XXL Nutrition

Wie heeft er al windows vista

Peiling Peiling Wie draait er al Vista?

• Ikke!

Stemmen: 7 9,9%
  • XP of ouder voorlopig

Stemmen: 62 87,3%
  • Ander besturingssysteem/mac

Stemmen: 2 2,8%

• Totaal stemmers
    71
Gelet op de prijs voor een OEM Premium versie is het eigenlijk wel aantrekkelijk om Vista te kopen. OEM versies mogen gewoon geinstalleerd worden door systeembouwers en dat is in principe iedereen die zelf zijn pc in elkaar heeft gezet.

Premium is in principe voldoende, de extraatjes van Ultimate kan je ook met third party oplossingen verkrijgen. Niet de moeite waard om er meer voor uit te geven.

Een OEM-versie van Premium is voor rond de € 90,- verkrijgbaar.

Die OEM-versie valt zelfs opnieuw te activeren bij grootschalige verandering van je systeem.

Ik blijf bij windows xp en linux.

Gelet op de prijs voor een OEM Premium versie is het eigenlijk wel aantrekkelijk om Vista te kopen. OEM versies mogen gewoon geinstalleerd worden door systeembouwers en dat is in principe iedereen die zelf zijn pc in elkaar heeft gezet.

Premium is in principe voldoende, de extraatjes van Ultimate kan je ook met third party oplossingen verkrijgen. Niet de moeite waard om er meer voor uit te geven.

Een OEM-versie van Premium is voor rond de € 90,- verkrijgbaar.

Die OEM-versie valt zelfs opnieuw te activeren bij grootschalige verandering van je systeem.
Klinkt goed, moet je dan kunnen bewijzen dat het een zelfbouw-pc was ofzo?

Ik hou het voorlopig wel even nog bij XP, draait prima. Over wat maandjes als bijvoorbeeld de eerste Service Pack uit is waag ik misschien een poging. Ik heb Vista wel als dualboot op m'n systeem staan, maar doe er eigenlijk vrij weinig mee.

Klinkt goed, moet je dan kunnen bewijzen dat het een zelfbouw-pc was ofzo?

Nee, gewoon de doos openen en je bent akkoord dat je systeembouwer bent. Het is allemaal wat makkelijker gemaakt door MS, denk dat ze gewoon pakketjes willen verkopen. Genoeg mensen die toch volledige versies kopen omdat ze support willen hebben van MS. Dat boeit mij nou echt zeer weinig, buiten eventueel her-activeren zou ik ze nooit bellen.

Draai het al een poosje op mn werk (business edition) grafisch veel veranderd maar voor de rest aardig hetzelfde gebleven. Geef me toch maar liever winxp

Ik heb als beheerder zijnde natuurlijk Windows Vista ook al getest, echter draait mijn home pc nog steeds gewoon WindowsXP... (3000 Mhz, 1 GB RAM)
Ik heb in principe power zat om het OS te draaien maar vind hetvoorlopig nog een beetje "zonde" van mijn systeem..

Een kale Load van Vista (daarmee bedoel ik vista net geinstalleerd en alleen de videokaartdriver geinstalleerd) neemt namelijk al tussen de 640 en 680 MB werkgeheugen in beslag .. (start -> uitvoeren -> taskmgr) en dan kijken naar prestatie

Dit is me nu eigenlijk nog iets te gortig.. zit nog niet echt in de slappe was om nu RAM bij te kopen.

Verder is het een behoorlijk opgeleukte XP om het zo maar te zeggen en is ie nog irritanter geworden op het gebied van beveiliging.. Echt overal word nu gevraagt weet je het zeker dit en dat blaat blaat .. Dit is natuurlijk wel uit te zetten (Start - configuratiescherm -> useraccounts -> advanced) maar toch ...

Beveiliging is beter, bitlocker drive encryption is een handige functie, Aero ziet er mooi uit, apparaten worden makkelijk herkend, en als iets vastloopt kun je het erg gemakkelijk afsluiten. Verder een hele waslijst aan kleine verbeteringen.

EDIT, het gebruikt 630 mb momenteel, dus nog 1370 over ;)

Gister geinstaleerd, heb illigale versie, verder nog niks mee gedaan dus ik zie nog wel hoe het werkt.

Ik zit eigenlijk nog te twijfelen of ik het zal gaan gebuiken.. ik heb alle beta's getest + de final versie, en ik vind het nog steeds een beetje een pruts os om het zo maar even te zeggen.

Windhoos Vista is gewoon een regelrechte kopie van mac OSX, die dan weer op een unix kernel draait. LINUX rules dudes!! En je hoeft echt geen pro te zijn om ermee aan de slag te gaan! Redhat, Ubuntu, Suse, allemaal grafische omgevingen waar je snel mee vertrouwd bent! Boycot die megalomane privacy schender van een Gates toch eens! Linux & alle open source software zijn volledig gratis, meestal veel sneller, duizendmaal stabieler en nagenoeg identiek dezelfde mogelijkheden als in een windhoos omgeving.

Eens met fluffy ... jammer dat de wederzijdse compatibiliteit met betrekking tot files nog wel eens wat wil veranderen..

(ik kijk dan even naar het bedrijfssysteembeheer)

Windhoos Vista is gewoon een regelrechte kopie van mac OSX, die dan weer op een unix kernel draait. LINUX rules dudes!! En je hoeft echt geen pro te zijn om ermee aan de slag te gaan! Redhat, Ubuntu, Suse, allemaal grafische omgevingen waar je snel mee vertrouwd bent! Boycot die megalomane privacy schender van een Gates toch eens! Linux & alle open source software zijn volledig gratis, meestal veel sneller, duizendmaal stabieler en nagenoeg identiek dezelfde mogelijkheden als in een windhoos omgeving.

ik ben het VOLLEDIG met je eens, maar als je vrouw alleen maar windows wil/kan................en je hebt maar 1 pc?

:o

nog niet kopen jong
onstabiel zoals altijd
nog te weinig support
hacker doelwit

te ram eisend..
kost teveel geld

is enkel geschikt voor de nieuwe generatie van computers naar mijn gedacht
ja dat denk ik ook gewoon een x aantal mnd wachten tot de kinder ziektes er uit zijn

Heel vaag, klusmier post een bericht en die stamt af van 1 february?

iets niet in orde met de database?

edit: hoe kan deze topic bij de nieuwe posts staan als het laatste bericht van 1 februari is?

voorlopig blijf ik bij XP. Zodra het grote deel van de games allemaal VIsta zijn stap ik over

Terug
Naar boven