MuscleMeat

Wie mag van jou de volgende president van de VS worden? [Part II]

Peiling Peiling Wie mag van jou de volgende president van de VS worden?

• Barack Obama

Stemmen: 72 80,0%
  • John McCain

Stemmen: 18 20,0%

• Totaal stemmers
    90
Status
Niet open voor verdere reacties.
Uiteindelijk word het toch McCain, Obama word gewoon afgeknald als hij verkozen word.

Ik vind Obama zeker niet rechts. Natuurlijk, als je hem gaat vergelijken met de linkse bende in Europa dan is zelfs hij rechts. Maar ik vind niet dat oorlogen starten/voortzetten perse een rechts thema is, links kan er toch moeilijk iets tegen hebben dat de Iraakse bevolking niet meer onder een dictatuur leeft.

Je hebt deels gelijk, zeker wat die linkse bende betreft. Maar voor een democraat is hij toch redelijk rechts gericht. Dus je zou kunnen stellen dat hij centrumrechts is, vermits hij toch ook iemand is ,zoals ik afleid uit zijn boek "herovering van de amerikaanse droom", die compromisgericht is. Als je dit boek leest zul je merken dat hij rechtser is dan veel media aantonen. Hij is natuurlijk wel progressief wat weer meer de neiging geeft om hem bij links in te delen. Het ideale om hem te omschrijven is dus volgens mij: een rechtse progressief.

Uiteindelijk word het toch McCain, Obama word gewoon afgeknald als hij verkozen word.

Laat ons hopen van niet.

Mij maakt het uiteindelijk weinig uit. De president zijn toch maar marionetten van grotere organisaties achter de schermen.

De macht van de president wordt zwaar overschat. Niet hij, maar zijn entourage beslist wat moet gebeuren.

Wel nee. Obama gaat het worden en houd iedereen voor de gek. Hij geeft mensen met zijn mooie woorden het idee dat er dingen veranderen, terwijl de hoge pieten ondertussen gewoon lekker de huidige politiek voortzetten.

Als je de laatste peilingen mag geloven dan is het toch wat aan het keren in het voordeel van Mc Cain. Het maakt niet uit hoe populair Obama in Europa is, Binnen de VS is men daar niet zo van onder de indruk, men doet hetgeen die het meest invloed op hen heeft, zoals 4 en 8 jaar geleden Bush verkiezen omdat ze dachten dat hij de crisissen beter kon oplossen en achteraf beseffen dat hij er een puinhoop van gemaakt.

Als die aap van een Mc Cain verkozen wordt dan zou ik dat een ramp vinden, die man is gewoon labiel.

Was McCain niet die kerel die op die boot zat met dat naakte wijfie dat ze em hadden betrapt omdat op een foto de weerspiegeling in ze zonnebril was te zien? :D

Obama zodat de mensen in Harlem ook wat te juichen hebben.

Het maakt geen reet uit wie het wordt. Ik heb eigenlijk nog liever dat het McCain wordt, want dat zou de bevolking misschien een beetje wakker schudden en doen inzien dat er iets ****ed up in die regering is.

Volgens mij zijn ze al behoorlijk wakker, het proces wat jij beschrijft heeft in Amerika allang plaatsgevonden.

Volgens mij zijn ze al behoorlijk wakker, het proces wat jij beschrijft heeft in Amerika allang plaatsgevonden.

Ze zijn helemaal niet wakker. Ze denken dat Obama dingen gaat veranderen maar dit is dus echt niet het geval. Ze lopen allemaal als makke lammetjes achter de media aan. Als je het nieuws in Amerika volgt zie je toch echt dat de media de kant van Obama heeft gekozen. Af en toen zeggen ze een aardig woordje over McCain, maar Obama geven ze veel meer aandacht. De rockstar status die Obama verkregen heeft, heeft hij toch echt wel aan de media te danken. De burgers zijn helemaal afgeleid van waar het nou werkelijk om gaat, en wie er nou echt de macht in hun land hebben.

Ik was eerst helemaal pro Obama, tot dat ik inzag dat het toch niet uitmaakt wie het wordt en dat het vieze spelletje gewoon doorgespeeld wordt.

Mc Cain please

Ze zijn helemaal niet wakker. Ze denken dat Obama dingen gaat veranderen maar dit is dus echt niet het geva. Ze lopen allemaal als makke lammetjes achter de media aan. Als je het nieuws in Amerika volgt zie je toch echt dat de media de kant van Obama heeft gekozen. Af en toen zeggen ze een aardig woordje over McCain, maar Obama geven ze veel meer aandacht. De rockstar status die Obama verkregen heeft, heeft hij toch echt wel aan de media te danken. De burgers zijn helemaal afgeleid van waar het nou werkelijk om gaat, en wie er nou echt de macht in hun land hebben.

Ik was eerst helemaal pro Obama, tot dat ik inzag dat het toch niet uitmaakt wie het wordt en dat het vieze spelletje gewoon doorgespeeld wordt.

Ik geloof er niks van, hoe kun je nou weten dat Obama niks gaat veranderen?
Het is verder niet erg vreemd dat een charismatisch iemand de voorkeur geniet boven een idioot die denkt dat Poetin de president van Duitsland is.
Verder kloppen de verbanden die jij zit tussen "te veel" media-aandacht en mogelijke veranderingen niet.

