Fitness Seller

Wie mag van jou de volgende president van de VS worden? [Part II]

Peiling Peiling Wie mag van jou de volgende president van de VS worden?

• Barack Obama

Stemmen: 72 80,0%
  • John McCain

Stemmen: 18 20,0%

• Totaal stemmers
    90
Status
Niet open voor verdere reacties.
Obama Obama Obama, hij verdient hier alleen in het nieuws te komen en van john hoor je weinig, alleen omdat hij een n*ger is.... en omdat hier de tv alleen links nieuws verdient. als hij president word is hij het voor de eerste keer dus wie zegt dat hij zo'n goede president word en dat hij alle problemen wel weet aan te pakken :roflol:

En wat als hij president was geweest tijdens de aanslagen op 9/11.Had hij dan ook een oorlog gestart ? was hij dan ook de slechterik geweest ?

Obama stuurt extra troepen naar afghanistan,dus wat maakt het allemaal uit......

Vier jaar geleden, toen jij nog 14 jaar oud was, waren er ook verkiezingen en die gingen tussen Bush en John Kerry. Kerry had moeten en kunnen winnen maar dat is niet gelukt omdat de media de bevolking zo bang had gemaakt voor terrorisme dat ze voor Bush hebben gekozen omdat ze dachten dat hij een beter leider zou zijn in oorlogstijd:rolleyes:

En 8 jaar ervoor, toen jij nog maar 10 jaar oud was, had Bush de verkiezingen "gewonnen" van Al Gore op een in velen hun ogen onrechtmatige manier.

Wat ik wil zeggen is dat de media veelal een doorslaggevende rol spelen in de presidentsverkiezingen in de VS maar niet altijd. Obama is niet groot gemaakt door de media omdat ze vanaf het begin achter hem stonden maar wel omdat hij zo'n groot charisma uitstraalt, omdat hij hoopgevende boodschappen brengt en omdat men beseft dat er na 8 jaar Bush niet veel goeds is gebeurt.

Ja deze gebeurtenissen kan ik me nog goed herinneren hoor. Het gevaarlijke is dat een klein groepje elite, waarmee ik de "hoge pieten" bedoel, indirect ook media in handen heeft, en zo dus ook de publieke opinie kan bijsturen.

Ja iedereen kan vermoord worden. Bush ook. Mijn punt is dat het niet uit maakt op wie je stemt, er zijn toch andere mensen die beslissen wie de president wordt. Net zoals dat Al Gore de popular votes won maar Bush uiteindelijk in het Wittehuis kwam.

ik vrees dat de man hier gelijk heeft.. "they are not elected but selected!!"

Waar blijft part 3 ?

:D

ik ben er bang voor dat met Obama er ook niet veel gaat veranderen(ik ben wel voor hem,dat wel.).
ik had het er met een Ron Paul-aanhanger(was een Amerikaan op internet) over.hij was dus rechts.republikein.
en we ware het er beiden over eens dat veel mensen denken dat er nogal veel verschil is,republikeinen of democraten ,wat dus niet het geval is.

word het zoveel beter voor de 'gewone' mensen zelf in Amerika als deze democraat Obama gekozen word?
ik moet het nog zien.
toen Bill Clinton president was hield hij zich toch ook meer bezig met sigaren en stagieres .
die tientallen milioenen Amerikanen zonder zorgverzekering bleven ook onder de zo aardige en populaire Bill Clinton zonder zorgverzekering.
charisma .wat heb je er als kiezer aan als de man of vrouw geen daden toont waar het gewone volk wat aan heeft.
de Amerikaanse samenleving is zo hard als maar zijn kan.

ik ben er bang voor dat met Obama er ook niet veel gaat veranderen(ik ben wel voor hem,dat wel.).
ik had het er met een Ron Paul-aanhanger(was een Amerikaan op internet) over.hij was dus rechts.republikein.
en we ware het er beiden over eens dat veel mensen denken dat er nogal veel verschil is,republikeinen of democraten ,wat dus niet het geval is.

word het zoveel beter voor de 'gewone' mensen zelf in Amerika als deze democraat Obama gekozen word?
ik moet het nog zien.
toen Bill Clinton president was hield hij zich toch ook meer bezig met sigaren en stagieres .
die tientallen milioenen Amerikanen zonder zorgverzekering bleven ook onder de zo aardige en populaire Bill Clinton zonder zorgverzekering.
charisma .wat heb je er als kiezer aan als de man of vrouw geen daden toont waar het gewone volk wat aan heeft.
de Amerikaanse samenleving is zo hard als maar zijn kan.

Och een president heeft nooit niks te zeggen. Er is inderdaad geen verschil tussen beide. Beide worden gestuurd door lobbygroepen. De beslissingen worden niet door hen, maar voor hen gemaakt. Ze zijn maar gewoon de marrionet-poppetjes.

Sowieso verschillen de opvattingen van Obama en McCain vrijwel niet. Alleen over onbelangrijke zaken zoals abortus.

