MuscleMeat

Who Is The Sickest Squatter?

Ik kan men eigen bodyweight niet eens 10 keer squatten, ga blij zijn als ik men vet kwijt ben en tegoei benen kan trainen. (momenteel low calorie + cardio, probeer maar eens te sqautten dan :p)

Prachtig dit filmpje! Binnekort ook maar een keer proberen!

Vooraf wist ik al dat het close zou worden tussen de powerlifter en gewichtheffer.
Zou mooi zijn als ze van alle disciplines atleten vinden met zelfde BW, veel eerlijker.

Ik mis de tijdsfactor. Als je maar lang genoeg rust kun je best ver door.

Ziek filmpje. Verwachte wel dat de bodybuilder het beter zou doen in vergelijking met de strongman. Vooral zijn conditie haakte snel af. Maar indivuele trainingsstijl is naar mijn mening wel de belangrijkste factor. De bodybuilder heeft nou eenmaal wat onnodige massa voor de lifts op de BIG3. de powerlifter/weightlifter zijn er enkel op gefocused om 2-3 lifts zo efficient mogelijk uit te voeren en op een zo laag mogelijk gewicht.

Hier moet je gewoon een super conditie voor hebben. Je raakt zo snel buitenadem van hoge rep squats en weinig rust. Zou het wel redelijk doen aangezien ik een jaar lang met hoge volume met 10 rep max heb getrained.

Zie dat er hier animo is.
Er loopt hier al wat jaren een topic waarin je 5 minuten kunt squatten, gewicht mag je dan zelf bepalen. Benieuwd hoe ver jullie komen. :D
http://forum.dutchbodybuilding.com/f32/5-minuten-alleen-back-squats-244917/

---------- Toegevoegd om 21:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:55 ----------

Lol, kijk maar eens goed in het lijstje in dat topic. :p:lol:

Haha ik zat dat topic te zoeken maar kon hem neit vinden :D

Misschien deze utidaging ook maar eens aan :p

Vooraf wist ik al dat het close zou worden tussen de powerlifter en gewichtheffer.
Zou mooi zijn als ze van alle disciplines atleten vinden met zelfde BW, veel eerlijker.

Ik had meer verwacht van de strongman, aangezien bij zijn discipline meer conditie/uithoudingsvermogen nodig is. Maar misschien was zijn bw hoger.

Ik had meer verwacht van de strongman, aangezien bij zijn discipline meer conditie/uithoudingsvermogen nodig is. Maar misschien was zijn bw hoger.

Van alle atleten heeft een strongman over het algemeen het hoogste vet% omdat die sport zonder gewichtklasses werkt. Deze massa werkt tegen bij dit soort events. Zou je gewicht bepalen aan de hand van vet vrije massa dan zou het een andere uitslag kunnen hebben.

Pudzianowski had ik hier wel eens willen zien. :D

Of pak atleten van ongeveer hetzelfde gewicht. Met 70kg heb je nog een enorm voordeel.
Of met wilks werken. Baboumian heeft het prima gedaan vind ik.

Vind het racken een beetje bs.

Waarom was Gijs in 2011 dan Sterkste man van NL onder de 105 kg ?
Sorry dat ik het zeg maar die klasse is ooit in het leven geroepen omdat de kleine mannen nooit een wedstrijd konden winnen. Zeker niet als er beesten van 150+kg op wedstrijden rondlopen.
Je weet zelf ook dat het niet te vergelijken is met de gewichtsklasses bij het gewichtheffen en powerliften.

Lalas is ook een 'klein mannetje' en was toch 2e bij de WSM , maar ik begrijp je punt wel

Haha nice! Leuk om eens te zien

Sorry dat ik het zeg maar die klasse is ooit in het leven geroepen omdat de kleine mannen nooit een wedstrijd konden winnen. Zeker niet als er beesten van 150+kg op wedstrijden rondlopen.
Je weet zelf ook dat het niet te vergelijken is met de gewichtsklasses bij het gewichtheffen en powerliften.

Waarom is het niet te vergelijken met gewichtsklassen bij weightlifting/powerlifting? srs vraag

Terug
Naar boven