Amerika wekt ook een fout beeld in Europa

Ik geloof er niks van, hoe kun je nou weten dat Obama niks gaat veranderen?
Het is verder niet erg vreemd dat een charismatisch iemand de voorkeur geniet boven een idioot die denkt dat Poetin de president van Duitsland is.
Verder kloppen de verbanden die jij zit tussen "te veel" media-aandacht en mogelijke veranderingen niet.

Omdat de president van Amerika niet zo veel invloed heeft als je denkt en omdat hoge pieten bepalen wie de verkiezingen winnen.

• Topic Starter Topic Starter
Obama zou niet zo afhankelijk zijn van die hoge pieten dus het zou wel eens kunnen meevallen. Alleen mogen ze wel voor extreem goede bescherming zorgen want hij zal mikpunt worden van vele potentiële moordenaars.

Obama zou niet zo afhankelijk zijn van die hoge pieten dus het zou wel eens kunnen meevallen. Alleen mogen ze wel voor extreem goede bescherming zorgen want hij zal mikpunt worden van vele potentiële moordenaars.
en u heeft dit vermoeden omdat?

Omdat de president van Amerika niet zo veel invloed heeft als je denkt en omdat hoge pieten bepalen wie de verkiezingen winnen.

Dat zie je volgens mij verkeerd, hoge pieten hebben invloed. Maar de president bepaalt nog altijd. Uiteindelijk is hij verantwoordelijk. Kijk maar naar de situatie in Rusland.

natuurlijk gaat obama vanalles veranderen, dat hij voor een deel achter de oorlog staat is niet meer dan normaal vind ik, een dictator van de troon stampen is zeker een succes, het verschil is echter dat hij niet zo zal moeien met alles zoals bush dat doet dat beetje verschil in mentaliteit veroorzaakt natuurlijk grote veranderingen

als iran een te grote bedreiding vormt is het niet meer dan normaal dan dat dat land aangevallen dient te worden, alles oplossen zonder een oorlog is een fabeltje, natuurlijk is een oorlog niet de oplossing voor alles maar in sommige gevallen is het wel nodig

Inderdaad, Obama heeft vooral veel geld gehaald, bij particulieren en minder bij belangengroepen zoals de meeste doen. Hij heeft alleen maar geld aangenomen van de belangengroepen waar hij volledig achterstaat. Ik weet ook niet wat er met hoge pieten bedoelt wordt, maar de president is volgens mij toch een hoge piet.

Ze zijn helemaal niet wakker. Ze denken dat Obama dingen gaat veranderen maar dit is dus echt niet het geval. Ze lopen allemaal als makke lammetjes achter de media aan. Als je het nieuws in Amerika volgt zie je toch echt dat de media de kant van Obama heeft gekozen. Af en toen zeggen ze een aardig woordje over McCain, maar Obama geven ze veel meer aandacht. De rockstar status die Obama verkregen heeft, heeft hij toch echt wel aan de media te danken. De burgers zijn helemaal afgeleid van waar het nou werkelijk om gaat, en wie er nou echt de macht in hun land hebben.

Vier jaar geleden, toen jij nog 14 jaar oud was, waren er ook verkiezingen en die gingen tussen Bush en John Kerry. Kerry had moeten en kunnen winnen maar dat is niet gelukt omdat de media de bevolking zo bang had gemaakt voor terrorisme dat ze voor Bush hebben gekozen omdat ze dachten dat hij een beter leider zou zijn in oorlogstijd:rolleyes:

En 8 jaar ervoor, toen jij nog maar 10 jaar oud was, had Bush de verkiezingen "gewonnen" van Al Gore op een in velen hun ogen onrechtmatige manier.

Wat ik wil zeggen is dat de media veelal een doorslaggevende rol spelen in de presidentsverkiezingen in de VS maar niet altijd. Obama is niet groot gemaakt door de media omdat ze vanaf het begin achter hem stonden maar wel omdat hij zo'n groot charisma uitstraalt, omdat hij hoopgevende boodschappen brengt en omdat men beseft dat er na 8 jaar Bush niet veel goeds is gebeurt.

McCain rijdt Hiltons tegen de kar

NVT - Het tv-spotje waarin de Amerikaanse presidentskandidaat John McCain zijn rivaal Barack Obama vergelijkt met Paris Hilton en Britney Spears is niet in goede aarde gevallen bij de Hiltonclan. Paris Hilton liet weten dat haar toestemming niet is gevraagd om de foto te gebruiken. Bovendien vindt haar grootvader William Barron Hilton dat de tv-spot zijn kleindochter in een slecht daglicht plaatst. Opa Hilton is extra boos omdat hij de campagne van McCain financieel gesteund heeft. (tdl)

:roflol: Geen al te slimme zet van McCain. Je kan aan zo'n zaken al zien hoe laag bij de grond McCain en zijn clan zijn. Obama's team heeft gepast greageerd: ze hebben een clipje gemaakt warin ze McCain vergelijken met Bush:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven