AndroidHealthClinic

Wie heeft er weleens klappen gehad / in elkaar geslagen, en hoe reageerde je?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik drukte mij verkeerd uit:

IK VIND geweld immoreel in veel van bovenstaand genoemde gevallen. Blijf het een vorm van zwakte vinden, ook al gaat dat er bij sommigen hier er niet in.
Dat was mijn bijdrage,
doei!

Het hangt denk ik heel erg van de definitie van geweld af. Als iemand mijn vrouw een klap geeft, dan ga ik helemaal los. In dat geval zou ik niets doen juist zwakte vinden, want wie weet welk extra leed de dader zou proberen te berokkenen. Dan is geweld doortastend iemand's veiligheid beschermen.

Iemand een sucker punch geven omdat hij in een drukke disco tegen je aan stoot, ja dat is extreem triest.

---------- Toegevoegd om 14:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:01 ----------

om nog eens de originele vraag te beantwoorden: Ja, ik heb weleens klappen gekregen. Wat ik deed? Eerst terugslaan, daarna bloeden. :) En huilen. Althans: als ik echt stijf sta van de andrenaline gaan mijn ogen heel erg tranen. Niet dat ik dan met een brok in mijn keel rondloop, maar dan is wel het punt voorbij dat ik nog mezelf verbaal uit kan drukken. Duurt gelukkig maar een paar seconden, dus iedereen die sneller kan sprinten is veilig.

1 keer heb ik wel echt gehuild nadat ik geowned was. En dat was omdat ik toen achteraf pas door had dat ik van mezelf walgde vanwege het weglopen van een conflict. Ik was geheel nodeloos uitgedaagd door 2 ettertjes, eentje spuugde er naar me, en ik heb het na een halfzachte praatpoging opgegeven en ben als een geslagen hond weggeslopen. Daar heb ik nu (16-17 jaar na dato) nog heel erg de pest over in. Al hadden ze me helemaal kapot geslagen, op dat moment had ik voor mezelf op moeten komen. Speelt mijn zelfbeeld nog steeds parten, eerlijk gezegd.

Laatst bewerkt:
Keito, je hebt helemaal gelijk!

Naast het feit dat geweld tegen de wet ingaat....
En geweld immoreel is...

Maar los daarvan....

In nazi duitsland was joden verbergen ook verboden. Wet als criteria nemen om te kijken of je goed bezig bent is epic fail.

Geweld is immoreel, maar niet elk immoreel gedrag is zo sterk dat het ons dwingt om restrictief te handelen.
Vechten is minder immoreel dan bijvoorbeeld iemand doden. En een white lie is al helemaal een vorm van immoreel gedrag dat iedereen wel doet (sommigen zullen zelfs zeggen dat het helemaal niet immoreel is!).

Dieren doden is ook immoreel, al interesseert dat zo goed als niemand. :D

---------- Toegevoegd om 15:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:44 ----------

Het hangt denk ik heel erg van de definitie van geweld af. Als iemand mijn vrouw een klap geeft, dan ga ik helemaal los. In dat geval zou ik niets doen juist zwakte vinden, want wie weet welk extra leed de dader zou proberen te berokkenen. Dan is geweld doortastend iemand's veiligheid beschermen.

Iemand een sucker punch geven omdat hij in een drukke disco tegen je aan stoot, ja dat is extreem triest.

---------- Toegevoegd om 14:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:01 ----------

om nog eens de originele vraag te beantwoorden: Ja, ik heb weleens klappen gekregen. Wat ik deed? Eerst terugslaan, daarna bloeden. :) En huilen. Althans: als ik echt stijf sta van de andrenaline gaan mijn ogen heel erg tranen. Niet dat ik dan met een brok in mijn keel rondloop, maar dan is wel het punt voorbij dat ik nog mezelf verbaal uit kan drukken. Duurt gelukkig maar een paar seconden, dus iedereen die sneller kan sprinten is veilig.

1 keer heb ik wel echt gehuild nadat ik geowned was. En dat was omdat ik toen achteraf pas door had dat ik van mezelf walgde vanwege het weglopen van een conflict. Ik was geheel nodeloos uitgedaagd door 2 ettertjes, eentje spuugde er naar me, en ik heb het na een halfzachte praatpoging opgegeven en ben als een geslagen hond weggeslopen. Daar heb ik nu (16-17 jaar na dato) nog heel erg de pest over in. Al hadden ze me helemaal kapot geslagen, op dat moment had ik voor mezelf op moeten komen. Speelt mijn zelfbeeld nog steeds parten, eerlijk gezegd.

Serieus gast, zoveel verschillen wij dus echt niet hoor. Kga 100% akkoord met je. Behalve dat huilen gedoe, maar goed, ik vind dat helemaal niet min van je.

Laatst bewerkt:
ik weet niet of Kietel ofzoiets het nept. Niemand kan zoiets stoms verzinnen:

'Ik haal het recht vandaan op een moment dat ik voor mezelf uitmaak dat ik die recht verdien'

Of het is zo geniaal dat ik er niet bij kan. Als Boedhisten de 'verlichting' bereiken, is dit dan wat ze al die jaren hebben geprobeerd te snappen?

Het is niet moeilijk.

Als ik iemand ga slaan zonder deftige reden, dan is dat immoreel van mij.
Al ik iemand ga slaan na een deftige reden, dan vind ik dat nog steeds immoreel, maar die immorele gedrag is niet zo sterk dat ik niks zou doen. Snappie ?

Wat 'deftig' is en wat ik zie als 'immoreel/moreel', die zijn allemaal zeer contextafhankelijk. Ik bepaal op welk moment ik iets als 'deftig' zie. De grenzen liggen bij iedereen anders.

Laatst bewerkt:
het was kerstmarkt, en we zetten onze fietsen en brommer ergens achter een groot gebouw. 2 kerels van rond de 24 waren redelijk dronken, en aan hun ogen te zien hadden ze wat geslikt ook. Ik merkte dat niet direct, en 1 begon ons uit te dagen, en ik (met mijn veel te grote mond haha :D) kon het niet laten om erop in te gaan. die vent werd agresief en duwde me, uit reflex duwde ik terug en toen haalde hij uit. ik kon ontwijken en uit reflex sloeg ik hem terug. die was wel raak, en toen kwam hij wild, dan heb ik er mijn gewicht op gegooid en hem in de grond geworsteld. zijn vrienden kwamen er bij, en ze wurgden me met 3. :p ik kon daar niets tegen beginnen. dan werd ik geholpen door een vriend met een goeie rechtse, en die kerel zijn neus is nu gebroken, loopt nu met zo'n masker lol. de grootste van de drie begon de andere wat te kalmeren en we stapten verder. een van de drie (de eerste) brak zijn fles jenever, liep naar mijn vriend en sprong erop. hij ging juist steken met het glas in zijn nek toen ik die man er juist onderuit haalde. toen duwden ze me met 2 tegen de muur en kreeg ik nog wat klappen. lol. khad verschoten van mezelf, twas de eerste keer dat ik zo iets serieus meemaakte, en dan denkje niet, maar doeje het eerste wat in je opkomt.

Laatst bewerkt:
Ok, deze discussie heeft geen zin, jullie praten allemaal langs elkaar heen, niks is weerlegd, ook al denkt Keito dat dat wel het geval is.

Vanwege de perspectieven die men hier heeft is een discussie niet zinnig, er zal nooit een eenduidig standpunt komen.

Verder met de topic.

nu net op de club :D
goed gereten gehad ook :D

2x.

Op de basisschool want iemand uit me klas had mijn knikkers gestolen :( Heb ik hem een flinke stomp in ze maag gegeven!

1x in de 2de klas van de middelbare school. Zat er een gozer in onze klas die zichzelf heel wat vond en ik ergerde mezelf er al een hele tijd aan. Op een gegeven moment kreeg ik een woordenwisseling met hem tijdens de les, stond hij op en kreeg ik ineens een vuist op me oog, daarna heb ik hem een 2tal vuisten op ze hoofd gegeven en toen werden we uit elkaar gehaald door de leraar.
MAAR, sindsdien was hij wel poeslief tegen mij gelukkig.

2x/week op de training. sparren met beginnelingen is niks, maar er zitten 3 belgisch kampioenen bij ons en we trainen zonder protectie (behalve mondstuk)....tot nu toe heb ik alleen mijn neus niet gebroken (is mirakel eigenlijk)

enfin, van sommige jongens krijg ik altijd meer slaag dan ik geven kan...

maar dat went. in het begin, als je slaag krijgt word je boos en agressief en ga je als een kip zonder kop aanvallen (GRRRRR...weet je wel)
maar na een tijdje leer je incasseren... ik bedoel maar, mensen die nooit een tik krijgen, geef die n lichte slag, die gaan meteen door t lint (of ze lopen weg, kan ook). als je dat gewend bent, schrik je niet en reageer je totaal anders, koelbloedig en doelgericht zeg maar

enfin, thaibox helpt goed tegen slaag krijgen. (enfin, buiten de training toch)

voor ik bokste, heb ik ook nooit echt slaag gekregen, ondanks een grote muil.
ik zeg ook nooit iets in de sT van "ik ga je op je bek timmeren" - ik blijf altijd min of meer correct tot het niet meer gaat.... tegenwoordig ben ik 33, en ik ben me redelijk bewust van de finaciële impact van getuigen :/

grootste risicofactor voor mij persoonlijk is verkeer. als ik slecht gezind buiten ga en some a**hole doet een vekeerde maneuver voor mij en moet dan stilstaan voor een rood licht, das altijd ...moeilijk...om te blijven zitten in mijn auto.

vorige week nog snijd iemand me doodleuk af, ik toeter boos en die gek (met een 2PK, zo een groene debiel) gaat keihard op zijn rem staan en staat dan 20m verder voor het rood licht...ben er naar toe GESPURT, vent doet alles dicht en heb toen zo staan zwaaaien en doen met die 2PK, ik denk echt dat ie van de grond gind, man ik was zo woest... tot ik na 70 seconden of zo d8 aan cameras en snel trug in mn wagen ben gesprongen...

ik wil maar zeggen.

trouwens, wij nzijn BB'ers (en dikwijls nof vechtsporters erbij) - meestal zijn wij toch niet de receiving end he

gr

s

Met kerst een klap gehad, op oudjaarsdag geopereerd aan me neus (meerdere plaatsen gebroken en tussenschot helemaal scheef). Ik kan je vertellen dat is geen pretje...

Gisteren klap gehad. Niks uit kunnen delen omdat we binnen no-time potverdomme uit elkaar waren gehaald. Kijk om zit een maat met ***** bloed op zijn hoofd op de grond. Hij ligt in het ziekenhuis omdat hij met een glas een klap heeft gehad, hij is ook lid hier.. Z1000. *****leiers.

waarom hadden jullie ruzie dan ?

waarom hadden jullie ruzie dan ?

Hij had gezegd dat ze ook benen moesten trainen. Toen kwam er een hele kudde superdudes naar binnen gestormd. Hierop werden de mensen met de dikste benen uitgezocht en werd er met hen gebenchpressed en gecurld.

Hoorde dat er gister bij de Hoeve in Groesbeek iemand van ongeveer 22 a 23 is doodgestoken.

Gaat toch verdomme nergens meer over.

Laatst bewerkt:
2x/week op de training. sparren met beginnelingen is niks, maar er zitten 3 belgisch kampioenen bij ons en we trainen zonder protectie (behalve mondstuk)....tot nu toe heb ik alleen mijn neus niet gebroken (is mirakel eigenlijk)

enfin, van sommige jongens krijg ik altijd meer slaag dan ik geven kan...

maar dat went. in het begin, als je slaag krijgt word je boos en agressief en ga je als een kip zonder kop aanvallen (GRRRRR...weet je wel)
maar na een tijdje leer je incasseren... ik bedoel maar, mensen die nooit een tik krijgen, geef die n lichte slag, die gaan meteen door t lint (of ze lopen weg, kan ook). als je dat gewend bent, schrik je niet en reageer je totaal anders, koelbloedig en doelgericht zeg maar

enfin, thaibox helpt goed tegen slaag krijgen. (enfin, buiten de training toch)

voor ik bokste, heb ik ook nooit echt slaag gekregen, ondanks een grote muil.
ik zeg ook nooit iets in de sT van "ik ga je op je bek timmeren" - ik blijf altijd min of meer correct tot het niet meer gaat.... tegenwoordig ben ik 33, en ik ben me redelijk bewust van de finaciële impact van getuigen :/

grootste risicofactor voor mij persoonlijk is verkeer. als ik slecht gezind buiten ga en some a**hole doet een vekeerde maneuver voor mij en moet dan stilstaan voor een rood licht, das altijd ...moeilijk...om te blijven zitten in mijn auto.

vorige week nog snijd iemand me doodleuk af, ik toeter boos en die gek (met een 2PK, zo een groene debiel) gaat keihard op zijn rem staan en staat dan 20m verder voor het rood licht...ben er naar toe GESPURT, vent doet alles dicht en heb toen zo staan zwaaaien en doen met die 2PK, ik denk echt dat ie van de grond gind, man ik was zo woest... tot ik na 70 seconden of zo d8 aan cameras en snel trug in mn wagen ben gesprongen...

ik wil maar zeggen.

trouwens, wij nzijn BB'ers (en dikwijls nof vechtsporters erbij) - meestal zijn wij toch niet de receiving end he

gr

s

Rare clown ben je, lever gewoon vrijwillig je rijbewijs in en ga met de fiets ofzo.

jah maar die mongol kent zijn eigen krachten niet, dus let maar goed op :eek:

Was totaal zonder reden, dus heb ook aangifte gedaan. Ik ging met een maat naar vore toen stond bij het podium met een biertje die gast loopt recht op me in drinke valt op de grond dus ik zeg dat ie normaal moet doen. Begint ie meteen tegen me op te rijgen en met zn gezicht tege me aan enzo dus ik loop terug naar onze groep toe, eve later loop ik naar de bar voor wat drinke staan er 3 man tegenover me en kreeg meteen een knal zonder dieuwe of wat dan ook...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven