Fitness Seller

Wie gebruikt hier een antidepressiva?

Wat zijn je symptonen? Mss eens naar de combo's kijken die ik hierboven gepost heb of anders kan je overgaan op de hoog effectieve MAO remmers zoals nardil.

Is compleet onverantwoord dat hier zo'n advies wordt gegeven mbt toch psychische klachten. Indien je enige psychische opleiding gevolgd hebt en daarbij nog wat van medicijnen kent, kan je het al overwegen, maar zonder de persoon verder te kennen is het bullshit om random dingen te gaan voorschrijven of aanraden.

antidepressiva zijn gewoon een pleister op de wonde. Hetgeen wat echt je probleem zal verhelpen is antidepressiva in combinatie me psychotherpie. Anders blijf je jaren met die shit zitten en voel je je alleen maar beter omdat je de medicijnen neemt. Zeker als het een tijdelijke depressie is, wat bij de meeste mensen voorvalt.

Wanneer je echter met een (ernstige) stoornis te maken hebt, wat voor de rest van je leven is kunnen bepaalde medicijnen werken omdit gedeeltelijk te onderdrukken, maar nogmaals moet er achter de oorzaak van het probleem gezocht worden indien het geen 'ziekte'/stoornis of whatever is.

Verder heb ik nooit typische antidepressiva genomen, maar wel een hele tijd depakine gebruikt. Hierdoor kon ik echter ook niet meer die 'hoogtes' beleven die ik voordien wel had. Dus het leven werd wat vlakker.

het valt me op dat er een hoop jonge gasten aan die anti's zitten
typisch

Ga m'n symptomen hier niet opschrijven. Maar ik heb al mirtazapine, wat moet ik dan vragen of ik erbij mag nemen aan m'n arts, venlaxafine?

Ja, word "californian rocket fuel" genoemd, en staat bekend om de effectiviteit. Stel het eens voor aan je arts.

• Topic Starter Topic Starter
Venlafaxine hci r*tard heb ik ook een tijdje gebruikt 300mg maar dat werkte amper voor mij.

Is compleet onverantwoord dat hier zo'n advies wordt gegeven mbt toch psychische klachten. Indien je enige psychische opleiding gevolgd hebt en daarbij nog wat van medicijnen kent, kan je het al overwegen, maar zonder de persoon verder te kennen is het bullshit om random dingen te gaan voorschrijven of aanraden.

antidepressiva zijn gewoon een pleister op de wonde. Hetgeen wat echt je probleem zal verhelpen is antidepressiva in combinatie me psychotherpie. Anders blijf je jaren met die shit zitten en voel je je alleen maar beter omdat je de medicijnen neemt. Zeker als het een tijdelijke depressie is, wat bij de meeste mensen voorvalt.

Wanneer je echter met een (ernstige) stoornis te maken hebt, wat voor de rest van je leven is kunnen bepaalde medicijnen werken omdit gedeeltelijk te onderdrukken, maar nogmaals moet er achter de oorzaak van het probleem gezocht worden indien het geen 'ziekte'/stoornis of whatever is.

Verder heb ik nooit typische antidepressiva genomen, maar wel een hele tijd depakine gebruikt. Hierdoor kon ik echter ook niet meer die 'hoogtes' beleven die ik voordien wel had. Dus het leven werd wat vlakker.

Er is niets verkeerd met een bepaalde medicatie voor te stellen aan je arts. Natuurlijk zeg ik hier niet "bestel maar wat nardil online". Niets onverantwoord aan dus.

Hetgeen wat echt je probleem zal verhelpen is antidepressiva in combinatie me psychotherpie.
Dat hangt van de situatie af, in geval van chronische depressie is therapie niet van voordeel.

November 16, 2009 — Adjunctive psychotherapy in combination with antidepressant medication appears to offer no additional therapeutic benefit in patients with chronic depression, a large, randomized, 12-week trial suggests.

Investigators at Weill Cornell Medical College in New York found that after 12 weeks of continued pharmacotherapy plus either brief supportive psychotherapy (BSP) or cognitive behavioral analysis system of psychotherapy (CBASP), outcomes were no better than if patients received medication alone.

"It would be fair to say that the approaches were equally effective," lead investigator James H. Kocsis, MD, told Medscape Psychiatry.

The study is published in the November issue of Archives of General Psychiatry.

Findings Contrary to Study Hypothesis

The trial included 491 patients with chronic depression. Participants had depressive symptoms for a minimum of 2 years without remission and met diagnostic criteria for double depression, chronic major depression, or recurrent major depression with incomplete recovery between episodes.

The study's main outcome measures were proportion of remitters, partial remitters, and nonresponders and change from baseline in the Hamilton Scale for Depression scores.

Participants were randomized to receive 12 weeks of continued pharmacotherapy plus CBASP, continued pharmacotherapy with BSP, or continued optimized pharmacotherapy alone.

At the end of the study period, the investigators found no statistically significant differences among the 3 treatment groups in the proportions of patients in remission, partial response, or nonresponse, suggesting, said Dr. Kocsis, that although chronic depression is often helped by medication, there is little evidence of added benefit with adjunctive psychotherapy.

"We were surprised. The results went against our hypotheses. We are interested in studying differential predictors of response to drugs versus psychotherapy. We think early life adversity and childhood maltreatment may be important in predicting need for psychotherapy," Dr. Kocsis said.

Dr. Kocsis also noted that current American Psychiatric Association treatment guidelines only address major depression and not chronic depression. "Perhaps they should develop separate guidelines for chronic depression," he said.

Convincing but Not Conclusive

Pim Cuijpers, PhD, who has published 2 meta-analyses of psychotherapies for chronic depression, described the Kocsis study as "sobering." Dr. Cuijpers is professor of clinical psychology, chair of the Department of Clinical Psychology, and vice-director of the EMGO Institute for Health and Care Research at VU University, Amsterdam, The Netherlands.

Dr. Cuijpers told Medscape Psychiatry that, although he finds these data convincing, they are not conclusive. "The conclusion that pharmacotherapy alone is just as good as combined treatments is not supported by the total body of research in this area," he said.

The Cuijpers' meta-analysis of psychotherapies for chronic depression, which is currently in press, concluded that combined treatments have a small benefit over pharmacotherapy alone.

"I do not think the Kocsis study [which was published after the meta-analysis was completed] would change the results of our meta-analysis if it had been included. Our meta-analysis, however, also shows that the results of psychotherapy are not very high in chronic depression," Dr. Cuijpers said.

The study was sponsored by the National Institute of Mental Health. All medications were donated by Forest Laboratories, GlaxoSmithKline, Organon Pharmaceuticals Inc, Pfizer Inc, and Wyeth Pharmaceuticals. Dr. Kocsis reports receiving research support from AstraZeneca, Burroughs Wellcome Trust, CNS Response Inc, Forest Pharmaceuticals, the National Institute on Drug Abuse, the National Institute of Mental Health, Pritzker Consortium, and Sanofi Aventis; participating on the speaker's bureau for AstraZeneca, Pfizer Inc, and Wyeth; and acting as a consultant to Wyeth.

Gevaarlijke praktijken, kan je levenslang tardive dyskinesia aan overhouden. En dat is niet om mee te lachen, is net zoals parkinson, constant bibberen en amper nog kunnen praten, om van het risico op diabetis nog maar te zwijgen.

En het trieste is dat ze die antipsychotica overal tegenaan gooien zonder enige vorm van waarschuwing, voor slaap werd ik al eens seroquel voorgeschreven, echte wanpraktijken.

Idd, kwam daar jammer genoeg maar 2 jaar later achter van die tardieve dyskinesie. Toen ik dit zei, zei m'n psychiater gewoon van laat ons hopen dat je dit er ook niet nog eens bij krijgt. :o Moest ik dit op voorhand geweten hebben ging ik zeker nooit anti-depressiva en anti-psychotica op hetzelfde moment gebruikt hebben.

Ik zat al 3jaar in therapie maar dat werkt niet voor mij, toen hebben ze maar medicijnen voorgeschreven.:rolleyes:

Ga ook als sinds september 1 keer om de 2 weken bij een psycholoog langs, maar dit alleen doet ook totaal niets bij mij. Gewoon 50 minuten wat praten over zaken die ik gedaan heb en zo zal mij ook niet van mijn problemen afhelpen. Heb nu stilaan wel begrepen dat de enige die mij zal kunnen genezen ikzelf ben.

