- Waardering
- 499
- Lengte
- 1m82
- Massa
- 117kg
- Vetpercentage
Ik drukte mij verkeerd uit:
IK VIND geweld immoreel in veel van bovenstaand genoemde gevallen. Blijf het een vorm van zwakte vinden, ook al gaat dat er bij sommigen hier er niet in.
Dat was mijn bijdrage,
doei!
Het hangt denk ik heel erg van de definitie van geweld af. Als iemand mijn vrouw een klap geeft, dan ga ik helemaal los. In dat geval zou ik niets doen juist zwakte vinden, want wie weet welk extra leed de dader zou proberen te berokkenen. Dan is geweld doortastend iemand's veiligheid beschermen.
Iemand een sucker punch geven omdat hij in een drukke disco tegen je aan stoot, ja dat is extreem triest.
---------- Toegevoegd om 14:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:01 ----------
om nog eens de originele vraag te beantwoorden: Ja, ik heb weleens klappen gekregen. Wat ik deed? Eerst terugslaan, daarna bloeden.
En huilen. Althans: als ik echt stijf sta van de andrenaline gaan mijn ogen heel erg tranen. Niet dat ik dan met een brok in mijn keel rondloop, maar dan is wel het punt voorbij dat ik nog mezelf verbaal uit kan drukken. Duurt gelukkig maar een paar seconden, dus iedereen die sneller kan sprinten is veilig.1 keer heb ik wel echt gehuild nadat ik geowned was. En dat was omdat ik toen achteraf pas door had dat ik van mezelf walgde vanwege het weglopen van een conflict. Ik was geheel nodeloos uitgedaagd door 2 ettertjes, eentje spuugde er naar me, en ik heb het na een halfzachte praatpoging opgegeven en ben als een geslagen hond weggeslopen. Daar heb ik nu (16-17 jaar na dato) nog heel erg de pest over in. Al hadden ze me helemaal kapot geslagen, op dat moment had ik voor mezelf op moeten komen. Speelt mijn zelfbeeld nog steeds parten, eerlijk gezegd.
Laatst bewerkt:

ik kon daar niets tegen beginnen. dan werd ik geholpen door een vriend met een goeie rechtse, en die kerel zijn neus is nu gebroken, loopt nu met zo'n masker lol. de grootste van de drie begon de andere wat te kalmeren en we stapten verder. een van de drie (de eerste) brak zijn fles jenever, liep naar mijn vriend en sprong erop. hij ging juist steken met het glas in zijn nek toen ik die man er juist onderuit haalde. toen duwden ze me met 2 tegen de muur en kreeg ik nog wat klappen. lol. khad verschoten van mezelf, twas de eerste keer dat ik zo iets serieus meemaakte, en dan denkje niet, maar doeje het eerste wat in je opkomt.
Heb ik hem een flinke stomp in ze maag gegeven!