MuscleMeat

Wie betaalt? verzekering?

JdT

Dutch Bodybuilder
Waardering
56
Lengte
1m78
Massa
82kg
Vetpercentage
14%
Hallo dames en heren!

Een aantal weken geleden heb ik perongeluk een deurruit kapot gemaakt van de tuindeur van het huis waar ik een kamer huur. Om naar mijn kamer te komen moet ik langs de keuken van een cafetaria, waar mijn huisbaas ook dagelijks werkt. De ruit van deze deur was stuk gegaan en de rekening bedroeg 70 euro.
Mijn huisbaas huurt het huis ook weer van iemand anders.
In de eerste instantie dacht mijn huisbaas dat zijn verzekering het dekde. Nu een maand later krijg ik een bericht dat zijn verzekering dat niet heeft gedaan, en dat ik per direct moet betalen. Als het ware heeft hij me dus gewoon de rekening overhandigd die niet aan mij geadresseerd is.
Moet ik gewoon klakkeloos betalen, of is dit niet verstandig ?

Ik zou niet klakkeloos betalen maar even goed het huurcontract doorspitten hoe het zit met dit soort zaken. Heb je gekeken of jullie daarover iets afgesproken hebben in het contract?

Ligt er aan hoe het gebeurt is, maar valt vaak onder je wa verzekering

• Topic Starter Topic Starter
Naja volgens mij is de ECHTE huisbaas gewoon verzekerd voor glasschade etc. neem ik aan. En ik kan alleen maar aanspraak doen op mijn aansprakelijkheidsverzekering als de verzekering vd huiseigenaar de schade aan zijn eigendom niet vergoed en ik officieel en schriftelijk door hem aansprakelijk wordt gehouden. Nu krijg ik gewoon zo een rekening in mijn schoot geworpen van de onderhuurder (mijn huisbaas) met de boodschap per direct te betalen.
Heb eigenlijk weinig zin om te betalen maar ook weinig zin om de rest van m'n huurperiode ruzie te hebben met hem..

Naja volgens mij is de ECHTE huisbaas gewoon verzekerd voor glasschade etc. neem ik aan. En ik kan alleen maar aanspraak doen op mijn aansprakelijkheidsverzekering als de verzekering vd huiseigenaar de schade aan zijn eigendom niet vergoed en ik officieel en schriftelijk door hem aansprakelijk wordt gehouden. Nu krijg ik gewoon zo een rekening in mijn schoot geworpen van de onderhuurder (mijn huisbaas) met de boodschap per direct te betalen.
Heb eigenlijk weinig zin om te betalen maar ook weinig zin om de rest van m'n huurperiode ruzie te hebben met hem..

Als er niks in je contract staat, moet jij betalen, aangezien jij ook zou moeten betalen als je de ruit van de buren kapot maakt. Dit kun je dan verhalen op je WA verzekering als het goed is, welke verplicht is.

Vaak hebben verzekeringen ook nog eens een vrijstelling en betalen ze sowieso niks onder de x aantal euro's terug

Godver, daar gaan m'n zuurverdiende centjes.

Bel gewoon je verzekering dan :scratch:

Heb ik gedaan, alleen die zei dat ik eerst moest checken of mijn huisbaas, of zijn huisbaas, een opstalverzekering had die de schade vergoedde. Die kans is vrij groot namelijk.
Wanneer dat niet zo is moet mijn huisbaas mij, in schrift, verantwoordelijk stellen voor de schade. Met zo'n document kan ik bij mijn aansprakelijkheidsverzekering aankomen en anders niet.
Maar helaas, dat vind mijn huisbaas te veel moeite.
En nu is er geen tijd meer voor want die rekening had al 3 weken geleden betaald moeten worden.

Heb ik gedaan, alleen die zei dat ik eerst moest checken of mijn huisbaas, of zijn huisbaas, een opstalverzekering had die de schade vergoedde. Die kans is vrij groot namelijk.
Wanneer dat niet zo is moet mijn huisbaas mij, in schrift, verantwoordelijk stellen voor de schade. Met zo'n document kan ik bij mijn aansprakelijkheidsverzekering aankomen en anders niet.
Maar helaas, dat vind mijn huisbaas te veel moeite.
En nu is er geen tijd meer voor want die rekening had al 3 weken geleden betaald moeten worden.

Zelf op papier zetten dat de huisbaas jou verantwoordelijk stelt en dan een handtekening gaan halen, die opsturen naar de verzekering.

Jou huisbaas wil geld zien dus zal hij er ook iets voor moeten doen.

Ik zou een kopie van de nota met een schadeformulier naar je avp verzekeraar of tussenpersoon sturen.

Op het formulier vul je ook gegevens van je huisbaas in. Krijgt hij vanzelf bericht.

• Like
Waarderingen: JdT
Ik had heel z'n cafetaria gesloopt. Wil wel geld zien, maar er niks voor doen... opt**fen gauw!

• Like
Als er niks in je contract staat, moet jij betalen, aangezien jij ook zou moeten betalen als je de ruit van de buren kapot maakt. Dit kun je dan verhalen op je WA verzekering als het goed is, welke verplicht is.

:roflol: Sinds wanneer is dat verplicht?

:roflol: Sinds wanneer is dat verplicht?

Oeps, ik verwarde de aansprakelijkheidsverzekering (vaak niet verplicht) met de WA verzekering (wel verplicht). IMO wel heeeeeel handig om het wél te hebben.
My bad ;)

Dus WA verzekering is wel verplicht, alleen die gaat niks betalen aan een ruitje, alleen bij schade door je motorvoertuig aan een ander :roflol: Rip 2 termen verwarren haha

Ik vind het een hoop gedoe voor 70 euro.
Gewoon betalen even slikken en de eer aan jezelf houden. Anders word het zo n rompslomb hogere premies en je huurbaas kan ook minder makkelijk naar jou worden misschien.

Ik heb eens per ongeluk ook een ruit kapot gemaakt. Gelijk zelf een ruit geregeld en gemaakt. Had ook met de verzekering gekund, maar voor dat geld heb ik geen zin in gedoe.

Laatst bewerkt:
  • Like
Oeps, ik verwarde de aansprakelijkheidsverzekering (vaak niet verplicht) met de WA verzekering (wel verplicht). IMO wel heeeeeel handig om het wél te hebben.
My bad ;)

Dus WA verzekering is wel verplicht, alleen die gaat niks betalen aan een ruitje, alleen bij schade door je motorvoertuig aan een ander :roflol: Rip 2 termen verwarren haha
:no: WA en aansprakelijkheid zijn synonymen van elkaar, dus daar klopt niets van. WA = wettelijke aansprakelijkheid. Enige dat wel klopt is dat die verplicht is voor een auto, en niet voor overige aansprakelijkheid.

Als je een eigen wa verzekering hebt kan deze dit wel vergoeden. Maar vaak moet je dan dingen aantonen of getuigen hebben, ik heb het druk met andere dingen daar zou ik al de moeite niet meer voor nemen. Stiekem gaat daar best wat tijd in zitten.

Laatst bewerkt:
  • Like
Terug
Naar boven