- Waardering
- 279
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Die Neos maakte trouwens veel toeren. Dat is hoogstwaarschijnlijk door te lichte rolletjes, of is e kans net zo groot dat het de drukveer of iets anders is?

De kans dat het door zoiets komt is hooguit omdat het versleten is.. Als hij zegt dat er niets mee is gedaan, dan zou ik er zelf niet mee gaan kloten.. Dan gewoon ALLES weer vervangen voor std spul.. Maargoed, dingen zoals een drukveer, trekveren en rolletjes versluiten/verslappen nu eenmaal, kost je de kop niet![]()
: Kan ik beter een originele uitlaat zonder prop kopen en varioring eruit om hem 'origineel' (70km/h ofzo?) te laten lopen, of is de prop uit de huidige uitlaat hetzelfde effect? Bij een maatje van me reed hij pas echt goed bij een totaal nieuwe 'originele' uitlaat.zo scooter tuning daar ging al m ijn geld in ahhaah
ik had eerst zelf een hele runner gebouwt met me pa met dikke 80 cc cilinder c16 uitlaat andere vario andere koppeling heel de teringzooi ding liep echt.
vervolgens verkocht voor een leuk prijsje, en een snor gekocht maar het bleef kriebelen toen had ike en phantom gekocht en alles polini evo 70 onder gemonteerd.
Thanks bro!
Nog een vraagje: Kan ik beter een originele uitlaat zonder prop kopen en varioring eruit om hem 'origineel' (70km/h ofzo?) te laten lopen, of is de prop uit de huidige uitlaat hetzelfde effect? Bij een maatje van me reed hij pas echt goed bij een totaal nieuwe 'originele' uitlaat.
zo scooter tuning daar ging al m ijn geld in ahhaah
ik had eerst zelf een hele runner gebouwt met me pa met dikke 80 cc cilinder c16 uitlaat andere vario andere koppeling heel de teringzooi ding liep echt.
vervolgens verkocht voor een leuk prijsje, en een snor gekocht maar het bleef kriebelen toen had ike en phantom gekocht en alles polini evo 70 onder gemonteerd.
De kans dat het door zoiets komt is hooguit omdat het versleten is.. Als hij zegt dat er niets mee is gedaan, dan zou ik er zelf niet mee gaan kloten.. Dan gewoon ALLES weer vervangen voor std spul.. Maargoed, dingen zoals een drukveer, trekveren en rolletjes versluiten/verslappen nu eenmaal, kost je de kop niet![]()
Die Neos maakte trouwens veel toeren. Dat is hoogstwaarschijnlijk door te lichte rolletjes, of is e kans net zo groot dat het de drukveer of iets anders is?
Al die scooters draaien hoge toeren. 15.000 toeren per minuut ong. heb ook testbankgrafieken gezien van 16.300 en 16.800 toeren per minuut. Diegozer weet heus wel waar hij mee bezig is hoor
En met zoveel toeren slijten je onderdelen natuurlijk enorm hard maar ja die paar keer dat je aan het sprinten bent per jaar.Als je de prop eruit haalt, moet je ook ZEKER de varioring eruit halen. Anders gaat hij nog maar 50km/h op hoge toeren. Haal je de varioring eruit, loopt hij 10 tot 15km/h sneller, maar niet sneller trekken. Doe die prop eruit, en je rijdt wel 75km/h (ook afhankelijk van waterkoeling of luchtkoeling). Dus prop en varioring eruit. Dan zie je ook nog een resonantiebuisje, soort aftakking op je uitlaat, afslijpen, en dichtmaken. Dan trek je stuk sneller en nog 5km/h sneller.
Koop gewoon een andere uitlaat zou ik zeggen.
Een drukveer en rolletjes gaat gemiddeld 10.000 km mee, maar als je een andere uitlaat gaat steken, of die prop uit je uitlaat moet je ook lichter rolletjes steken. Van 5.5gram zoiets (kan schelen) + belangrijk: grotere sproeier in je carburateur, anders gaat je cilinder warmlopen
edit: je vraag nog eens gelezen: dit kan zijn omdat je uitlaat vol met roet zit. Je moet er een beetje benzine in laten lopen en dan een vuurtje aan houden. Dan met een hamer op kloppen en dan valt er veel roet uit. Het kan ook zijn dat je uitlaatpoort van je cilinder een beetje in dichtgeslibd door de roet. Maar ja, mijn advies, koop een andere uitlaat. Doet veel op 2 takt motors. Als je een 50cc originele cilinder hebt, zou ik gaan voor gianelli nrx ofzo
Als je de prop eruit haalt, moet je ook ZEKER de varioring eruit halen. Anders gaat hij nog maar 50km/h op hoge toeren. Haal je de varioring eruit, loopt hij 10 tot 15km/h sneller, maar niet sneller trekken. Doe die prop eruit, en je rijdt wel 75km/h (ook afhankelijk van waterkoeling of luchtkoeling). Dus prop en varioring eruit. Dan zie je ook nog een resonantiebuisje, soort aftakking op je uitlaat, afslijpen, en dichtmaken. Dan trek je stuk sneller en nog 5km/h sneller.
Koop gewoon een andere uitlaat zou ik zeggen.
Een drukveer en rolletjes gaat gemiddeld 10.000 km mee, maar als je een andere uitlaat gaat steken, of die prop uit je uitlaat moet je ook lichter rolletjes steken. Van 5.5gram zoiets (kan schelen) + belangrijk: grotere sproeier in je carburateur, anders gaat je cilinder warmlopen
edit: je vraag nog eens gelezen: dit kan zijn omdat je uitlaat vol met roet zit. Je moet er een beetje benzine in laten lopen en dan een vuurtje aan houden. Dan met een hamer op kloppen en dan valt er veel roet uit. Het kan ook zijn dat je uitlaatpoort van je cilinder een beetje in dichtgeslibd door de roet. Maar ja, mijn advies, koop een andere uitlaat. Doet veel op 2 takt motors. Als je een 50cc originele cilinder hebt, zou ik gaan voor gianelli nrx ofzo
.
.Varioring er zeker uit halen !!! Doe je dit niet ga je problemen krijgen. Varioring als eerste verwijderen voor je iets anders doet.
Yausuni R doet het vooral goed op snellere cilinders. Tevens een heel goede uitlaat. Maar op een originele 50cc heeft gianelli het beste koppel en de meeste pk's
ik ben er al jare nweer uit maar gianelli nrx was nummer 1 voor de 50cc volgens al de testen in scootinboekjes.2 samba (had ik op me runner). voordeel va nde nrx was dat hij het op een 70cc ook nog beter deed dan 90% van de uitlaten die zogenaamd speciaal voor 70 cc waren. dus nrx was de overall winnaar..dan praat ik over 1998 a 2002 haha