Heb in 2 en een half jaar tijd zo'n stuk of 11 ad's geprobeerd, en een stuk of 7 of 8 anti-psychotica, maw 2,5 jaar van m'n leven verspild. Moest ik 2,5 jaar geleden meteen begonnen zijn met therapie was ik nu al lang weer geestelijk kerngezond. De fout die psychiaters maken is idd meteen medicijnen voorschrijven en niet eerst therapie voorstellen, aanmoedigen.

Hm ik heb juist 9 jaar therapie achter de rug zonder enig nut, heb nu eindelijk besloten medicijnen maar eens te proberen, dit geeft me dan wel weer wat minder hoop.

Ja, word "californian rocket fuel" genoemd, en staat bekend om de effectiviteit. Stel het eens voor aan je arts.

Thanks, zal ik zeker doen :)

Hm ik heb juist 9 jaar therapie achter de rug zonder enig nut, heb nu eindelijk besloten medicijnen maar eens te proberen, dit geeft me dan wel weer wat minder hoop.

Ligt wss ook wel aan wat je juist hebt. Heb zelf nooit echt een depressie gehad, als ik depressief was, was dat een gevolg van m'n onderliggende angsten/foutieve gedachten die ik had, of door de anti-depressiva zelf. Bij een depressie geloof ik wel dat antidepressiva enorm effectief kunnen zijn, maar toch vind ik dat psychiaters ook altijd eerst therapie zouden moeten voorstellen voor ze medicijnen voorschrijven.

Laatst bewerkt:
ben ook bijna 2jaar zwaar depressief geweest en dat is best klote een uitweg is niet snel beschikbaar dus een pilletje is erg aantrekkelijk ik heb het gelukkig niet gedaan al werd het me wel geadviseerd... ik was gewoon depressief door omstandigheden en heb daar iets aan gedaan...

maar kan me wel voorstellen dat sommige mensen antidepressiva gebuiken en dat sommigen het echt nodig hebben... maar ik denk dat je eerst goed moet nadenken bij jezelf waar de depressie vandaan komt en vaak weet je het antwoord ook wel

Heb nu stilaan wel begrepen dat de enige die mij zal kunnen genezen ikzelf ben.

+1 IMO zijn psychologen etc. overrated.

---------- Toegevoegd om 21:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:34 ----------

Voor Mike Boddé werkte medicijnen heel goed, sommige mensen hebben dat gewoon nodig, ligt niet altijd aan hoe je denkt of je je gedraagt, het kan gewoon echt een ziekte in je hoofd zijn waar je medicijnen voor nodig hebt.
http://pauwenwitteman.vara.nl/Boeke...15552&tx_ttnews[backPid]=116&cHash=236e3b9c41

Heb zijn boek ook gelezen, die gast is jaren lang focked op geweest door depresies angststoornissen etc. maar is nu weer zo goed als op de been.

het valt me op dat er een hoop jonge gasten aan die anti's zitten
typisch

wou ik net zeggen. ik ben eind dit jaar 34, heb al mega veel meegemaakt in dit leven wat ik niemand toewens en toch nog nooit een antidepressiepil van dichtbij gezien..

20 jaar en anti-depressiva nemen, vind ik echt vreemd hoor

zoek vrienden en los je problemen op. je bent nog te jong voor die shit

wou ik net zeggen. ik ben eind dit jaar 34, heb al mega veel meegemaakt in dit leven wat ik niemand toewens en toch nog nooit een antidepressiepil van dichtbij gezien..

20 jaar en anti-depressiva nemen, vind ik echt vreemd hoor

zoek vrienden en los je problemen op. je bent nog te jong voor die shit
niet iedereen is hetzelfde/zit hetzelfde in elkaar en misschien hebben sommige mensen ook al heel veel meegemaakt, dat heeft niet echt met leeftijd te maken. bovendien hoeven depressies ook helemaal niet te komen doordat je erge dingen hebt meegemaakt.

Laatst bewerkt:
niet iedereen is hetzelfde/zit hetzelfde in elkaar en misschien hebben sommige mensen ook al heel veel meegemaakt, dat heeft niet echt met leeftijd te maken.

