Fitness Seller

Wie gebruikt hier een antidepressiva?

serlain,merk wel dat ik ook wel veel minder, tot zelf geen, stress heb. Vooral in examenperiode is dit moeilijk. Ik studeer onder het jaar nooit en moest het hebben van de druk tijdens de examens. Nu dat is weggevallen heb ik wel moeite om goed te studeren. Ook wel het gevoel dat ik minder gefocust kan zijn, maar dit kan ook wel door de vermoeidheid zijn.
Enige andere grote neveneffect: Ik heb heel veel moeite om klaar te komen :). Leek mij wel leuk in het begin, maar nu vind ik het toch wel wat spijtig :o. Soms wil je toch gewoon eens echt een quickie. Ach, ik hoor mijn vriendin niet klagen :D

Psychotherapie kan prima werken voor mensen met een (zware) depressie omdat het mensen laat inzien dat het ook anders kan. Je leert om positief te denken en het laat inzien wat nou werkelijk belangrijk is in het leven en wat niet. Kort gezegd, je leert om je problemen dragelijk te maken en indien het mogelijk is, het op te lossen.

Deze therapie werkt echter (niet alleen) voor mensen met het syndroom van Asperger, AD(H)D en/of PDD-NOS. Dit komt omdat zij externe prikkels anders ervaren (en daar last van hebben) en een totaal andere kijk hebben op zaken dan de mens die niet met deze stoornissen kampt. Anti-depressiva kan dan een uitkomst bieden omdat het een verdovende werking heeft op het brein en angst weg neemt. Het betekent niet dat mensen er automatisch happy van worden zoals bij XTC, dat is grote onzin.

Laatst bewerkt:
Best triest eigenlijk wanneer ik sommige reacties lees. Totaal geen idee van waar ze het over hebben.

Anti-depressiva hoeft niet perse gebruikt te worden voor een depressie, dat is al de eerste fout die veel mensen maken. Bij mij werd enkele jaren geconstateerd dat ik een lichte vorm van autisme zou hebben nadat ik met een burnout bij de huisarts terecht ben gekomen. Uiteindelijk van het kastje naar de muur gestuurd en ook enkele anti-depressiva medicijnen gebruikt. Mijn conclusie is dat het slechts een verdovende werking heeft. Ik ging minder piekeren, werd wat oppervlakkiger, het neemt externe prikkels weg enz. Je bent in staat om het wat meer te relativeren wat de burnout uiteindelijk doet afnemen. Het werkt alleen absoluut niet met alcohol, want dat versterkte alle ellende alleen maar en het is moeilijk om daar een juiste weg in te vinden.

Nu maak ik af en toe nog eens gebruik van benzodiazepine en dat werkt prima tegen het piekeren en het geeft een verdovend gevoel. Het huidige anti-depressiva aanbod staat in mijn ogen nog echt in de kinderschoenen. Het is te hopen dat dit in de toekomst verbeterd.
De toekomst ziet er zeer goed uit, alleen jammer dat het zo lang duurt voordat de meeste nieuwe antidepressiva uitkomen.

Alleen jammer dat het risico op misbruik de ontwikkeling enorm in de weg staat, zo werd amineptine een enorm effectieive antidepressiva illegaal gemaakt omdat er een aantal gevallen van misbruik waren. Dit was wss ook het geval AMT (Indopan) wat in de sovjet unie gebruikt werd.

Laatst bewerkt:
Ga ook als sinds september 1 keer om de 2 weken bij een psycholoog langs, maar dit alleen doet ook totaal niets bij mij. Gewoon 50 minuten wat praten over zaken die ik gedaan heb en zo zal mij ook niet van mijn problemen afhelpen. Heb nu stilaan wel begrepen dat de enige die mij zal kunnen genezen ikzelf ben.

1x in de 2 weken.. durven ze dat therapie te noemen?

Psychologen kunnen een meerwaarde bieden.
Maar dan moet je ten eerste al bij een goede terecht komen.
Is het ten 2de afhankelijk van je probleem.
Ik ben recentelijk bij mijn psycholoog weggegaan en ga misschien een andere opzoeken in de nabije toekomst. Het hangt vaak gewoon echt van je probleem af en hoe je hier op reageert.

Wanneer er intensief aan psychotherapie wordt gedaan en andere middelen gecombineerd ( zowel medicijnaal als therapieën). Kan dit je immense goed vooruit helpen. Het best is eigenlijk om residentieële hulp te verkrijgen. Waar je dag en nog of misschien nog een andere optie hebt. Daar zijn die mensen gefocusd bezig met je en valt er een stoornis te diagnosticeren, dan zijn ze vrijwel snel bij. In tegenstelling tot het raadplegen van de psychloog maar enkele keren per week. Zulke zaken hangen natuurlijk af van waar dat het om gaat

Ze hebben mij meerdere maken willen laten opnemen in een gesticht, maar ben telkens kunnen aant ontkomen en emt mij is het toch ook relatief goed geworden. Terwijl ik wel denk en vrijwel zeker ben dat ik daar veel voorruitgang had kunnen boeken.
(nietop typo's letten, want ben een beetje wazig nu :p )

Idd. Iedere psycholoog is ook anders en gaat anders te werk. Merk wel dat m'n psycholoog telkens probeerde met man en macht die foutieve gedachten te ontkrachten en zo, en mij terug in de realiteit probeerde te brengen, maar door 1 keer om de week of om de 2 weken een uurtje te praten gaan die foutieve gedachten heus niet verdwijnen en plots veranderen in positieve. Als ik erachter kwam dat het alleen maar wat praten was en er geen cursus was die ik kreeg om mijn brein te herconditioneren wist ik eig ook al meteen genoeg.

Intensieve therapie is idd het beste imo. Nederland is daarin wel een stuk vooruit vind ik vergeleken met België, daar hebben ze speciale centra en zo om specifieke stoornissen te behandelen, en daar zitten dus ook alleen mensen die hetzelfde als jij hebben. Hier in België bestaat zoiets blijkbaar nog niet.

1x in de 2 weken.. durven ze dat therapie te noemen?

Is idd vrij belachelijk. Had kunnen voorstellen voor 1 keer per week, maar heb dit expres niet gevraagd omdat ik toch weet dat het niets zal uitmaken. Om elke dag therapie te krijgen moest ik naar de dagkliniek, dus dagopname, maar had echt geen zin om daar een ganse dag in dat psychiatrisch centrum door te brengen tussen schizofrenen enz, en mee te doen aan allerlei idiote activiteiten zoals knutselen en zo. :o

Ik gebruik het niet. Heb een hekel aan medicijnen/pillen..

nee, ik geniet van mijn emo-zijn

:rolleyes:
Ik heb al ruim 2 jaar psychotherapie en komt dikwijls voor dat ik eens in de 2 maanden een afspraak heb.
1x in de 2 weken is niet uitzonderlijk in de psychotherapie lijkt mij.

Kan best zijn, maar erg efficiënt lijkt me 1x in de 2weken niet. Eens in de 2 maanden al helemaal niet, ben je dan niet jezelf een beetje voor de gek aan het houden? (bedoel dit niet aanvallend, ben nieuwschierig ik heb hier zelf nooit mee te maken gehad, heb dan ook geen idee hoe het werkt). Krijg je iets van "huiswerk" mee dan of hoe gaat dat?

Laatst bewerkt:
Zegt allemaal niks.
Ik heb een half jaar lang "full-time" in een kliniek gezeten.
Heeft uiteindelijk niet alles opgelost en het is uiteraard maar net hoe je zelf tegenover behandeling staat.
Kortom, het kan helpen om vaker te gaan, maar is zeker geen garantie dat het je sneller helpt.

Ik ga binnekort krijgen volgens mij..

Kan best zijn, maar erg efficiënt lijkt me 1x in de 2weken niet. Eens in de 2 maanden al helemaal niet, ben je dan niet jezelf een beetje voor de gek aan het houden? (bedoel dit niet aanvallend, ben nieuwschierig ik heb hier zelf nooit mee te maken gehad, heb dan ook geen idee hoe het werkt). Krijg je iets van "huiswerk" mee dan of hoe gaat dat?

Nou ja, bij mij werkt het zo dat we praten over essentiële dingen waar ik problemen mee heb in mijn leven en hoe hiermee om te gaan. Ik moet dit wel in depraktijk toepassen om er iets van te leren, als ik dan 1x per week, of 2x per week therapie zou hebben zou ik dat waar we het over gehad hebben nog niet in de praktijk hebben kunnen toepassen, dus wordt de behandeling minder efficiënt.
Naar mijn mening dan.

paar grammetjes clobazam en 3 duvels doen wonderen

seroxat en trazolan

Heb ooit paroxetine gebruikt nadat een relatie was kapot gegaan... Het hielp maar ik denk niet op de manier waarop het bedoeld was: Ik werd er zo misselijk van, en was zo van de kaart, het was gewoon onmogelijk om naast de misselijkheid nog iets te kunnen voelen van emotionele pijn. Had de dosis geleidelijk aan opgebouwd, maar ik had al snel besloten om ze ook weer af te bouwen. Trillen, zeer erge misselijkheid, niet meer kunnen klaarkomen, vochtretentie,... Ben uiteindelijk na 6 maand uit het dal gekropen zonder anti depressivum.

Hekel aan medicijnen en dat soort drugs... zie het gewoon als een legale synthetische drug die word verstrekt door de arts....

Nee gelukkig probeer ik me tegenwoordig niet meer zo druk te maken...kost me alleen maar energie die ik beter in andere dingen kan steken. Wat ik wel kan waarderen na een drukke dag is een maar dampjes van de verdamper met een biologisch wietje, dus ook niet blowen.

Hekel aan medicijnen en dat soort drugs... zie het gewoon als een legale synthetische drug die word verstrekt door de arts....

Nee gelukkig probeer ik me tegenwoordig niet meer zo druk te maken...kost me alleen maar energie die ik beter in andere dingen kan steken. Wat ik wel kan waarderen na een drukke dag is een maar dampjes van de verdamper met een biologisch wietje, dus ook niet blowen.
offtopic: waar kom jij vandaan trouwens?

Ik doe niet mee aan rages (met alle respect voor degene die een aantoonbare geestelijke aandoening hebben). Half Nederland (en Belgie) is volgens mij depressief of anders wel lijdend aan ADHD, ADD, PDD-NOS, Borderline etc. Denk dat ik maar aandelen van farma-bedrijven ga inslaan.

Terug
Naar boven