AndroidHealthClinic

Wie heb ik kunnen helpen bij het herstel van bepaalde aandoeningen/klachten?

Paar vraagjes om het vast te stellen:

- Last van stress?
middelmatig. Heb een schouder blessure waardoor ik niet kan trainen en dat geeft me soms wat stress.
- Welke supplementen neem je?
vit d. fosfyl. multi. omega 3-6-9. digestive enzymes
- Regelmatig ziek en/of last darmen?
nee
- Heb je schilfers/roos in je haren?
Ja nu je het zo zegt valt het me op. het is niet veel maar zeker aanwezig
- Aas gebruikt kort geleden?
Ja 5 weken gekuurd maar door blessure gestopt. het was test en bold. ik cruise nu op 1ml test om niet teveel te verliezen.

beetje kut neergezet maar is op phone. antwoorden staan in de quote

• Topic Starter Topic Starter
Ja 5 weken gekuurd maar door blessure gestopt. het was test en bold. ik cruise nu op 1ml test om niet teveel te verliezen.

beetje kut neergezet maar is op phone. antwoorden staan in de quote

Bloeddruk even meten, maar vermoed dat het gerelateerd is aan je immuunsysteem. Daarom dat je lichte roos hebt. Normaal gezien houd je immuunsysteem bepaalde schimmels en bacteriën beperkt die roos kunnen veroorzaken. Die zitten meestal niet onder je hoofdhuid alleen. Exogene testosteron kan een negatieve impact op je immuunsysteem hebben.

Verandering in temperatuur of inspanningen kan daarom voor een immuunreactie zorgen wat deze prikkelingen geeft. Vermoedelijk door histamine. Fosfatidylserine kan dit trouwens ook verhogen. Een antihistaminica kan daarom ook helpen, maar pakt de oorzaak niet aan.

Lage dosis hcg bij je cruise helpt meestal. Wel je exogene test verlagen naar 125mg dan en 2x 500iu hcg/week.

Een andere optie zou een immuun stimulerend middel zoals beta glucan zijn. Bv. van het merk ixx pharma (imunixx). Lage dosis aspirine is ook een optie.

Laatst bewerkt:
Yo Cools,

Sinds 2 weken heb ik last van iets wat me extreem irriteert en kan de oorzaak niet vinden. Het begon zonder aanleiding.
Als ik gedouched heb, van een koude naar warme ruimte ga(en dus beetje transpireer), en als ik zenuwachtig word, begint met hele lichaam te jeuke.
Voornamelijk rug en borst en vaak ook boven op me hoofd. Het is niet echt jeuk maar het lijken wel allemaal kleine speldeprikjes. Ik heb gekeken op internet en er zijn mensen die dit opeens krijgen en dat blijft dan de rest van hun leven. Ik word er echt helemaal gek van. Aan me dieet is niets veranderd.
heb het zelfde en daarbij netelroos volgens de huisarts een kou/warmte allergie

heb het zelfde en daarbij netelroos volgens de huisarts een kou/warmte allergie

Is geen kou/warmte allergie, bestaat zelfs niet. Is gewoon een reactie van het immuunsysteem door verandering temperatuur, maar de oorzaak ligt dus dieper zoals je hierboven kan lezen.

Heb je dan uitslag? Indien niet heb je het niet. Dit is ook specifiek door een koude stimulus. En dan nog is het altijd immuunsysteem gerelateerd, zoals ik al aangaf histamine.

Dus zoals ik zei de oorzaak ligt wat dieper. Het is geen allergie voor kou, maar een reactie van je immuunsysteem door de verandering aan temperatuur, waar bepaalde immuun cellen gevoelig aan zijn.

Fosfatidylserine gebruik ik 300mg per dag en ik zet ook 2x 500iu hcg per week.

Fosfatidylserine gebruik ik 300mg per dag en ik zet ook 2x 500iu hcg per week.

Eerst je test verlagen. Nu heb je ongeveer een hoeveelheid gelijk aan 375mg test. Dus zeker 125mg test minder zetten.

Indien het niet beter fosfatidylserine verlagen of zelfs even stoppen om eens te testen.

Heb je dan uitslag? Indien niet heb je het niet. Dit is ook specifiek door een koude stimulus. En dan nog is het altijd immuunsysteem gerelateerd, zoals ik al aangaf histamine.

Dus zoals ik zei de oorzaak ligt wat dieper. Het is geen allergie voor kou, maar een reactie van je immuunsysteem door de verandering aan temperatuur, waar bepaalde immuun cellen gevoelig aan zijn.
Wat denk je dat allergie betekent :roflol:

Wat denk je dat allergie betekent :roflol:

Ik geeft maar aan dat het soort reactie waarover we hier van spreken geen koude of warmte allergie is. Maar dat dit een reactie veroorzaakt omdat er iets anders mis is met het immuunsysteem. Koude of warmte dient dan als een trigger, maar geen veroorzaker voor een afwijkende reactie van het immuunsysteem. In dit geval vrijlating van histamine.

Het is dus niet vergelijkbaar met een allergische reactie door bv. pollen of bepaalde eiwitten uit voeding. Hierbij denken we dan aan een interactie met bepaalde antistoffen, specifiek IgE's.

Sensibilisatie, eiwit, IgE, mestcel, degranulatie, anafylaxie, dood.

2x 750 iu hcg of 2x 1000hcg zou ook kunnen?

Ik geeft maar aan dat het soort reactie waarover we hier van spreken geen koude of warmte allergie is. Maar dat dit een reactie veroorzaakt omdat er iets anders mis is met het immuunsysteem. Koude of warmte dient dan als een trigger, maar geen veroorzaker voor een afwijkende reactie van het immuunsysteem. In dit geval vrijlating van histamine.

Het is dus niet vergelijkbaar met een allergische reactie door bv. pollen of bepaalde eiwitten uit voeding. Hierbij denken we dan aan een interactie met bepaalde antistoffen, specifiek IgE's.
Alles wat een overdreven reactie van het immuunsysteem teweegbrengt, maar dit niet, of in veel mindere mate, bij een normale populatie doet, is een allergische reactie.
Sensibilisatie, eiwit, IgE, mestcel, degranulatie, anafylaxie, dood.
FUBAR

Yo Cools,

Sinds 2 weken heb ik last van iets wat me extreem irriteert en kan de oorzaak niet vinden. Het begon zonder aanleiding.
Als ik gedouched heb, van een koude naar warme ruimte ga(en dus beetje transpireer), en als ik zenuwachtig word, begint met hele lichaam te jeuke.
Voornamelijk rug en borst en vaak ook boven op me hoofd. Het is niet echt jeuk maar het lijken wel allemaal kleine speldeprikjes. Ik heb gekeken op internet en er zijn mensen die dit opeens krijgen en dat blijft dan de rest van hun leven. Ik word er echt helemaal gek van. Aan me dieet is niets veranderd.
Laat je hematocriet eens meten (in de regel is er overigens niks aan de hand, maar is een goedkope test).

Alles wat een overdreven reactie van het immuunsysteem teweegbrengt, maar dit niet, of in veel mindere mate, bij een normale populatie doet, is een allergische reactie.

FUBAR

Zo kan je het ook bekijken, maar is gecompliceerder dan dat.

2x 750 iu hcg of 2x 1000hcg zou ook kunnen?

Hoger in hcg zou ik niet gaan, gewoon je test verlagen. Icm met je hcg is je totale testosteron sowieso te hoog om als cruise te dienen. En ook oestrogeen dan natuurlijk, wat weet negatief voor het immuunsysteem is. Dus hcg zeker niet verhogen.

Even zo proberen en indien er geen verandering optreed zou ik stoppen met fosfatidfylserine om te kijken wat dat geeft. Het heeft spijtig genoeg een negatief/verlagend effect op het immuunsysteem en kan de aanmaak van histamine verhogen. Dit door een switch van TH1 cytokinen naar TH2. Deze laatste verhoogt de antistofaanmaak vooral net zoals oestrogeen dat kan. Dit icm fosfatidylserine kan de klachten veroorzaken.

Ben begonnen met Callogeen Hydroisolaat van de Tuinen, waren in de aanbieding.

Hoe lang duurt het voor werking op treed/resultaat zichtbaar is?

Callogeen hydroisolaat
1397.gif

Terug
Naar boven