20 jaar en aan de antidepressiva is gewoon abnormaal. get real.

Ligt wss ook wel aan wat je juist hebt. Heb zelf nooit echt een depressie gehad, als ik depressief was, was dat een gevolg van m'n onderliggende angsten/foutieve gedachten die ik had, of door de anti-depressiva zelf. Bij een depressie geloof ik wel dat antidepressiva enorm effectief kunnen zijn, maar toch vind ik dat psychiaters ook altijd eerst therapie zouden moeten voorstellen voor ze medicijnen voorschrijven.

Ja klopt, vind het raar dat jij eerst medicijnen kreeg dan ipv therapie.

---------- Toegevoegd om 21:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:34 ----------

Heb zijn boek ook gelezen, die gast is jaren lang focked op geweest door depresies angststoornissen etc. maar is nu weer zo goed als op de been.

En nu treed hij gewoon op voor een zaal mensen, heeft geen moeite met op tv komen. Super verschil, erg nice.

ik ben ook best depressief. there, i said it

Psychologen kunnen een meerwaarde bieden.
Maar dan moet je ten eerste al bij een goede terecht komen.
Is het ten 2de afhankelijk van je probleem.
Ik ben recentelijk bij mijn psycholoog weggegaan en ga misschien een andere opzoeken in de nabije toekomst. Het hangt vaak gewoon echt van je probleem af en hoe je hier op reageert.

Wanneer er intensief aan psychotherapie wordt gedaan en andere middelen gecombineerd ( zowel medicijnaal als therapieën). Kan dit je immense goed vooruit helpen. Het best is eigenlijk om residentieële hulp te verkrijgen. Waar je dag en nog of misschien nog een andere optie hebt. Daar zijn die mensen gefocusd bezig met je en valt er een stoornis te diagnosticeren, dan zijn ze vrijwel snel bij. In tegenstelling tot het raadplegen van de psychloog maar enkele keren per week. Zulke zaken hangen natuurlijk af van waar dat het om gaat

Ze hebben mij meerdere maken willen laten opnemen in een gesticht, maar ben telkens kunnen aant ontkomen en emt mij is het toch ook relatief goed geworden. Terwijl ik wel denk en vrijwel zeker ben dat ik daar veel voorruitgang had kunnen boeken.
(nietop typo's letten, want ben een beetje wazig nu :p )

Best triest eigenlijk wanneer ik sommige reacties lees. Totaal geen idee van waar ze het over hebben.

Anti-depressiva hoeft niet perse gebruikt te worden voor een depressie, dat is al de eerste fout die veel mensen maken. Bij mij werd enkele jaren geconstateerd dat ik een lichte vorm van autisme zou hebben nadat ik met een burnout bij de huisarts terecht ben gekomen. Uiteindelijk van het kastje naar de muur gestuurd en ook enkele anti-depressiva medicijnen gebruikt. Mijn conclusie is dat het slechts een verdovende werking heeft. Ik ging minder piekeren, werd wat oppervlakkiger, het neemt externe prikkels weg enz. Je bent in staat om het wat meer te relativeren wat de burnout uiteindelijk doet afnemen. Het werkt alleen absoluut niet met alcohol, want dat versterkte alle ellende alleen maar en het is moeilijk om daar een juiste weg in te vinden.

Nu maak ik af en toe nog eens gebruik van benzodiazepine en dat werkt prima tegen het piekeren en het geeft een verdovend gevoel. Het huidige anti-depressiva aanbod staat in mijn ogen nog echt in de kinderschoenen. Het is te hopen dat dit in de toekomst verbeterd.

Laatst bewerkt:
20 jaar en aan de antidepressiva is gewoon abnormaal. get real.

Heeft ook met dokters te maken, ik heb in mijn 'donkere' periode psychotische shit gekregen ( niet in de erge zin ) maar toch zeer ****ed up.
Door drugs ( drugspsychose ) en ik heb een dokter die niet snel pillen voorschrijft, en ik heb het allemaal zonder pillen gedaan. Echt heel lastig was het wel , zeker als er niets is dat het een beetje onderdrukt. Maar ik heb het allemaal zelf na 3 weken uitgezocht, je KAN zonder alleen in de extreme gevallen is het wel nodig anders plegen ze zelfmoord.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven