MuscleMeat

Wie heb ik kunnen helpen bij het herstel van bepaalde aandoeningen/klachten?

Ik ben alvast geïnteresseerd is je bloedwaardes, meer specifiek leverwaardes en witte bloedcellen.

Omdat je leverwaarde iets te hoog zijn en dit een effect op je immuunsysteem en vertering kan hebben stel ik voor om fosfatidylserine te proberen.

Voor de rest voorlopig van koolhydraat- en suikerrijke producten wegblijven zoals je al ondervonden hebt. Andere producten zou ik alleen nemen als je een positief effect ervaart, maar bij meerdere producten moet je wel even kijken welke dat zijn/is. Soms is een negatief effect van een product dan ook niet sterk merkbaar omdat een werkend product dit kan verdoezelen.

Vitamine D is ook aan te raden als je dit nog niet neemt. Sowieso zijn je bloedwaardes bij dit weer te laag. 2000iu/dag is een goede dosis. Dit gaat ook helpen voor je gemoedstoestand en spierpijn.

Eenmaal ik je bloedwaardes heb kunnen inzien en de effecten van vitamine D en fosfatidylserine weet (beste kan je met de andere producten even stoppen) kan ik verder kijken wat het exacte probleem zou kunnen zijn aan de hand van de resultaten.
Ik ben alvast geïnteresseerd is je bloedwaardes, meer specifiek leverwaardes en witte bloedcellen.

Omdat je leverwaarde iets te hoog zijn en dit een effect op je immuunsysteem en vertering kan hebben stel ik voor om fosfatidylserine te proberen.

Voor de rest voorlopig van koolhydraat- en suikerrijke producten wegblijven zoals je al ondervonden hebt. Andere producten zou ik alleen nemen als je een positief effect ervaart, maar bij meerdere producten moet je wel even kijken welke dat zijn/is. Soms is een negatief effect van een product dan ook niet sterk merkbaar omdat een werkend product dit kan verdoezelen.

Vitamine D is ook aan te raden als je dit nog niet neemt. Sowieso zijn je bloedwaardes bij dit weer te laag. 2000iu/dag is een goede dosis. Dit gaat ook helpen voor je gemoedstoestand en spierpijn.

Eenmaal ik je bloedwaardes heb kunnen inzien en de effecten van vitamine D en fosfatidylserine weet (beste kan je met de andere producten even stoppen) kan ik verder kijken wat het exacte probleem zou kunnen zijn aan de hand van de resultaten.

Vitamine D is ook aan te raden als je dit nog

Bedankt voor jouw snelle reactie, leverwaarden zal ik opvragen bij huisarts en dan aan jouw melden, vit D doe ik dus al
Fosfatidylserine zal ik gaan doen, kijken wat dit mij brengt
Groet Claudia

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor jouw snelle reactie, leverwaarden zal ik opvragen bij huisarts en dan aan jouw melden, vit D doe ik dus al
Fosfatidylserine zal ik gaan doen, kijken wat dit mij brengt
Groet Claudia

Ok, ben benieuwd.

Hoeveel iu vitamine D neem je per dag? En ervaar je hier positieve of negatieve effect van?

Fosfatidylserine gaat je immuunsysteem in de darmen ook wat temperen. Maar nog belangrijk de leverwerking verbeteren. Zo kunnen we ook kijken of de lever een mogelijke oorzaak is.

Geachte Cools,

Ik ben de vrouw van ramires, en hoor goede verhalen over jou! Mijn man volgt je topics en is heel enthousiast. Ik heb zelf een probleem met mijn vertering en wil dat graag eens aan je voorleggen!
Al jaren lang top ik met mijn darmen. Als kind al was ik vaak aan de diarree. Ik heb op mijn twaalfde een colonscopie gehad, waar prikkelbare darm uit kwam (zoiets dan) . Ik had altijd moeite me te concentreren en was vaak moe. Hield alles niet lang vol. Op mijn 22 e kwam ik in een diepe depressie met angst terecht. Een vreselijke periode was dat en duurde ongeveer 5 jaar. De angst is nog een tijd gebleven, maar door de geboorte van mijn zoon op mijn 28 e ging ik op voeding letten, doordat hij overal allergisch voor was. Het begon met melk, daarna suikers toen hij ouder werd. Door hem heb ik een hoop geleerd en merkte bij mezelf dat het ook op mijn gestel invloed had. Nadat ik ook gestopt was met melkproducten en alles bij de natuurwinkels kocht verdwenen mijn angsten als sneeuw voor de zon. Op mijn 45e kreeg ik weer veel pijn in mijn buik, ik gebruikte nog steeds geen melkproducten. Ik kreeg last van galstenen en mijn galblaas werd operatief verwijderd. Ik hoopte snel weer op te knappen, maar helaas nu drie jaar later kamp ik met grote verteringsproblemen. Ik werd ook dikker. Ik besloot op dieet te gaan. In maart van dit jaar ging ik op een koolhydraatarm dieet. Ik viel 15 kilo af en voelde me fantastisch! Wat vooral opviel is dat alles me zo goed afging ik had eigenlijk al jaren last van gewrichtspijn in mijn rug schouders elleboog enkels en handen. Alles was verdwenen! Ik had geen buikpijn meer ik werd weer ongesteld, want ook dat was ik al twee jaar bijna niet meer! Ik was voordat ik op dieet ging nogal snel geïrriteerd en gauw moe, lamlendig tegen depressiviteit aan , zeg maar. Maar nu was alles helemaal over. Totdat de dag kwam dat ik weer wat koolhydraten ging toevoegen. Dit wilde ik doen om wat meer energie te krijgen om te gaan sporten. (Ik kon met het koolhydraatarme dieet niet echt sporten omdat ik energie mistte ). Ik begon voorzichtig met brood eerst volkoren, maar dat ging helemaal mis. Ik voelde me in korte tijd alweer heel ellendig, maar ik dacht mijn lijf moet hier weer aan wennen dus doorzetten maar. Ik heb van alle soorten brood geprobeerd, maar het werd vreselijk! Ik kreeg aanhoudende diarree, gewrichtspijnen, spierpijnen huilbuien, ik werd depressief! Na gelezen te hebben over coeliakie herkende ik alles. Ik deed een bloedonderzoek bij de huisarts, maar er kwam niets uit! Ik besloot toch maar glutenvrij te gaan, want als ik dat maar deed dan was alles al snel weer over. Makkelijk zou je zeggen, maar overal waar zetemeel in is verwerkt (glutenvrije producten) en suikers, gaat averechts. Dus blijft er maar weing over. Het enige wat goed gaat zijn rijstecrackers zonder suikers. Dus alleen met ei of kaas. Pindakaas en iets met noten gaat ook. Voor de rest blijf er niet veel over! Fruit en zeker gedroogt fruit gaat ook niet. Ook niet als ik doorzet. Ik krijg dan een opgeblazen buik. Enorme darmgassen en diarree. Ik ben sinds kort begonnen met darm en slijmvliezen formule van golden Naturalis. , curcuma van arcocaps, ik neem visolie omega 3, teunisbloemolie en ik gebruik olijfolie en kokosolide om in te bakken ik zou zo graag wat meer kunnen eten .ik ben bij mijn huisarts geweest en hij stelde een bloedonderzoek voor, omdat de afgelopen keer mijn leverwaardes iets te hoog waren.dat was voor ik afgevallen was. Graag zou ik je mening en of advies willen horen.

Mvg Claudia
Hi Claudia,
Ik herken veel van wat je zegt. Zelf eet ik nu vooral rijst en quinoa. Misschien dat je dat nog eens kan proberen. Je hebt ook quinoavlokken. Misschien is dat nog een optie. Met wat ei kan je er ook pannenkoeken mee bakken. Eventueel zou je rijstmelk kunnen proberen. Ik heb zelf een lactose en gluten intolerantie en een pinda allergie. Mogelijk kan je ook iets met pitten en zaden proberen. Zonnebloempitten/pompoenpitten oid.
Pannenkoeken kan je ook maken van amandelmeel. Gezien je aangeeft wel tegen noten te kunnen. Er zijn misschien wat meer opties. Je kan me altijd een berichtje sturen als je meer informatie wil.
Sterkte en succes.

Phosphatidylserine besteld, werkt echt top gecombineerd met energiedrank. Net een heel examen in een dag geleerd:o.

Fosfatidylserine is niet voor jou weggelegd dan, dus kan je beter niet meer gebruiken. Maar het is even afwachten wat de l-glutamine doet. Als het werkt is het vrij zeker een dopamine overgevoeligheid. Dit kan genetisch (aanleg) zijn en/of in je ontwikkelingsproces ontstaan zijn. Een externe factor is er niet vermoed ik.

Beste Cools,

Zou de l-glutamine per direct moeten werken?

Ik slik het namelijk al 2 weken maar merk geen verschil. Zit nu op een dosis van 1000MG.

Ik heb tussendoor nog de Fosfatidylserine enkele keren geprobeerd vóór het trainen (eigenwijs), maar dat werkte wel goed. Het leek alsof ik meer focus had en voelde me over het algemeen wat scherper en beter.

Ben er wel snel mee gestopt omdat het 2x een koortslip heeft opgewekt (?)

Beste Cools,

Zou de l-glutamine per direct moeten werken?

Ik slik het namelijk al 2 weken maar merk geen verschil. Zit nu op een dosis van 1000MG.

