Klappen uitdelen en krijgen. Kwestie van inschatten wat nodig is en wat je kunt verwachten. In mijn 11-jarige tijd als portier slechts één keer klappen en schoppen gehad. Was meteen dan wel 6 bomen van kerels tegen 1. Ga gewoon nooit situaties uitlokken en grijp alleen in als je niet anders kan. Veel jongens kunnen zich echter niet inhouden en als ze een glaasje op hebben gaan ze het hun vrienden en vriendin moeilijk maken tijdens het uitgaan. IK heb nog nooit gevochten tijdens het uitgaan, nog NOOOIT en heb aardig wat verschillende tenten gezien in mn leven. Hét bewijs dat je ook zonder te knokkken kunt stappen. Ik bemoeide me simpelweg nooit ergens mee en had geen vriendjes die zelf de bink liepen uit te hangen. Scheelt een hoop, op stap zonder losers.
Maar goed, die ene keer dat ik de schoppen kreeg ging zo: (aan 't werk als portier)
Ik haalde er eentje uit wegens drugsbezit, die stribbelde tegen om z'n aanhouding en toen z'n vrienden vanachter het raam van binnen toekeken en zagen dat hun vriend het niet ging redden dachten ze, die rennen we even te hulp. En er was geen collega bij me die mij hielp dus ik was het haasje.
Lache jongens en erg flink van ze. Met z'n zessen op een rijtje en karateschoppen uitdelen, 3 om 3. De aanstichter is vreselijk te grazen genomen de dag erna door 2 vrienden van me die ze zagen lopen hehe, die kop van die etter zag ik een dag later weer langslopen, nog nooit had ik een gezicht gezien dat zwart was van de klappen.

Ikzelf hield er een pijnlijke zak aan over en wat kneuzingen.
Als 6 man in een halve kring je staan aan te schoppen buig je simpel voorover, handen om je achterhoofd, ellebogen klem je op je wangen en loer je op een uitbreekkans.
Ik wachtte de eerste de beste kans af dat ik een gat zag en stoof naar een overdekt terras waar ik afstand hield.
Later even langs de weekendarts voor een checkup en dezelfde avond nog gewoon dwars voor die deur gaan staan, als teken aan anderen dat je je niet laat kennen.