Fitness Seller

Wie heb ik kunnen helpen bij het herstel van bepaalde aandoeningen/klachten?

• Topic Starter Topic Starter
Cools wat kun je zeggen over 'oud vet'?

Heb vet rond mn borst streek, het onderste rolletje en heupen zitten nog. Dit ondanks mijn vetpercentage al redelijk laag is. Ik ga er vanuit dat ik naar een procent of 5 moet om dit weg te kunnen krijgen, ik zal dus nog een tijd door moeten cutten.

Zijn er manieren dit te stimuleren? Of wat is jouw visie hier op?

Cardio blijft de beste manier om dat te doen. Je vetpercentage gemeten met huidplooimeter?

Cardio blijft de beste manier om dat te doen. Je vetpercentage gemeten met huidplooimeter?

Wat voor manier van cardio? Half uur traplopen op intensief niveau?

Nog niet, maar weet van voorgaans dat elke meting niet klopt. Op de meetpunten ben ik droog, maar er wordt niet gemeten op de borst, heup en onderbuik. Dit is waar bij mij het zogenoemde 'stubborn' vet zit. Zit niet goed verdeeld.

Wat voor manier van cardio? Half uur traplopen op intensief niveau?

Nog niet, maar weet van voorgaans dat elke meting niet klopt. Op de meetpunten ben ik droog, maar er wordt niet gemeten op de borst, heup en onderbuik. Dit is waar bij mij het zogenoemde 'stubborn' vet zit. Zit niet goed verdeeld.

Crosstrainer raad ik altijd aan, beste voor je lichaam.

4 puntmeting is voldoende voor een vrij correct vet%. Biceps voor, triceps achter, rug boven, buik zijkant. Zal zo de tabel voor berekening plaatsen.

http://www.verantwoord-afvallen.nl/afvallen/huidplooimeting-beste-manier-voor-bepalen-vetmassa

Laatst bewerkt:
Crosstrainer raad ik altijd aan, beste voor je lichaam.

4 puntmeting is voldoende voor een vrij correct vet%. Biceps voor, triceps achter, rug boven, buik zijkant. Zal zo de tabel voor berekening plaatsen.

http://www.verantwoord-afvallen.nl/afvallen/huidplooimeting-beste-manier-voor-bepalen-vetmassa

Op die punten ben ik dus droog.. Borst, onderbuik en love handles zit het vet bij mij. Dacht door eens goed droog te trekken dat het vet verdwijnt en beter verdeeld daarna.

Nog tips om die harde dry look te krijgen?

Dieet zit nu op:

2336kcal
260 eiwit
110 carbs
87 vet

Op die punten ben ik dus droog.. Borst, onderbuik en love handles zit het vet bij mij. Dacht door eens goed droog te trekken dat het vet verdwijnt en beter verdeeld daarna.

Nog tips om die harde dry look te krijgen?

Dieet zit nu op:

2336kcal
260 eiwit
110 carbs
87 vet

Op je bovenrug ook? En de meting aan je buik is net onderkant love handles.

Ivm vetverbranding zou beste zijn 35 % van je kcal uit eiwit, 45 % uit koolhydraten en 20 % vet. 6 maaltijden per dag. Daar KT en cardio bij zou het moeten doen. Indien je geen vooruitgang merkt totale kcal aanpassen en/of cardio omhoog.

Op je bovenrug ook? En de meting aan je buik is net onderkant love handles.

Ivm vetverbranding zou beste zijn 35 % van je kcal uit eiwit, 45 % uit koolhydraten en 20 % vet. 6 maaltijden per dag. Daar KT en cardio bij zou het moeten doen. Indien je geen vooruitgang merkt totale kcal aanpassen en/of cardio omhoog.

Heb mn schema aangepast! Merkte bij bovenstaande macro's ook echt dat ik geen energie had, futloos was, snel aangebrand en nergens zin in had. Dan zal de vetberbranding ook wel stil komen te liggen lijkt me..

Nu de volgende macro's: e:187 k:219 v:43

35/44/25

Goed of niet?

Heb mn schema aangepast! Merkte bij bovenstaande macro's ook echt dat ik geen energie had, futloos was, snel aangebrand en nergens zin in had. Dan zal de vetberbranding ook wel stil komen te liggen lijkt me..

Nu de volgende macro's: e:187 k:219 v:43

35/44/25

Goed of niet?

Goed ;)

Thanks man! Maandag beginnen.. vandaag even geen calorieën tellen sinds een lange tijd.. even die knop eraf. Heeft het zin een low carb dag te doen na een dag cheaten?

Nee, gewoon een vast schema. En af en toe cheaten kan helemaal geen kwaad.

Oke thanks voor de info bro! Nog tips mbt cardio? Hoe lang, wanneer?

15 min voor je krachttraining en 15 min nadien. Is nog eens beter voor je spiergroei ;) Rustig tempo (opwarmen).

En dan tussendoor 30min tot max uur. Op niet krachttrainingsdagen is beste of enkele uren nadien. Combi met de cardio voor en na krachttraining zorgt ervoor dat het minder lijkt en 2 tot 3x per week afzonderlijk is dan voldoende erbij. En je gaat sneller groeien vreemd genoeg ;)

15 min voor je krachttraining en 15 min nadien. Is nog eens beter voor je spiergroei ;) Rustig tempo (opwarmen).

En dan tussendoor 30min tot max uur. Op niet krachttrainingsdagen is beste of enkele uren nadien. Combi met de cardio voor en na krachttraining zorgt ervoor dat het minder lijkt en 2 tot 3x per week afzonderlijk is dan voldoende erbij. En je gaat sneller groeien vreemd genoeg ;)

Hoe heeft cardioeffect op spiergroei?

Hoe heeft cardioeffect op spiergroei?

Is een theorie die ik al langer had en met succes getest in het verleden. Sowieso is opwarmen van lichaam een goed idee en zorgt ervoor dat de bloedsomloop wordt gestimuleerd. Dit icm stimulatie van bepaalde hormonen door matige cardio = meer spiergroei en beter herstel.

http://www.ergogenics.org/soms-vers...fect-van-krachttraining-op-de-spiergroei.html

http://www.ergogenics.org/beetje-cardio-versnelt-herstel-krachttraining.html

http://www.ergogenics.org/combinati...ning-beste-trainingsvorm-bij-overgewicht.html

http://www.ergogenics.org/cardio-na-krachttraining-verbrandt-meer-vet.html

Interessant man, zo heb ik het nog nooit bekeken! Wat bedoel je met tussendoor? En afzonderlijk is dus gewoon een losse cardio sessie op de dag naast een KT?

Interessant man, zo heb ik het nog nooit bekeken! Wat bedoel je met tussendoor? En afzonderlijk is dus gewoon een losse cardio sessie op de dag naast een KT?

Klopt, minstens 1 dag rust per week (dus geen KT of cardio) en 2 dagen per week alleen cardio (crosstrainer voorkeur) aan wat hoger tempo, 30min is voldoende.

Op KT dagen 15min matig tempo (opwarmen) voor de training en 15 min erna. Ik raad ook altijd aan voor elke spiergroep de eerste oefening 1 set 30x met lichte gewichten. Op deze manier is die spiergroep extra opgewarmd.

Hopelijk kun jij me wel helpen. De fysio stuurde me door naar de dokter en deze vond het niet nodig om bloed te laten prikken op het een of ander en wist er geen raad meer mee..
Op dit moment heb ik last van 2 tennisarmen (wat nu ongeveer 3 maanden zo is). Daarnaast heb ik last van beide hamstrings en afgelopen week is daar ook mijn kuit bijgekomen.

Onlangs ben ik weer 2 dagen in de week gaan voetballen en verder train ik 5 dagen +/- 1 uur per dag kracht.

Kun je me wat aanraden? De fysio geeft aan dat rust niet nodig is en de dokter kwam niet verder dan “ik zie geen problemen” gewoon afwachten…

Maar ik wil graag weten waar dit vandaan komt, eventueel een te kort aan een bepaalde stof?

Hopelijk kun jij me wel helpen. De fysio stuurde me door naar de dokter en deze vond het niet nodig om bloed te laten prikken op het een of ander en wist er geen raad meer mee..
Op dit moment heb ik last van 2 tennisarmen (wat nu ongeveer 3 maanden zo is). Daarnaast heb ik last van beide hamstrings en afgelopen week is daar ook mijn kuit bijgekomen.

Onlangs ben ik weer 2 dagen in de week gaan voetballen en verder train ik 5 dagen +/- 1 uur per dag kracht.

Kun je me wat aanraden? De fysio geeft aan dat rust niet nodig is en de dokter kwam niet verder dan “ik zie geen problemen” gewoon afwachten…

Maar ik wil graag weten waar dit vandaan komt, eventueel een te kort aan een bepaalde stof?

Dit komt door overbelasting, herhaaldelijk dezelfde beweging maken (met voldoende kracht) is meestal de oorzaak. Bij voetbal kan dit ook voorkomen om die reden, maar dan bij je benen.

Gebruik je al whey? Dit kan herstel bevorderen en pezen aansterken.

Dit komt door overbelasting, herhaaldelijk dezelfde beweging maken (met voldoende kracht) is meestal de oorzaak. Bij voetbal kan dit ook voorkomen om die reden, maar dan bij je benen.

Gebruik je al whey? Dit kan herstel bevorderen en pezen aansterken.

Overbelasting? Je verwacht niet dat het een tekort aan bijv. ijzer kan zijn? Dokter alsook fysio zegt dat ik gewoon kan sporten, met mate dan natuurlijk..
Ja, ik zorg ervoor dat mijn eiwitten op +/- het juiste aantal gram zitten. Of is specifiek Whey beter dan een bak kwark?

Overbelasting? Je verwacht niet dat het een tekort aan bijv. ijzer kan zijn? Dokter alsook fysio zegt dat ik gewoon kan sporten, met mate dan natuurlijk..
Ja, ik zorg ervoor dat mijn eiwitten op +/- het juiste aantal gram zitten. Of is specifiek Whey beter dan een bak kwark?

Overbelasting inderdaad. Whey heeft specifiek hierbij een toegevoegde waarde.

Je ijzer niet laten meten via bloedonderzoek? Sporten kan, maar belasting minimaal houden.

Cools, ik zag hier en daar wat posts maar kan je in een notendop zeggen of 7 keto dhea enig effect heeft. Of is het het zoveelste bro science supplement?

Terug
Naar boven