AndroidHealthClinic

wie heeft een scooter of doet er aan scooter tuning

Die Neos maakte trouwens veel toeren. Dat is hoogstwaarschijnlijk door te lichte rolletjes, of is e kans net zo groot dat het de drukveer of iets anders is?

Is voornamelijk de cilinder. Wanneer hij slecht is afgesteld door te lichte rolletjes maakt hij inderdaad meer toeren(slecht voor de cilinder). Wnr je drukveer zwaarder gaat moeten je rolletjes ook zwaarder en net andersom. Allemaal een kwestie van afstellen

Die Neos maakte trouwens veel toeren. Dat is hoogstwaarschijnlijk door te lichte rolletjes, of is e kans net zo groot dat het de drukveer of iets anders is?

De kans dat het door zoiets komt is hooguit omdat het versleten is.. Als hij zegt dat er niets mee is gedaan, dan zou ik er zelf niet mee gaan kloten.. Dan gewoon ALLES weer vervangen voor std spul.. Maargoed, dingen zoals een drukveer, trekveren en rolletjes versluiten/verslappen nu eenmaal, kost je de kop niet ;)

De kans dat het door zoiets komt is hooguit omdat het versleten is.. Als hij zegt dat er niets mee is gedaan, dan zou ik er zelf niet mee gaan kloten.. Dan gewoon ALLES weer vervangen voor std spul.. Maargoed, dingen zoals een drukveer, trekveren en rolletjes versluiten/verslappen nu eenmaal, kost je de kop niet ;)

Thanks bro!

Nog een vraagje:): Kan ik beter een originele uitlaat zonder prop kopen en varioring eruit om hem 'origineel' (70km/h ofzo?) te laten lopen, of is de prop uit de huidige uitlaat hetzelfde effect? Bij een maatje van me reed hij pas echt goed bij een totaal nieuwe 'originele' uitlaat.

zo scooter tuning daar ging al m ijn geld in ahhaah

ik had eerst zelf een hele runner gebouwt met me pa met dikke 80 cc cilinder c16 uitlaat andere vario andere koppeling heel de teringzooi ding liep echt.

vervolgens verkocht voor een leuk prijsje, en een snor gekocht maar het bleef kriebelen toen had ike en phantom gekocht en alles polini evo 70 onder gemonteerd.

ik had eerst zelf een hele runner gebouwt met me pa met dikke 80 cc cilinder c16 uitlaat andere vario andere koppeling heel de teringzooi ding liep echt.

vervolgens verkocht voor een leuk prijsje, en een snor gekocht maar het bleef kriebelen toen had ike en phantom gekocht en alles polini evo 70 onder gemonteerd.

Een 80ger met c16 ben jij wel lkkr?
C16 is voor hebo replica s6r niet voor 2F4R,Simo,Fabrizi,Parmakit.

Thanks bro!

Nog een vraagje:): Kan ik beter een originele uitlaat zonder prop kopen en varioring eruit om hem 'origineel' (70km/h ofzo?) te laten lopen, of is de prop uit de huidige uitlaat hetzelfde effect? Bij een maatje van me reed hij pas echt goed bij een totaal nieuwe 'originele' uitlaat.

Als je de prop eruit haalt, moet je ook ZEKER de varioring eruit halen. Anders gaat hij nog maar 50km/h op hoge toeren. Haal je de varioring eruit, loopt hij 10 tot 15km/h sneller, maar niet sneller trekken. Doe die prop eruit, en je rijdt wel 75km/h (ook afhankelijk van waterkoeling of luchtkoeling). Dus prop en varioring eruit. Dan zie je ook nog een resonantiebuisje, soort aftakking op je uitlaat, afslijpen, en dichtmaken. Dan trek je stuk sneller en nog 5km/h sneller.
Koop gewoon een andere uitlaat zou ik zeggen.

Een drukveer en rolletjes gaat gemiddeld 10.000 km mee, maar als je een andere uitlaat gaat steken, of die prop uit je uitlaat moet je ook lichter rolletjes steken. Van 5.5gram zoiets (kan schelen) + belangrijk: grotere sproeier in je carburateur, anders gaat je cilinder warmlopen

edit: je vraag nog eens gelezen: dit kan zijn omdat je uitlaat vol met roet zit. Je moet er een beetje benzine in laten lopen en dan een vuurtje aan houden. Dan met een hamer op kloppen en dan valt er veel roet uit. Het kan ook zijn dat je uitlaatpoort van je cilinder een beetje in dichtgeslibd door de roet. Maar ja, mijn advies, koop een andere uitlaat. Doet veel op 2 takt motors. Als je een 50cc originele cilinder hebt, zou ik gaan voor gianelli nrx ofzo

Als je zo'n cilinder gaat plaatsen, moet je ook een andere krukas plaatsen. Een 12 pen krukas. Die is dikker, de originele is maar 10 pen, behave als je een piaggio motorblok hebt. En verander dan ook je lagers, c4 lagers.
Kun je meestal niet zelf doen, ofwel moet je een vliegwieltrekker hebben.
Ik heb het ook laten doen, gewoon je motorblok eronder uit vijzen, en voor 100 euro zetten ze er wel ander lagers in

Haal je vario eraf, dan haal je je rolletjes eruit, bekijk ze goed. Ze moeten rond zijn, zijn ze afgevlakt moet je nieuw steken. Origineel zitten er ongeveer van 6 gram in dacht ik zo. Maar nu zijn ze wel lichter omdat ze zijn afgesleten.

hehe teveel toeren:D Al die scooters draaien hoge toeren. 15.000 toeren per minuut ong. heb ook testbankgrafieken gezien van 16.300 en 16.800 toeren per minuut. Diegozer weet heus wel waar hij mee bezig is hoor;) En met zoveel toeren slijten je onderdelen natuurlijk enorm hard maar ja die paar keer dat je aan het sprinten bent per jaar.

Als je de prop eruit haalt, moet je ook ZEKER de varioring eruit halen. Anders gaat hij nog maar 50km/h op hoge toeren. Haal je de varioring eruit, loopt hij 10 tot 15km/h sneller, maar niet sneller trekken. Doe die prop eruit, en je rijdt wel 75km/h (ook afhankelijk van waterkoeling of luchtkoeling). Dus prop en varioring eruit. Dan zie je ook nog een resonantiebuisje, soort aftakking op je uitlaat, afslijpen, en dichtmaken. Dan trek je stuk sneller en nog 5km/h sneller.

Een drukveer en rolletjes gaat gemiddeld 10.000 km mee, maar als je een andere uitlaat gaat steken, of die prop uit je uitlaat moet je ook lichter rolletjes steken. Van 5.5gram zoiets (kan schelen) + belangrijk: grotere sproeier in je carburateur, anders gaat je cilinder warmlopen

edit: je vraag nog eens gelezen: dit kan zijn omdat je uitlaat vol met roet zit. Je moet er een beetje benzine in laten lopen en dan een vuurtje aan houden. Dan met een hamer op kloppen en dan valt er veel roet uit. Het kan ook zijn dat je uitlaatpoort van je cilinder een beetje in dichtgeslibd door de roet. Maar ja, mijn advies, koop een andere uitlaat. Doet veel op 2 takt motors. Als je een 50cc originele cilinder hebt, zou ik gaan voor gianelli nrx ofzo

hehe gianelli nrx:D

Euroscooters.nl

yasuni R zou ik veel eerder nemen. lekker zwaar geluidje en is een stuk sneller dan een nrx

als je een andere uitlaat erop zet moet je zoizo je varioring verwijderen en je scooter opnieuw afstellen. Ik weet niet wat voorn scooter je hebt maar meestal kan je bij een andere uitlaat rond de 3,5-4 gram rolletjes in doen. sproeier zo'n 8 maten groter. drukveer en trekveer is niet zo makkelijk te zeggen, dat verschilt heel erg. Ze moeten iig vervangen worden voor strakkere omdat je meer toeren gaat draaien

Ik ga een originele neos uitlaat kopen waarschijnlijk. Ik wil niet zo'n snelle puberuitlaat, daa rben ik te oud voor:).

Er ziten waarschijnlijk al lichte rollertjes in, want hij maakte erg veel toeren tijdens de restrit, de rollertjes waren ook net vervangen. Die grotere sproeier heb ik nooit over gehoord. KAn je er vanuit gaan dat de gemiddelde monteur dit weet?

Uitaard wilde ik sowieso de varioring eruit halen overigens:).

Varioring er zeker uit halen !!! Doe je dit niet ga je problemen krijgen. Varioring als eerste verwijderen voor je iets anders doet.

Yausuni R doet het vooral goed op snellere cilinders. Tevens een heel goede uitlaat. Maar op een originele 50cc heeft gianelli het beste koppel en de meeste pk's

ik ben er al jare nweer uit maar gianelli nrx was nummer 1 voor de 50cc volgens al de testen in scootinboekjes.2 samba (had ik op me runner). voordeel va nde nrx was dat hij het op een 70cc ook nog beter deed dan 90% van de uitlaten die zogenaamd speciaal voor 70 cc waren. dus nrx was de overall winnaar..dan praat ik over 1998 a 2002 haha

Varioring er zeker uit halen !!! Doe je dit niet ga je problemen krijgen. Varioring als eerste verwijderen voor je iets anders doet.

Yausuni R doet het vooral goed op snellere cilinders. Tevens een heel goede uitlaat. Maar op een originele 50cc heeft gianelli het beste koppel en de meeste pk's

juist niet. yasuni R is een goede uitlaat voor een 50cc cilinder en een laagtoerige gietijzeren 70cc cilinder

Scooter-Power Forum -> Tuning voor beginners

die gozer die al die dingen vraagt moet hier maar een kijkje nemen.

Scooter-Power Forum -> Welke uitlaat FAQ

kijk bijv. de vragen hier. Elke uitlaat vraag met een orginele cilinder is standaard yasuni R of in sommige gevallen gianelli shot.

Op deze site heb ik zelf ook heel lang gezeten.

voor de echte deskundigen op het maximum uithalen van bijv. een cilinder moet je hier zijn.

Het Scooter Forum by ScooterTuning.net - Powered by vBulletin

zijn die samba""s er eigenlijk nog ?. ik nam die voor de hele goede testprestaties en het was de in NL gefabriceerde pijp toen. nrx hadden al teveel jongens en was in die tijd oo kiets duurder

ik ben er al jare nweer uit maar gianelli nrx was nummer 1 voor de 50cc volgens al de testen in scootinboekjes.2 samba (had ik op me runner). voordeel va nde nrx was dat hij het op een 70cc ook nog beter deed dan 90% van de uitlaten die zogenaamd speciaal voor 70 cc waren. dus nrx was de overall winnaar..dan praat ik over 1998 a 2002 haha

in die tijd was de nrx een goede uitlaat nu is ie inmiddels een hoopje niks vergeleken met alle nieuwe uitlaten;)

ok cool .geloof je al weet ik wel dat ik nog hard had kunnen lachen met me 98 runner in deze tijd maarja misschien komt dat door de strenge regelgeving . zie nu vaak wel mooi gepimpte scoots (respect) maar snelheid zie ik niet veel meer of lijkt dat maar zo en doen meer boys officieel scooteracen nu?

Terug
Naar boven