Wat een bekkentrekkerij is me die conventie om Barack te benoemen. Hillary Clinton doet alsof ze Barack Obama de beste kerel ter wereld vind terwijl ze hem achter de schermen veracht. En Bill Clinton is ook al niet beter, enkele maanden geleden smeet hij nog met modder en nu spreekt hij ook zijn steun uit:rolleyes:

Wat een bekkentrekkerij is me die conventie om Barack te benoemen. Hillary Clinton doet alsof ze Barack Obama de beste kerel ter wereld vind terwijl ze hem achter de schermen veracht. En Bill Clinton is ook al niet beter, enkele maanden geleden smeet hij nog met modder en nu spreekt hij ook zijn steun uit:rolleyes:

ja het is 1 grote farce.
de democraten hebben zichzelf grotere schade toegebracht met die vuile strijd onderling dan de republikeinen ooit hadden kunnen doen.
en dat weten de republikeinen en buiten ze uit ook.

Ik was voor Ron Paul , enige die geen oorlog ging voeren. Het is nu wel duidelijk wie de media en de rijke bankiers verkiezen, O'Bama overduidelijk. Onrechtstreeks beïnvloed dat veel kiezers via de media. Zoveel mensen ook die geen benul hebben van politiek en die gewoon stemmen. Een democratie is de dictatuur van de meerderheid.

Ik was voor Ron Paul , enige die geen oorlog ging voeren. Het is nu wel duidelijk wie de media en de rijke bankiers verkiezen, O'Bama overduidelijk. Onrechtstreeks beïnvloed dat veel kiezers via de media. Zoveel mensen ook die geen benul hebben van politiek en die gewoon stemmen. Een democratie is de dictatuur van de meerderheid.

In Amerika is het helaas een dictatuur van een kleine minderheid.

• Topic Starter Topic Starter
Och een president heeft nooit niks te zeggen. Er is inderdaad geen verschil tussen beide. Beide worden gestuurd door lobbygroepen. De beslissingen worden niet door hen, maar voor hen gemaakt. Ze zijn maar gewoon de marrionet-poppetjes.
Knap dat jij dat vanuit België allemaal zo even weet zeg. Niemand weet precies hoe het er aan toe gaat in het witte huis of het Pentagon buiten de president en zijn raadgevers/ politieke partij. Het enige wat we weten is dat de president nog altijd de opperbevelhebber is en dus kan doen en laten wat ie wil binnen zijn ambtstermijn. Bovendien heeft hij een veto om alles tegen te houden wat hem niet aanstaat. Natuurlijk was Bush een typisch voorbeeld van een president die het geworden is dankzij bepaalde industrie, maar dat geldt daarom niet voor alle anderen.

Big T er zijn zoveel 'whistle blowers' die precies zeggen hoe het gaat in de politiek.

mccain 4 president :D

Knap dat jij dat vanuit België allemaal zo even weet zeg. Niemand weet precies hoe het er aan toe gaat in het witte huis of het Pentagon buiten de president en zijn raadgevers/ politieke partij. Het enige wat we weten is dat de president nog altijd de opperbevelhebber is en dus kan doen en laten wat ie wil binnen zijn ambtstermijn. Bovendien heeft hij een veto om alles tegen te houden wat hem niet aanstaat. Natuurlijk was Bush een typisch voorbeeld van een president die het geworden is dankzij bepaalde industrie, maar dat geldt daarom niet voor alle anderen.

Niets weet een mens zeker, behalve dat hij niet alles weet.

Maar kom, denk nu eens logisch na. Je denkt toch niet dat de finacierders van de verkiezingen dit voor hun lol doen. Nee, ze willen hier achteraf iets voor terug. Zo ook moet de president hen een pleziertje terug doen.

Ophef over 'naaktfoto' Sarah Palin

Gisteren dook op het internet een foto op van een naakte Sarah Palin, de running mate van de Republikeinse presidents kandidaat John McCain. Dat meldt de Briste krant News of the World. Hiermee krijgt de race naar het Witte Huis een pikante wending.

De foto - waarvan wordt beweerd dat het effectief om de gewezen miss en gouverneur van Alaska gaat - verscheen op honderden websites. Het kamp van McCain liet weten dat het geen foto van Sarah Palin zou zijn... (tdb)

Hahaha:D hopelijk is zij het echt.

En andere onbelangrijke zaken zoals voortzetting van oorlog in irak enzo:D
had die McCain niet gezegd dat al zou het honderd jaar nodig zijn dan bleven ze die tijd gewoon in Irak.(was hij niet gevangen genomen omdat hij met een vliegtuig boven Vietnam/Hanoi bombardementen uitvoerde en daar neergehaald werd.)
maar hoe lang is het nodig voor de Amerikanen om daar te blijven?
tot het rustig is?

doet me denken aan de oorlog in Vietnam.
zo lang de Amerikanen daar blijven gaat het zeker niet rustig worden.

draai het eens om.bv ,de Chinezen die naar Amerika gaan om daar het kapitalisme te bestrijden en communisme in te voeren omdat het kapitalisme een gevaar vormt voor de wereld.

iets minder dominant/bepalend gedrag zou de Amerikanen wel sieren.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven