AndroidHealthClinic

Wie gebruikt hier een antidepressiva?

Maar als ik nu naar mijn moeder kijk die al een 20 jaar ofzo aan die crap zit, je wilt niet weten hoeveel klachten ze krijgt van de medicatie. En je komt er niet zomaar meer vanaf...
Ze geeft nu zelf ook aan dat ze het liever op een andere manier had opgelost, maar toendertijd smeten de dokters al helemaal makkelijk met pillen...

Begrijpelijk, ik ben geen voorstander van de SSRI's, in tegendeel zelfs, er zijn andere meds die stukken beter werken met een hoop minder side effects, maar die zijn in veel gevallen nog niet goedgekeurd voor depressie, het is een enorme industrie wat de ontwikkeling van goede medicatie tegenhoud.

Ja, een paar stevige kopjes Ayahuasca.

Heb ze bijna allemaal gebruikt en bijna allemaal in de hoogste dosis zonder echt effect te hebben gehad. Anti-psychotica ook veel soorten van geprobeerd. Nu al zo'n 4 maand met alles gestopt en voel me een stuk beter, alleen gaat de kleine 20kg die ik erdoor ben bijgekomen er maar enorm moeizaam af.

Vroeger werden zulke mensen opgehangen die dat gebruiken,
zal weer ingevoerd moeten worden.

SSRI's vind ik maar troep, volgens een aantal meta analyses zijn de SSRI's niet veel beter dan placebo in veel gevallen, alleen voor de echt zware depressieve mensen hebben ze een positief effect.:rolleyes:
veel andere medicijnen zijn er toch niet tegen depressies, de meeste zijn SSRI's. Ik heb SSRI gebruikt en bij mij werkten ze toch best goed, maar ja dat kan natuurlijk idd een placebo effect zijn.

veel andere medicijnen zijn er toch niet tegen depressies, de meeste zijn SSRI's. Ik heb SSRI gebruikt en bij mij werkten ze toch best goed, maar ja dat kan natuurlijk idd een placebo effect zijn.

Sommige combo's werken erg synergetisch en zijn stukken beter dan monotherapy met een SSRI. Hier zijn een paar combo's van stahl, die pharmacologisch gezien synergetisch werken:
Essential psychopharmacology: neuroscientific basis and practical applications
Stephen M. Stahl has singled out 13 successful drug combinations (Heroic combos).

The point is to use safe and rational drug combinations that exploit expected
pharmacological and molecular synergies while even promoting mutual tolerabilities (Stahl).

Heroic combos

1: High dose venlaxafine + mirtazapine =California rocket fuel
2: High dose venlaxafine + NDRI (bupropion)
3: High dose venlaxafine + NRI (selective reboxetine or a nonselective TCA)
4: High dose venlaxafine + stimulant
5: Venlaxafine + nefazodone
6: Mirtazapine + SSRI
7: Mirtazapine + NRI (reboxetine)
8: Mirtazapine + NDRI (bupropion)
9: Mirtazapine + stimulant
10: SSRI + NRI (selective reboxetine)
11: SSRI + NDRI (bupropion)
12: SSRI + stimulant
13: Nefazodone + NDRI (bupropion)

3: nonselective TCA such as desipramine, maprotilene, nortriptyline, or protriptyline
4: stimulants: d-amphetamine, methylphenidate, phentermine, or diethylpropion
4: could also include direct-acting dopamine agonists such as pramipexole
9: stimulants: d-amphetamine, methylphenidate, phentermine, or diethylpropion
9: could also include direct-acting dopamine agonists such as pramipexole
12: stimulants: d-amphetamine, methylphenidate, phentermine, or diethylpropion
12: could also include direct-acting dopamine agonists such as pramipexole
Bij treatment resistant patienten kan soms ook een stimulant zoals amphetamine toegevoegd worden.

Mijn wekelijkse dosis alcohol is mijn geluksdrankje

Supplementeer theanine en alcohol, meer niet.

---------- Toegevoegd om 19:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:10 ----------

Ja, een paar stevige kopjes Ayahuasca.

Is dat aan te raden voor de gemiddelde mens? Heb er veel interessante verhalen over gelezen, maar aan bijv paddo's heb ik vervelende paranoias overgehouden, dus ik twijfel...

Kunnen jullie er ook bij vertellen:
- Hoelang jullie er al aanzitten?
- Wanneer jullie van plan zijn te stoppen, of anders een indicatie: Jaren, of maanden?
- Denken jullie uberhaubt nog zonder te kunnen?

• Topic Starter Topic Starter
- Wanneer jullie van plan zijn te stoppen, of anders een indicatie: Jaren, of maanden?
Ongeveer 1jaar nu.
Voor de rest van mn leven.
Nee, dan draai ik door. geen grap.

Als ik een medicijn heb gevonden dat werkt ga ik er nooit meer mee stoppen.

Heb in 2 en een half jaar tijd zo'n stuk of 11 ad's geprobeerd, en een stuk of 7 of 8 anti-psychotica, maw 2,5 jaar van m'n leven verspild. Moest ik 2,5 jaar geleden meteen begonnen zijn met therapie was ik nu al lang weer geestelijk kerngezond. De fout die psychiaters maken is idd meteen medicijnen voorschrijven en niet eerst therapie voorstellen, aanmoedigen.

Depressie komt ongelofelijk veel voor, als de TS zich daar zorgen om maakt... Ruim een derde krijgt daarmee te kampen gedurende een leven, in de VS kon je trouwens zelfs sporen prozac terugvinden in het kraanwater. Ach, de feitjes... Of medicatie nou het summum is betwijfel ik...

In Amerika kan alles ??? op 80% van de 1 dollar biljetten zijn coke resten te vinden... doe er je voordeel mee;)

Heb in 2 en een half jaar tijd zo'n stuk of 11 ad's geprobeerd, en een stuk of 7 of 8 anti-psychotica, maw 2,5 jaar van m'n leven verspild. Moest ik 2,5 jaar geleden meteen begonnen zijn met therapie was ik nu al lang weer geestelijk kerngezond. De fout die psychiaters maken is idd meteen medicijnen voorschrijven en niet eerst therapie voorstellen, aanmoedigen.

Gevaarlijke praktijken, kan je levenslang tardive dyskinesia aan overhouden. En dat is niet om mee te lachen, is net zoals parkinson, constant bibberen en amper nog kunnen praten, om van het risico op diabetis nog maar te zwijgen.

En het trieste is dat ze die antipsychotica overal tegenaan gooien zonder enige vorm van waarschuwing, voor slaap werd ik al eens seroquel voorgeschreven, echte wanpraktijken.

• Topic Starter Topic Starter
Ik zat al 3jaar in therapie maar dat werkt niet voor mij, toen hebben ze maar medicijnen voorgeschreven.:rolleyes:

Het is antidepressivum, tenzij je er meerdere hebt :study:

venlafaxine 300 mg dagelijks, ruim een half jaar denk ik maar in het begin wel lager gedoseerd. Niet van plan om te stoppen voorlopig, eerder nog een polyfarmacie ervan maken:o. Psychiater probeert me quietiapine aan te draaien, maar heb daar niet zoveel trek in eigenlijk. gelukkig heb ik zelf ook inspraak:cool:
Als een antipsychoticum echt onvermijdelijk is wil ik denk ik aripiprazole (Abilify), maar had zelf eigenlijk een oogje op bupropione, volgens MeDieVil een goed idee blijkbaar:D en die Stahl lijkt zelfs een betrouwbare bron te zijn dus is het idee misschien zelfs wel aan een psychiater te verkopen:cool:

Wat zijn je symptonen? Mss eens naar de combo's kijken die ik hierboven gepost heb of anders kan je overgaan op de hoog effectieve MAO remmers zoals nardil.

Ga m'n symptomen hier niet opschrijven. Maar ik heb al mirtazapine, wat moet ik dan vragen of ik erbij mag nemen aan m'n arts, venlaxafine?

Terug
Naar boven