XXL Nutrition

wie heeft een scooter of doet er aan scooter tuning

een rollebank gaat maar tot 2kw:P maar ik wel es gezien dat een snelle scooter een rollebank naar de klote heeft geholpen. Toen had de juut het gas te lang open gehouden. kom er trouwens nu achter dat je 3x gepakt mag worden met een opgevoerde scooter. Ben 2x gepakt de derde keer wordt de scooter waarop ik rij in beslag genomen. Ook al is hij van een vriend van me.

Tis 10 jaar geleden.. kw's niet precies een idee en rollenbanken zullen vast ook al wel vernieuwd zijn etc..

who gives a ****..

was leuke tijd.

maar scooters.. koop een echte brommer..

dat weet ik zelf ook wel ik heb 2 jaar als motor monteur gewerkt dus alles was aan wezig.

weet ik veel dat hier van die scooter freaks zijn die zo erg op door gaan ik denk vertel ff snel me oude set upje.

Ik ben geen scooterfreak, ik was een scooterfreak :)

Tis 10 jaar geleden.. kw's niet precies een idee en rollenbanken zullen vast ook al wel vernieuwd zijn etc..

who gives a ****..

was leuke tijd.

maar scooters.. koop een echte brommer..

idd. na mijn auto ga ik voor mijn motor. legaal vele pk's hebben:D al moet je volgens mij eerst 2 jaar wachten tot je met meer kw mag rijden.

Laatst bewerkt:
Mja die ****in nieuwe regelgeving he.. eerst 25 kw, dan 35 en dan pas vol vermogen (op je 24e!!!) wat een ellende.. gelukkig ist begrenzertje er in een uurtje wel uit te halen....

Yamaha Neo's 1,5 weken geleden gekocht en heb de prop+ring eruit laten halen. Hij rijdt behoorlijk pittig nu:).

Scooterfreaks!11 Nog 1 vraag: ZOuden jullie aanraden om je scooter warm te rijden iedere keer? En hoe?

Straat scooter heb ik nooit warm gereden sprinter wel gewoon stationair laten prutlen daarna kleine stukje rijden.

• Topic Starter Topic Starter
een originele motor maakt belange niet zoveel toeren als een getunede dus krijgt veel minder snel warm daardoor dus ook minder kans op vastrijden ... opwarmen is natuurlijk altijd beter , zo is er minder slijtage

Scooterfreaks!11 Nog 1 vraag: ZOuden jullie aanraden om je scooter warm te rijden iedere keer? En hoe?

als je met een 70cc setup rijdt zou ik ff 2 minuten stationair laten lopen en dan rustig wegrijden.

Ik zelf heb ook een sprintscooter , alleen de ontsteking is op het moment kapot,

setup:

mhr speed 7t
mhr team 06 uitlaat
mhr team 99 krukas
28mm keihin
hpi05
malossi overrange
en de hele zooi :D

een originele motor maakt belange niet zoveel toeren als een getunede dus krijgt veel minder snel warm daardoor dus ook minder kans op vastrijden ... opwarmen is natuurlijk altijd beter , zo is er minder slijtage

Waarom is er dan minder slijtage? Omdat olie nog niet goed smeert?

Waarom is er dan minder slijtage? Omdat olie nog niet goed smeert?

Als de olie wel goed smeert is er juist minder slijtage. Bij koude motor is er dus meer slijtage. Helemaal als je gelijk hoge toeren gaat draaien. Scooters slijten sowieso hard aangezien een standaard scooter al rond de 7500-9000 toeren draait? correct me if i'm wrong.

Misschien is het een idee om hier een centraal scootertopic van te maken?

Ik heb een 2takt scootertje en sinds gisteren heb ik wanneer ik hem start de eerste minuut en snoeihard piepend geluid.
Ik heb net olie gecontroleerd en dat zit er nog in, iemand een idee wat er aan de hand is?

Ik heb een 2takt scootertje en sinds gisteren heb ik wanneer ik hem start de eerste minuut en snoeihard piepend geluid.
Ik heb net olie gecontroleerd en dat zit er nog in, iemand een idee wat er aan de hand is?
Vuile necrofiel!

Fluitend geluid? Kan een lekke pakking zijn bij je cilinderkop bijv. Zodra die warm is hoor je dat dan niet meer.

Wat kan zoiets tot gevolg hebben? Bij auto's krijg je dan een vastloper toch?
Doorgaans weinig aan de hand; wat minder performance. Maar kan tot 'n warmloper leiden ja. Is vrij easy om te vervangen.
Weet niet hoe het bij scooters zit, maar zal vast hetzelfde ongeveer zijn: draai de moeren van de cilinderbouten los, schuif je cilinderkop eraf, gooi je oude pakking weg (je ziet waarschijnlijk al of je pakking k*t is of niet), plemp er een nieuwe pakking op en doe je cilinderkop er weer op en draai de moeren iets steviger dan handvast. Of doe maar in jouw geval gewoon handvast. :o

Had zelf vroeger zo'n Gilera Citta, 80cc met speed engine enzo #deleven.

Terug
Naar boven