Ik heb tussendoor nog de Fosfatidylserine enkele keren geprobeerd vóór het trainen (eigenwijs), maar dat werkte wel goed. Het leek alsof ik meer focus had en voelde me over het algemeen wat scherper en beter.

Ben er wel snel mee gestopt omdat het 2x een koortslip heeft opgewekt (?)

Fosfatidylserine heeft een effect op het immuunsysteem wat de koortslip kan verklaren.

L-glutamine zou vrij meteen moeten werken. Kan ook zijn dat je niet gevoelig aan de effecten bent of de kwaliteit van het product. Vermoed het eerste.

Fosfatidylserine heeft een effect op het immuunsysteem wat de koortslip kan verklaren.

L-glutamine zou vrij meteen moeten werken. Kan ook zijn dat je niet gevoelig aan de effecten bent of de kwaliteit van het product. Vermoed het eerste.

Bedankt voor je reactie,

Dat is jammer voor beide supplementen, heeft het ook geen nut om de dosering te verhogen van de L-glutamine?

Ik heb al jaren PDS, tevens ben ik lactose-intolerant. Klachten zijn voornamelijk snel een opgeblazen gevoel na het eten en een erg opgezette buik, regelmatig ook krampen/buikpijn. Geen obstipatieklachten. Ik heb sinds 5 jaar geen galblaas meer.
Ik gebruik het merk van Swanson, gekocht bij XXL. Vitamine D is 5000 iu p/d.

Lol ik dacht even dat dit mijn post was :roflol:
Alleen ben ik niet lactose-intolerant, wel heb ik PDS, dezelfde klachten en geen galblaas meer :x

@Cools Heb je ook ideeën voor als je weerstand automatisch al wat minder is? Ik neem nu 2800 IE Vitamine D per week (van de dokter, ik heb/had een vitamine D tekort, februari weer laten controleren), maar mijn weerstand blijft vrij zwak (snel grieperig gevoel, keelpijn etc.).
Wat helpt daartegen denk je? Of weet jij dat ook niet?

@Cools nog tips tegen acne? Heb t voornamelijk rond mijn slaap zitten. Rest van me gezicht is redelijk rustig.

Bedankt voor je reactie,

Dat is jammer voor beide supplementen, heeft het ook geen nut om de dosering te verhogen van de L-glutamine?

Probeer eens met 500mg te verhogen tot max 2000mg totaal. Indien geen werking gaat het weinig nut hebben en moeten we verder kijken naar een andere oplossing. Ervaar je ook geen bijwerkingen en welk merk is het?

Richting het immuunsysteem moeten we dan eens gaan denken gezien je reactie op fosfatidylserine. Daarom neem ik deze standaard als eerste middel samen met vitamine D. Op deze manier moeten we systematisch werken naar de oorzaak toe. Natuurlijk zo goedkoop mogelijk proberen te doen.

Laatst bewerkt:
Lol ik dacht even dat dit mijn post was :roflol:
Alleen ben ik niet lactose-intolerant, wel heb ik PDS, dezelfde klachten en geen galblaas meer :x

@Cools Heb je ook ideeën voor als je weerstand automatisch al wat minder is? Ik neem nu 2800 IE Vitamine D per week (van de dokter, ik heb/had een vitamine D tekort, februari weer laten controleren), maar mijn weerstand blijft vrij zwak (snel grieperig gevoel, keelpijn etc.).
Wat helpt daartegen denk je? Of weet jij dat ook niet?

Vitamine D gaat alleen voor je virale weerstand werken. Voor je bacteriële weerstand kan je beta glucaan nemen. Dit hecht aan toll like receptoren wat je immuunsysteem stimuleert. Werkt zeker, ben al meer dan 2 jaar niet meer ziek geweest.

Deze is het beste en zuiverste. Je hebt ook in 30 tabletten en ook andere merken als je het toch te duur vind, maar de werking van dit merk is beter door zijn zuiverheid.
http://www.farmaline.be/apotheek/bestellen/imunixx-100-90-tabletten/

1 per dag raad ik normaal aan ter ondersteuning, maar je kan ook bv. zeggen dat je er 3 neemt als je ziek begint te voelen en kan tot 6 afhankelijk van wat je te pakken hebt.

@Cools nog tips tegen acne? Heb t voornamelijk rond mijn slaap zitten. Rest van me gezicht is redelijk rustig.

Pompoenpitolie 400mg/dag. Of red maca 500mg. Eerste is sterker, maar oppassen want het kan bij sommigen een negatief effect hebben op het immuunsysteem. Maar dat is zo bij alle DHT remmers wat vooral de oorzaak van acne is.

Pompoenpitolie 400mg/dag. Of red maca 500mg. Eerste is sterker, maar oppassen want het kan bij sommigen een negatief effect hebben op het immuunsysteem. Maar dat is zo bij alle DHT remmers wat vooral de oorzaak van acne is.
Neem aan dat je het gewoon elke keer moet gebruiken wanneer je er last van heb.

