bloed en daarna je voorraad eiwitten op is. maar dat ligt er toch aan hoeveel eiwitten je hebt ingenomen?