Fitness Seller

wie heeft een scooter of doet er aan scooter tuning

ok cool .geloof je al weet ik wel dat ik nog hard had kunnen lachen met me 98 runner in deze tijd maarja misschien komt dat door de strenge regelgeving . zie nu vaak wel mooi gepimpte scoots (respect) maar snelheid zie ik niet veel meer of lijkt dat maar zo en doen meer boys officieel scooteracen nu?

3 jaar geleden zag ik nog wel es wat snelle scooters rondrijden, dan heb ik het over 120+ scooters:D Ze zijn nu zo veel aan het controleren dat het snelste wat je ziet een onbegrenste scooter is met een andere uitlaat. En dan heb je nog een torenhoge boete. Ik kan er nu wel spijt van hebben van al het geld dat ik in mijn scooter heb gepropt en dat ik veel boetes heb gehad maar ik heb er ontzettend veel lol van gehad. En de scooters op het circuit groeit ook hard ja.

3 jaar geleden zag ik nog wel es wat snelle scooters rondrijden, dan heb ik het over 120+ scooters:D Ze zijn nu zo veel aan het controleren dat het snelste wat je ziet een onbegrenste scooter is met een andere uitlaat. En dan heb je nog een torenhoge boete. Ik kan er nu wel spijt van hebben van al het geld dat ik in mijn scooter heb gepropt en dat ik veel boetes heb gehad maar ik heb er ontzettend veel lol van gehad. En de scooters op het circuit groeit ook hard ja.

Ik het zo erg verhoogd dan de boetes? Ongeveer 10 jaar geleden toen ik nog een Kymco had waren ze niet bijster hoog. Hoeveel betaal je gemiddeld voor een scooter met originele uitlaat en vario en prop eruit dan? Is dat te schatten?

mijn runner 90 a 95 op het klokje toen ik voor 1,7 KW 180 gulden boete kreeg in 98.(+40 gulden voor niet bijhebben van certificaat) varioring was eruit ..55 naar 65
derde been van uitlaat 65 naar 95
propje nog in uitlaat 95 naar 105 maar die zat er dus nog in bij deze bekeuring

1.5 jaar later 70 cc polini afgepakt..samba uitlaat afgepakt ..vloog gelijk over 2 kw dus mocht runner gelijk laten staan voor onderzoek. heb later de scoot opgehaald ..7 km lopen naar huis met een frame en 2 wielen. alle kappen zaten in een vuilniszak en helft van de schroeven was kwijt. totaal 465 gulden aan boete (300nogiets voor vermogen en rest voor GELUID)...uitlaat was 320 +50 montage en afstellen. cilinder was 340 (500 met monatge en afstellen) . 465 + 380+500= 1345. dat heeft me het dus gekost.

in die tijd was de nrx een goede uitlaat nu is ie inmiddels een hoopje niks vergeleken met alle nieuwe uitlaten;)

Ha ja, zou kunnen. Is inmiddels 5 jaar geleden dat ik met scooters bezig was. Heb er ook een hoop geld in gestoken, en veel boetes gehad. Ook een hoop lol gehad, en overal waar ik fun aan heb beleefd is zijn geld waard geweest ...

Ik het zo erg verhoogd dan de boetes? Ongeveer 10 jaar geleden toen ik nog een Kymco had waren ze niet bijster hoog. Hoeveel betaal je gemiddeld voor een scooter met originele uitlaat en vario en prop eruit dan? Is dat te schatten?

Hangt er vanaf, zonder vario-ring en prop kan je al over de 2kw gaan tegenwoordig, dus dan is het al 200 euro+.

Maar mijn Aerox die 80+ op de teller gaat had op de rollerbank gewoon het aantal toegestane kw's, dus is weer erg vaag allemaal.

Niemand natuurlijk, tenzij je een nutteloze hobby zoekt.........:cool:

Er zijn eigenlijk gewoon teveel onzinnige discussies hier. Ik probeer dat wat op te fleuren, zodat het wat leuekr wordt om te discussiëren, maar het blijft onzinnig.;)

nig*ah please!

:finger::shoot::sl*t::mier::windup:

:D:D:D

Je hebt nu nieuwe rollebanken die echte km's aangeven al kloppen deze dingen ook voor geen reed. Mijn scooter rijdt op de autoteller 110km/u eventueel overdreven gezegd zou het 100 echte km's kunnen zijn. Op de rollebank gaf mijn scooter 90km/u aan waarna er nog 9% corectie afging dus 81km/u . Was ik wel blij om maar met 36km te hard kreeg ik alsnog een boete van 220 euro. daarna hebben ze nog geluid gemeten en daar kreeg ik 125 euro boete voor in totaal 345 euro boete. Ga je dat omrekenen in guldens om het te vergelijken met vroegah dan schrik je je de t*ring!!! Dit was ook de druppel waarom ik hem ga verkopen. Niet voor de boetes maar ik gun het die klootzakken niet meer.

Niet klagen, in België lopen de boetes al snel op tot 1000 euro als je 70 km/u rijdt met een b-klasse (max toegelaten snelheid: 45km/u met 8km/u correctie op de rollen)

Niet klagen, in België lopen de boetes al snel op tot 1000 euro als je 70 km/u rijdt met een b-klasse (max toegelaten snelheid: 45km/u met 8km/u correctie op de rollen)

daar waar. maar in belgie zijn ze erop uit om de snelle scooters van de straat te houden met die torenhoge boetes. Hier doen ze het alleen maar om de staatskas aan te vullen.

jup hier zeggen ze gewoon ..daar ne daar hebben nog iets te kort .vorig jaar deelden we voor 20000 miljoen euro beotes uit...gaan we in 2008 tegen de 40000 miljoen uitdelen.probleem opgelost

Heb er al 3 versleten en rij nu een Derbi Senda SM met t volgende eronder;

19mm dellortho (sproeier 125)
MHR80
MK Pro Race Limited Edition pijp
MK koppeling
13-52 vertanding (lekkere trek vertanding voor in de stad)
Doet zo'n 110 op top, tegen de wind in, en ook met wind mee. Kan niet meer toeren draaien en door korte vertanding houd ie dus ontzettend in op top.

Rijd lekker voor stadsgebruik. :)

(heb ook een rox met 74gila gehad, eveneens een derbi GPR met MHR80 setup en daarvoor een simpel speedfightje )

• Topic Starter Topic Starter
zal wel lekker presteren :thumbs:

Al dat opgevoer.

Gewoon een 125/250cc blok deronder en knallen.

En dan op de rollen bank bij een 3,75kw horen dat de politie man van zijn collega moet stoppen omdat de brommerrijder anders de bank ook nog mag vergoeden.

Of gepakt worden, olie leiding los trekken en dan de bank op..

ding bleef helaas lopen..

leuke tijden zo over de akkers en de achteraf gelegen niet geasfalteerde wegen eruit piepen.

Spel veranderd nooit, enkel de boetes worden hoger en de snelheden worden hoger met 1000cc nu :)

Als je zo'n cilinder gaat plaatsen, moet je ook een andere krukas plaatsen. Een 12 pen krukas. Die is dikker, de originele is maar 10 pen, behave als je een piaggio motorblok hebt. En verander dan ook je lagers, c4 lagers.
Kun je meestal niet zelf doen, ofwel moet je een vliegwieltrekker hebben.
Ik heb het ook laten doen, gewoon je motorblok eronder uit vijzen, en voor 100 euro zetten ze er wel ander lagers in

dat weet ik zelf ook wel ik heb 2 jaar als motor monteur gewerkt dus alles was aan wezig.

weet ik veel dat hier van die scooter freaks zijn die zo erg op door gaan ik denk vertel ff snel me oude set upje.

Al dat opgevoer.

Gewoon een 125/250cc blok deronder en knallen.

En dan op de rollen bank bij een 3,75kw horen dat de politie man van zijn collega moet stoppen omdat de brommerrijder anders de bank ook nog mag vergoeden.

Of gepakt worden, olie leiding los trekken en dan de bank op..

ding bleef helaas lopen..

leuke tijden zo over de akkers en de achteraf gelegen niet geasfalteerde wegen eruit piepen.

Spel veranderd nooit, enkel de boetes worden hoger en de snelheden worden hoger met 1000cc nu :)

een rollebank gaat maar tot 2kw:P maar ik wel es gezien dat een snelle scooter een rollebank naar de klote heeft geholpen. Toen had de juut het gas te lang open gehouden. kom er trouwens nu achter dat je 3x gepakt mag worden met een opgevoerde scooter. Ben 2x gepakt de derde keer wordt de scooter waarop ik rij in beslag genomen. Ook al is hij van een vriend van me.

Terug
Naar boven