Nog een link waar ik pompoenpitolie kan vinden?

Vitamine D gaat alleen voor je virale weerstand werken. Voor je bacteriële weerstand kan je beta glucaan nemen. Dit hecht aan toll like receptoren wat je immuunsysteem stimuleert. Werkt zeker, ben al meer dan 2 jaar niet meer ziek geweest.

Deze is het beste en zuiverste. Je hebt ook in 30 tabletten en ook andere merken als je het toch te duur vind, maar de werking van dit merk is beter door zijn zuiverheid.
http://www.farmaline.be/apotheek/bestellen/imunixx-100-90-tabletten/

1 per dag raad ik normaal aan ter ondersteuning, maar je kan ook bv. zeggen dat je er 3 neemt als je ziek begint te voelen en kan tot 6 afhankelijk van wat je te pakken hebt.

Ja, de vitamine D neem ik vanwege een tekort.
Als ik zelf wil zoeken naar het product, dan zoek ik dus op specifiek 'beta glucaan'? Of op '-1,3/1,6-glucaan uit Pleurotus ostreatus' ?
Kan dit overigens ook 1x per week genomen worden, standaard?

Ja, de vitamine D neem ik vanwege een tekort.
Als ik zelf wil zoeken naar het product, dan zoek ik dus op specifiek 'beta glucaan'? Of op '-1,3/1,6-glucaan uit Pleurotus ostreatus' ?
Kan dit overigens ook 1x per week genomen worden, standaard?

Gewoon beta glucaan, maar dan wel onoplosbare. De oplosbare werkt hier niet voor, zoals in havermout (andere linkage). Uit een paddenstoel of andere schimmel moet het zijn. 1x/week is niet voldoende spijtig genoeg om een echte werking te hebben.

Die van aov is ook vrij goed, maar minder werkzaam. En als je uitrekent komt het niet veel goedkoper uit.
[Link niet meer beschikbaar]

Gewoon beta glucaan, maar dan wel onoplosbare. De oplosbare werkt hier niet voor, zoals in havermout (andere linkage). Uit een paddenstoel of andere schimmel moet het zijn. 1x/week is niet voldoende spijtig genoeg om een echte werking te hebben.

Die van aov is ook vrij goed, maar minder werkzaam. En als je uitrekent komt het niet veel goedkoper uit.
[Link niet meer beschikbaar]

Het gaat me niet zoveel om de prijs, meer om het feit dat ik wil dat hij op de NZVT lijst staat :)
Ook bedoelde ik natuurlijk 1x per week een grotere hoeveelheid (bij bijvoorbeeld vitamine D kan dit wel, vandaar de vraag).

Ik zal eens zoeken op beta glucaan, onoplosbare. Bedankt!

Het gaat me niet zoveel om de prijs, meer om het feit dat ik wil dat hij op de NZVT lijst staat :)
Ook bedoelde ik natuurlijk 1x per week een grotere hoeveelheid (bij bijvoorbeeld vitamine D kan dit wel, vandaar de vraag).

Ik zal eens zoeken op beta glucaan, onoplosbare. Bedankt!

Gaat moeilijk worden bij deze producten :p Imunixx is van België afkomstig trouwens en wordt in Nederland niet verkocht.

Nee, want vitamine D slaagt zich op in de lever en beta glucaan niet. Werkt meestal maar 1 dag en de werking is dosis-, en zuiverheidafhankelijk.

Gaat moeilijk worden bij deze producten :p Imunixx is van België afkomstig trouwens en wordt in Nederland niet verkocht.

Nee, want vitamine D slaagt zich op in de lever en beta glucaan niet. Werkt meestal maar 1 dag en de werking is dosis-, en zuiverheidafhankelijk.

Ik zie het ook nergens op de lijst staan. Ander idee? Iets van bepaalde vitamines?

Ik zie het ook nergens op de lijst staan. Ander idee? Iets van bepaalde vitamines?

Spijtig genoeg is het enige wat echt werkt met voldoende effectiviteit beta glucaan. Dit is een polysacharide die past op je toll like receptor (TLR 2).
https://en.wikipedia.org/wiki/Toll-like_receptor
https://en.wikipedia.org/wiki/Beta-glucan

Maar we spreken hier over zeer gezuiverde preparaten. Meer info over immunixx.
http://www.ixx.be/

Bepaalde planten bevatten ook polysachariden die hier op passen. Echinacea bevat dit, maar welke is afhankelijk van de concentratie polysachariden. Je zou een geconcentreerd extract moeten hebben voor een soortgelijke effectiviteit. Heb ik nog niet kunnen vinden van deze plant.

Astragalus heeft wel 70% polysacharide extracten en deze zijn ook vrij effectief.

Terug
Naar boven